جمعه ۱ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۵۳
کد مطلب : 29111
صبح امروز مطرح شد؛

تاکید آیت الله العظمی صافی بر تعظیم شعائر دینی در دیدار با رئیس سازمان صدا و سیما

قم نيوز : قم نیوز: مرجع تقلید شیعیان در دیدار با رئیس سازمان صدا و سیما گفت: تعظیم شعائر دینی به معنای واقعی کلمه از اهداف اولیه صدا و سیما است که باید در همه برنامه‌ها ملاحظه شود.
تاکید آیت الله العظمی صافی بر تعظیم شعائر دینی در دیدار با رئیس سازمان صدا و سیما
به گزارش قم نیوز و به نقل از دفتر آیت الله صافی گلپایگانی، رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران با حضور در بیت حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی با این مرجع تقلید دیدار کرد و گزارشی از برنامه‌های خود در صدا و سیما ارائه داد.

مرجع تقلید شیعیان نیز در این دیدار با اشاره به مسئولیت بزرگ صدا و سیما اظهار داشت: صدا و سیما یکی از نهادهای مهمّ مملکتی است که با نهادهای دیگر کاملاً تفاوت دارد. مسئولیت بسیار بزرگ و سنگینی بر دوش شما نهاده شده است که مهم‌ترین آنها هدایت و ارشاد مردم می‌باشد. صدا و سیما یک مدرسه بزرگ علمی و فکری می‌باشد که با افکار و اعتقادات مردم در ارتباط مستقیم است، لذا باید مدرّسین این مدرسه، انسان‌های آگاه، متعهّد و عالم باشند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم معرّفی معارف والای اهل بیت علیهم السلام را از وظایف اصلی صدا و سیما دانسته و افزود: اگر امروز دشمنان اسلام بخصوص گروه خطرناک و تروریستی داعش، چهره رحمانی اسلام را خشن معرّفی می‌نمایند باید ما در مقابل، بتوانیم حقیقت اسلام و معارف نورانی قرآن را به دنیا ارائه دهیم. وظیفه بزرگ شما، تبلیغ مبانی بلند تشیّع و معارف والای اهل بیت علیهم السلام است. تعظیم شعائر دینی به معنای واقعی کلمه از اهداف اولیه صدا و سیما می‌باشد که باید در همه برنامه‌ها ملاحظه شود.

آیت الله صافی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: در برنامه‌ها باید از وجود علما و روحانیت آگاه که به مسائل و مبانی اسلام آگاهی کامل دارند استفاده شود و از نشر مطالب ضعیف و سست که موجب رنجش خاطر مردم با ایمان می‌شود جلوگیری شود.

وی توجه به مسأله حجاب و عفاف در برنامه های مختلف صدا و سیما را لازم دانسته و خاطرنشان کرد: سعی کنید در تمام فیلم‌ها و برنامه‌ها، عفاف و حجاب و پوشش اسلامی مراعات شود و از نشان دادن صحنه‌هائی که مخالف با عفاف و حجاب است جلوگیری گردد.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به تقارن سال جدید با ایام فاطمیه تصریح کردند: خیلی مواظب باشید که احترام ایام فاطمیه نگهداری شود و در برنامه های خود حرمت این ایّام مقدس حفظ شود و نوروز امسال نوروز فاطمی باشد.

آیت الله صافی تصریح کرد: سعی کنید حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف از شما راضی باشد و وجود مبارک ایشان مسرور و خرسند شوند. البته ما با توجه به اینکه شما از خانواده روحانیت هستید توقع و انتظار بیشتری هم داریم که همه شئون اسلامی در این سازمان بزرگ رعایت شود و از این فرصت پیش آمده، به بهترین وجه ممکن استفاده کنید و نواقصی را که وجود داشته برطرف نمایید. ما هم برای شما دعا می کنیم که در این کار مهمّ موفق باشید و بدانید «من کان لله کان الله معه».

انتهای پیام/ 130
https://qomnews.ir/vdcdff0x.yt0nf6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما