قم نيوز : قم نیوز: نماینده مردم تهران در مجلس گفت: ادله کافی از جمله حساب‌های بانکی و اعتراف‌های طرف نروژی برای صدور حکم قاطع برای مهدی هاشمی وجود دارد.
ناپدید شدن کلیدی‌ترین فرد پرونده مهدی هاشمی/  ادله کافی برای صدور حکم قاطع وجود دارد
به گزارش قم نیوز ،نهمین شب مراسم جشن انقلاب در مسجد چهار مردان میزبان الیاس نادران بود.

مذاکرات هسته‌ای و پیروزی‌های اخیر حزب‌الله ازجمله مهم‌ترین مباحث مطرح‌شده در سخنرانی الیاس نادران بود.

در قسمت پرسش و پاسخ پای مهدی هاشمی هم به جلسه باز شد و الیاس نادران از وجود ادله کافی برای محکومیت صدور حکم قاطع برای وی خبر داد.
مشروح صحبت‌های وی در ادامه می‌آید:

پیوستن یمن و عربستان به هلال شیعی

الیاس نادران دوشنبه‌شب در مراسم جشن انقلاب در مسجد چهار مردان قم طی سخنانی اظهار داشت: بحث شکستن هلال شیعی و مقاومت به رهبری ایران،، در جهت اتحاد کشورهای منطقه علیه ایران مطرح شد، اما نه تنها این اتفاق رخ نداد بلکه یمن نیز به این هلال اضافه شد و به زودی عربستان نیز به این هلال خواهد پیوست.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: ارتش رژیم صهیونیستی که زمانی ارتش متحد ۶ کشور عربی را شکست داده بود، طی سالهای اخیر بارها از حزب الله لبنان به طور مفتضحانه شکست خورده است و مسئولان این رژیم هم رسماً به این شکست اعتراف کرده‌اند.

نادران با اشاره به اینکه مشغولیت‌های روزمره، ما را نباید از آرمان‌های انقلاب اسلامی دور کند، تصریح کرد: درک مفهوم الهام‌بخش بودن انقلاب اسلامی به کشورهای منطقه را که در بیانات مقام معظم رهبری آمده است را امثال قاسم سلیمانی‌ها درک نخواهد کرد.

بازی دادن توافقات هسته‌ای با دومرحله‌ای کردن توافق

وی بابیان اینکه طرف‌های غربی و آمریکا در حال بازی دادن ایران در مسئله هسته‌ای بودند، تصریح کرد: دشمنان می‌خواستند با طرح توافق بر سر کلیات یک جو عمومی در کشور راه بیندازند و در زمان بحث بر سر جزئیات حقوق ملت ایران را تضییع کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: صحبت‌های دیروز مقام معظم رهبری، توطئه آمریکا در بحث هسته‌ای را افشا کرد و این مسئله از صحبت‌های امروز مقامات آمریکایی مشخص می‌شود که گفته‌اند یا توافق نمی‌شود یا توافق در دو مرحله صورت می‌گیرد.

نادران بابیان اینکه اگر چرخ‌های هسته‌ای در کشور نچرخد، هیچ‌چیز دیگری در کشور نخواهد چرخید، گفت: ماهواره‌هایی که به فضا می‌فرستیم زمانی می‌توانند سال‌ها در مدار زمین بمانند که سوختشان از سوخت جامد به سوخت هسته‌ای تبدیل شود و برای این منظور به غنی‌سازی ۵۶ درصد نیازمندیم.

آمریکایی از شاه هم جاسوسی می‌کردند

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: آمریکایی‌ها می‌گویند به ما اعتماد ندارند، ما نیز سال‌ها پیش‌گفته‌ایم که به آمریکا اعتماد نداریم.

وی بابیان اینکه باید دشمنی آمریکا را به معنای واقعی کلمه باور کنیم، گفت: آمریکایی‌ها حتی به شاه هم اعتماد نداشتند و در جریان فتح لانه جاسوسی مشخص شد مکالمات شخص محمدرضا شاه را هم شنود می‌کردند.

مهار نقدینگی و سقوط ارزش سهام در بورس

نادران با بیان اینکه در انتخابات ریاست جمهوری، اکثریتی به روحانی رأی دادند و مجلس هم همه گونه همکاری را برای شکل‌گیری کابینه و خدمت به مردم انجام داد گفت: در حوزه اقتصاد اتفاق اساسی افتاد، راهبرد اساسی دولت بر این شد که با مهار نقدینگی که اقدامی ارزشمند است، بتواند افزایش افسارگسیخته قیمت‌ها را مهار و فشار بر مردم را کم کند ولی این سیاست به‌تنهایی ناقص است زیرا مهار نقدینگی به‌طور مستقیم بر روی تولید اثر می‌گذارد و بهابازار آسیب می‌بیند؛ وقتی سودآوری کارخانه‌ها کاهش یابد ارزش سهام آن‌ها هم کمتر می‌شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: هرکسی می‌تواند هر کاری انجام دهد و در انتها بگوید در راستای اقتصاد مقاومتی است؛ دولت به‌جای اعتنا به این سیاست‌ها و حرکت در مسیر صحیح اصلاح ساختارهای اقتصادی کشور، به مذاکرات هسته‌ای دل‌خوش کرده است

روزی که شهرام جزایری ۵۰۰ میلیون تومان پول به نمایندگان مجلس ششم پول داد

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به طرح گسترده مباحث فساد اقتصادی توسط رسانه‌های اصلاح‌طلب گفت: رسانه‌های اصلاح‌طلب زمانی که شهرام جزایری ۵۰۰ میلیون تومان به نمایندگان مجلس ششم می‌داد، کجا بودند و چرا صدایشان درنمی‌آمد.

نادران با تأکید بر اینکه باید دامن نظام را از وجود مفاسد اقتصادی پاک‌کنیم، خاطرنشان کرد: حساسیت نظام جمهوری اسلامی به بحث فساد باید چند برابر کشورهای دیگر باشد چراکه هم دشمنان غرض‌ورزی نسبت به انقلاب دارند و هم ما مدعی حکومت اسلامی هستیم و وجود فساد در سیستم اداری شایسته نظام اسلامی نیست.

وی بابیان اینکه کرباسچی و شهرام جزایری به نمایندگان مجلس ششم در چندین مرحله پول دادند افزود: شورای نگهبان باید مسئله ۱۷۰ نماینده را که رحیمی مطرح کرده است را بررسی کند تا در صورت اثبات دریافت پول خلاف، با آن‌ها برخورد کند.

به تیم مذاکره کننده اعتماد داریم

الیاس نادران با مذاکرات تیم هسته ای با ۱+۵ تصریح کرد: توقع نداریم دولت تمام جزئیات توافقات را به نمایندگان بگویند اما توقع داریم مقامات مذاکره کننده واقعیت‌های توافق را بدانند.

وی بیان اینکه دلمان به تیم مذاکره قرص است و به آن‌ها اعتماد داریم، تصریح کرد: تیم مذاکره‌کننده باید مراقب باشد که با یک دشمن مذاکره می‌کند و نه یک شریک تجاری.

نادران تصریح کرد: اگر مواردی که مقام معظم رهبری مطرح کردند در توافق لحاظ شود مجلس از آن حمایت می‌کند اما اگر این‌گونه نباشد طی طرحی همه توافقات انجام‌شده را بلااثر خواهد کرد.
از سال ۸۹ پیگیر فساد اقتصادی مهدی هاشمی بوده‌ایم

وی با اشاره به اینکه مجلس در برخی موارد در بحث نظارتی خود درباره مفاسد اقتصادی ضعیف عمل کرده است، گفت: در پرونده بابک زنجانی و پرونده سه هزار میلیاردی مجلس زمانی که متوجه ماجرا شد اولین قوه‌ای بود که اقدام کرد و طی نامه‌ای خواستار دستگیری بابک زنجانی شد.

نادران خاطرنشان کرد: در پرونده بابک زنجانی تا زمانی که کذب ادعاهای وی در انتقال وجوه به بانک‌های خارجی ثابت نشده بود، به دلیل امنیتی بودن پرونده نمایندگان مجلس حق ورود به مسئله را نداشتند.

نماینده مردم تهران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مجلس از سال ۸۹ پیگیر پرونده مهدی هاشمی بوده است، خاطرنشان کرد: در سال ۸۹ نمایندگان مجلس در نامه‌ای با ۲۱۶ امضا پرونده مهدی هاشمی را به اطلاع قوه قضائیه رساندند.

مبارزه با فساد اقتصادی با بیانیه نمی‌شود

وی با تأکید بر اینکه اقدامات عملی در مبارزه با فساد اقتصادی لازم است، تصریح کرد: نامه‌های نوشته‌شده توسط نمایندگان در حد بیانیه است و مبارزه با فساد اقتصادی سازوکار قوی‌تری را لازم دارد.

ناپدید شدن کلیدی‌ترین فرد پرونده مهدی هاشمی

نادران گفت: کلیدی‌ترین فرد ماجرای فساد مهدی هاشمی که عامل انتقال پول‌ها به ایران بوده است، ناپدید شده است، و علیرغم اینکه می‌گویند کشته شده است هیچ سند رسمی در این باره وجود ندارد.

ادله کافی برای صدور حکم قاطع وجود دارد

وی گفت: در پرونده مهدی هاشمی ادله کافی ازجمله حساب‌های بانکی و اعتراف‌های طرف نروژی وجود دارد و توقع داریم علیرغم تأخیر در صدور حکم، قوه قضائیه حکم قاطعی دراین‌باره صادر کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: صدور حکم برائت برای مهدی هاشمی، می‌تواند یک فاجعه برای قوه قضائیه باشد و قاضی این پرونده باید از شهامت بالایی برای صدور حکم برخوردار باشد و فقط به خدا توکل کند.

نادران با اشاره به اینکه در پرونده رحیمی نیز فشار بر روی قوه قضائیه زیاد شده بود، گفت: فشار برخی افراد و جریان‌ها در پرونده مهدی هاشمی بسیار زیاد است.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: هرکسی می‌تواند هر کاری انجام دهد و در انتها بگوید در راستای اقتصاد مقاومتی است؛ دولت به‌جای اعتنا به این سیاست‌ها و حرکت در مسیر صحیح اصلاح ساختارهای اقتصادی کشور، به مذاکرات هسته‌ای دل‌خوش کرده است.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به ماجرای یکشنبه سیاه مجلس گفت: در ماجرای یکشنبه سیاه که در روز استیضاح شیخ‌الاسلام وزیر کار، رفاه و امور اجتماعی پدید آمد هم رفتار احمدی‌نژاد اشتباه بود و هم لاریجانی.

وی با اشاره به اینکه اصولگرایان از احمدی‌نژاد تا قبل از ماجرای مشایی و قهر ۱۱ روزه علی‌رغم اختلاف‌ سلیقه حمایت کردند، افزود: حمایت از کسی معنا دارد که راه خود را با ولایت تنظیم کرده باشد.

انتهای پیام/130
https://qomnews.ir/vdcjohe8.uqeotzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما