چهارشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۳۴
کد مطلب : 2899
در سال جاری؛

تمام رویدادهای حیاتی در قم افزایش یافت

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل ثبت احوال قم از افزایش چهار رویداد ولادت، فوت، ازدواج و طلاق در قم در 8 ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.
تمام رویدادهای حیاتی در قم افزایش یافت
به گزارش قم نیوز، ولی اﷲ عسگری در جمع خبرنگاران گفت: ثبت پنج رویداد حیاتی ولادت، فوت، ازدواج، طلاق و مهاجرت به عهده اداره کل ثبت احوال است که چهار رویداد اول در قم افزایش داشته است.

وی افزود: مهلت ثبت موالید به صورت قانونی تا ۱۵ روز و مهلت ثبت فوت نیز تا ۱۰ روز است.

مدیرکل ثبت احوال قم تعداد ولادت و فوت ثبت شده در ۸ ماهه امسال را به ترتیب ۱۳ هزار و ۹۱۲ و ۳ هزار و ۲۸۸ اعلام کرد و اظهار داشت: این رویدادها نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۲.۳ درصد و ۳.۱ درصد افزایش داشته است.

عسگری در خصوص تعداد ازدواج و طلاق نیز در ۸ ماهه امسال گفت: تعداد این دو رویداد به ترتیب ۹ هزار و ۵۴۴ و یک هزار و ۶۶۸ مورد بوده است که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته هر کدام ۱۳.۷۲ و ۱.۳۹ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی درباره نسبت جنسی در سال ۹۰ نیز بیان داشت: تعداد موالید پسر استان ۷ هزار و ۹۲ و تعداد موالید دختر نیز ۶ هزار و ۸۲۱ مورد بوده است که نسبت جنسی پسر به دختر ۱۰۳.۹۷ را شامل می شود.

مدیر کل ثبت احوال قم با اشاره به صدور شناسنامه مکانیزه از مردادماه سال گذشته ابراز داشت: تا پایان سال گذشته تعداد ۱۱ هزار و ۹۷۵ فقره و در ۸ ماهه امسال نیز ۱۸ هزار و ۱۰۸ فقره از این نوع شناسنامه صادر شده است.

عسگری ادامه داد: در حال حاضراین نوع از شناسنامه در قبال تقاضای شناسنامه المثنی، شناسنامه های نیازمند تغییر در اجرای آراء دادگاه ها، برای افراد بالای ۱۵ سال یا کسانی که شناسنامه آنها مفقود شده و یا تمایل به تغییر نام دارند صادر می شود.

وی در ادامه از واگذاری امور تصدی گری به دفاتر پیشخوان خبر داد و گفت: در حال حاضر ۸ دفتر پیشخوان مجوز ارائه خدمات دارند که در این دفاتر خدماتی چون رسیدگی به درخواست ها، انجام استعلام، امور ابتدایی تعویض شناسنامه و تغییر نام را ارائه می کنند.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcj.he8fuqeohsfzu.html
نام شما
آدرس ايميل شما