?>?> فرهنگ استفاده از كارت هاي هوشمند اتوبوس در قم نهادينه نشده است | قم نیوز
چهارشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۰۱:۰۸
کد مطلب : 29410
منبع : روابط عمومی شهرداری قم
مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم:

فرهنگ استفاده از كارت هاي هوشمند اتوبوس در قم نهادينه نشده است

قم نيوز : قم نیوز: مديرعامل سازمان اتوبوسراني شهرداري قم گفت: با وجود اطلاع رساني هاي گسترده هنوز فرهنگ استفاده از كارت هاي هوشمند اتوبوس در قم نهادينه نشده است.
فرهنگ استفاده از كارت هاي هوشمند اتوبوس در قم نهادينه نشده است
به گزارش قم نیوز، سعيد امراللهي با انتقاد از عدم استفاده همه مردم از كارت هاي هوشمند اظهار داشت: ۱۲ نقطه در سطح شهر به ارائه كارت هاي هوشمند اتوبوسراني و شارژ اين كارت ها مي پردازد.

مديرعامل سازمان اتوبوسراني شهرداري قم افزود: اين نقاط در ميدان شهيد مطهري، ارم، پرديسان، نبوت، باجك و غيره قرار دارد تا شهروندان با سهولت كارت هاي هوشمند را تهيه و يا شارژ نمايند ضمن اينكه قابليت كارت ها تا ده هزار تومان شارژ مي باشد كه اين امر مزيتي در استفاده از اين كارت ها مي باشد.

وي خاطرنشان كرد: استفاده از كارت هوشمند اتوبوس در وقت و هزينه صرفه جوئي مي كند اما با وجود اين امر و تفاوت قيمتي كه ميان پرداخت پول نقد و استفاده از كارت ها وجود دارد و همه اتوبوس ها نيز مجهز به دستگاه كارت خوان هستند مردم همچنان از پول براي پرداخت كرايه استفاده مي كنند.

امراللهي با تاكيد بر نقش رسانه ها در فرهنگ استفاده از كارت هاي هوشمند گفت: يكي از راه حل‌هاي مهم در رفع مشكل پرداخت كرايه توسط پول‌هاي كاغذي و پول خرد، استفاده از بليط الكترونيك كارت شهروندي مي‌باشد كه در اين باره رسانه ها بايد مردم را در جهت بهره وري از فرصت و هزينه ها در پرداخت كرايه آگاه سازند.

وي اظهار داشت: كارت هاي هوشمند قابليت ثبت و خواندن اطلاعات مسافر هنگام استفاده از ناوگان حمل و نقل را دارد همچنين استفاده از اين كارت ها خدمات شهري را سرعت مي بخشد.

مديرعامل سازمان اتوبوسراني شهرداري قم درباره برخي از مزاياي اين كارت ها گفت: اصلاح الگوي مصرف، صرفه جويي در وقت و هزينه، ارتقاي سطح فرهنگ عمومي، سرعت در حمل و رعايت اصول بهداشتي و سلامت شهروندي، عدم نگراني از پرداخت نقدي و پول خرد، مديريت بهتر خطوط ناوگان و آسايش و آرامش و رضايت شهروندان از مزاياي كارت بليط مي باشد.

وي گفت: با رانندگان اتوبوس‌هايي كه دستگاه كارت خوان آن‌ها خاموش باشد برخورد مي شود ما نيز در تلاشيم با افزايش ظرفيت هاي فعلي در ارائه كارت و همچنين اطلاع رساني گسترده فرهنگ عمومي را به سمت استفاده از كارت هاي هوشمند سوق دهيم.

امراللهي ادامه داد: در حال حاضر روزانه ۲۸۰ كارت هوشمند در قم توزيع مي شود و در واقع تنها ۲۰ درصد از مردم از كارت هاي هوشمند استفاده مي كنند ما در جهت آشنايي مردم سال مبلغ ۷۰ ميليون تومان هزينه كرده ايم اما تا اين امر فرهنگ سازي نشود گرايشي در استفاده از كارت هاي هوشمند وجود نخواهد داشت.

وي در پايان با اشاره به مشكلات اهالي پرديسان در ناوگان حمل و نقل گفت: تعداد اتوبوسهاي فعال در مسير پرديسان را افزايش يافته و سامانه هاي تندرو نيز خدمات خوبي را به اهالي پرديسان مي دهند و در حال حاضر نيز با افزايش ۱۰ دستگاه ميني بوس به ناوگان حمل و نقل ۲۶ دستگاه ميني بوس به جا به جايي مسافران مي پردازد.

انتهای پیام/۱۳۲

https://qomnews.ir/vdcfxjd0.w6d1yagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما