پنجشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۲۵
کد مطلب : 29099
رئیس فرهنگستان علوم اسلامی:

کارکردهای مساجد در جامعه اسلامی ارتقاء یابد

قم نيوز : قم نیوز: رئیس فرهنگستان علوم اسلامی با اشاره به اینکه باید کارکردهای مساجد در جامعه اسلامی ارتقاء یابد، گفت: ظرفیت‌سازی و ساماندهی انتظارات اجتماعی از جمله کارکردهای مساجد است.
کارکردهای مساجد در جامعه اسلامی ارتقاء یابد
به گزارش قم نیوز به نقل از خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی میرباقری پیش از ظهر امروز در دومین همایش طرح آفاق اندیشه که با عنوان مسجد طراز اسلامی از سوی کانون‌های مساجد استان قم برگزار شد با اشاره به اینکه مساجد دارای یک نظام هستند، اظهار داشت: اگر برای مساجد یک نظام و شبکه در نظر بگیریم شاهد خواهیم بود که اثربخشی و تاثیرگذاری مساجد بیشتر خواهد شد.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی از مسجد به‌عنوان محلی برای هدایت مردم یاد کرد و افزود: مسجد نهادی معنوی است و حول مسائل معنوی می‌توان در تمام مسائل دارای نقش و اثرگذاری باشد.

میرباقری با اشاره به اینکه فقط به ساختن ساختمانی برای مسجد نباید اکتفا کرد، تصریح کرد: باید در مسجد در خصوص فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی برنامه‌ریزی‌های متنوع و مناسب صورت گیرد.

وی در ادامه مسجد را محور صف‌بندی و انسجام اجتماعی عنوان کرد و ادامه داد: دشمنان نیز مخالف همین امر هستند و نمی‌خواهند که اجتماع منسجم حول محور مسجد شکل بگیرد.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی با اشاره به اینکه خداوند مساجد را در اختیار پیامبر و ائمه اطهار(ع) قرار داد تا اجتماع‌ها و حکومت‌های اسلامی شکل بگیرد و نباید نگاه به مسجد به‌گونه‌ای باشد که فقط محلی برای عبادت و تهذیب اخلاق است.

میرباقری با اشاره به اینکه اخلاق سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در جامعه حول محور مساجد شکل بگیرد بیان کرد: سکولارها اعتقادی به تمدن‌سازی در مساجد ندارند و مساجد را محلی برای اقامه نماز می‌دانند.

وی با اشاره به اینکه باید کارکردهای مساجد در جامعه اسلامی ارتقاء یابد، خاطرنشان کرد: ظرفیت‌سازی و ساماندهی انتظارات اجتماعی را می‌توان از دیگر کارکردهای مساجد دانست.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی با اشاره به اینکه در مساجد ظرفیت‌ها و سرمایه‌هایی نظیر بسیج و حضور مردم شکل می‌گیرد، افزود: باید از این ظرفیت‌ها در تقویت هم‌افزایی اجتماعی بهره برد.

انتهای پیام/
https://qomnews.ir/vdci3uar.t1a332bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما