شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۴۳
کد مطلب : 29354
دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور خبر داد

فعالیت 700 کانون تخصصی در مساجد کشور

قم نيوز : قم نیوز: دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت:‌ در حال حاضر 700 کانون تخصصی در 22 رشته مشغول فعالیت هستند و این روند نشان می‌دهد که کانون‌ها به بالندگی رسیده‌اند.
فعالیت 700 کانون تخصصی در مساجد کشور
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدرضا ارباب‌سلیمانی پیش از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت بیست و دومین سالروز تاسیس کانون‌های مساجد کشور که در سالن همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد با اشاره به اینکه مسجد محلی است که به خدا و مردم تعلق دارد، اظهارداشت: پرهیز از مسائل جناحی و گروهی از جمله ویژگی‌های مساجد بوده و فعالیت‌های مساجد همه اقشار جامعه را دربر می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه باید با حفظ رویکرد مردمی کارکردهای مساجد محقق شود، افزود: امام راحل نیز در دوران انقلاب همانند پیامبر با پایگاه قرار دادن مسجد حرکت انقلاب را دنبال کردند.

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با اشاره به اینکه مسجد علاوه بر اینکه جایگاه معبد و پایگاه عبادت است، پایگاه بیداری نیز به شمار می‌رود، گفت: این مسئله موجب شده است که دشمنان درباره جایگاه مساجد به فکر فرو بروند.

ارباب‌سلیمانی با اشاره به اینکه در مساجد اهداف دشمنان به مخاطره می‌افتد، تصریح کرد: در حال حاضر 19 هزار و 800 کانون فرهنگی در مساجد کشور فعال هستند.

وی همچنین به ایجاد 10 هزار کتابخانه دارای مخزن و باز در مساجد اشاره کرد و گفت: از طریق وزارت ارشاد سالانه 4 میلیارد تومان کتاب تهیه شده و از طریق کانون‌ها در اختیار مساجد قرار می‌گیرد.

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با اشاره به اینکه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد بعد از 22 سال به درختی تنومند تبدیل شده است، بیان کرد: در لایحه بودجه امسال در خصوص کانون‌های مساجد پیشنهادهایی مطرح شده است و قابل تقدیر است.

وی با تقدیر از حمایت‌های کمیسیون فرهنگی مجلس و نمایندگان مجلس اظهار داشت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در عرصه ترویج و توسعه اندیشه اسلامی فعالیت کرده و نقش مهمی در تقویت بعد علمی و فرهنگی ایفا می‌کنند.

ارباب سلیمانی به طرح تخصصی شدن فعالیت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 700 کانون تخصصی در 22 رشته مشغول فعالیت هستند و این روند نشان می‌دهد که کانون‌ها به بالندگی رسیده‌اند.

وی با اشاره به اینکه 188 مرکز دیجیتال در کنار مساجد کشور راه‌اندازی شده است، خاطرنشان کرد: توجه به نقش روحانیت، تقویت جذابیت مساجد، اهتمام به بصیرت بخشی و ارتقاء روحیه جهادی از نکاتی است که مورد تاکید قرار گرفته است.

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: برای اینکه مساجد موفق باشند عناصر نقش روحانیت، جذابیت مساجد، بصیرت بخشی در مساجد و تربیت روحیه جهادی را در دستور کار داریم.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در سال 91 بر تقویت این پایگاه کانون‌ها تاکید کردند، خاطرنشان کرد: امروز شاهد هستیم که دشمنان از فعالیت کانون‌های مساجد نگران هستند؛ در تحلیل رادیو آمریکا سه مانع برای دستیابی به اهدافشان عنوان شده و گفته شده بود که روحانیت، بسیج و کانون‌های مساجد این سه مانع هستند.

ارباب‌سلیمانی با بیان اینکه اعضای کانون‌های مساجد تقاضای دیدار با مقام معظم رهبری را دارند، خاطرنشان کرد: همچنین امیدواریم که زمینه‌ای فراهم شود که در صحن علنی مجلس گزارشی از وضعیت کانون‌ها ارائه شود.

وی راه‌اندازی پرتال مساجد را مورد تاکید قرار داد و گفت: راه‌اندازی این پرتال می‌تواند نقش یک شبکه اجتماعی را داشته و از این طریق مساجد با یکدیگر متصل شده و همچنین می‌توانند در آینده به مساجد جهان وصل شوند.

انتهای پیام/132
https://qomnews.ir/vdcc01qi.2bqop8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما