پنجشنبه ۱ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۶:۰۷
کد مطلب : 2945
فیروزآبادی:

موعود باوری عامل پیروزی در دفاع مقدس بود

قم نيوز : قم نیوز: رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: اطاعت‌پذیری در جنگ و بذل جان و مال را نتیجه فرهنگ موعودباوری و مهدی‌باوری آنهاست.
موعود باوری عامل پیروزی در دفاع مقدس بود
به گزارش قم نیوز، سیدحسن فیروزآبادی در همایش نقش باورهای مهدوی در دفاع مقدس که ظهر امروز در سالن همایش‌های مدرسه دارالشفا قم برگزار شد، اظهار کرد: نگاهی دقیق به جنگ تحمیلی نشان‌دهنده وجود اعتقاد به حکومت جهانی حضرت ولی عصر(عج) در میان تمام رزمندگان است.

وی افزود: موعودباوری در دفاع مقدس مسئله‌ای است که تمام پژوهشگران و دانشمندان و نیز رزمندگان و سایر اقشار جامعه از طریق راه‌های گوناگون آن را توصیف کرده‌اند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به موفقیت افراد در مبارزه حق علیه باطل به وسیله اعتقاد به مهدویت گفت: مسئولیت و فرماندهی امام خمینی(ره) از این راه تنفیذ شده است.

وی با اشاره به حضور امام زمان (عج) در میان رزمندگان اسلام ابراز کرد: نام مهدی(عج) در بسیاری از علمیات‌ها موجب پیروزی نیروهای ایرانی شد.

فیروزآبادی خاطرنشان کرد: هزار سال غصب حکومت الهی موجب شد که فرهنگی در میان ملت ایران به وجود آید که در میان تمام اقشار جامعه نفوذ کرده است اما باید توجه داشت که امام زمان (عج) در میان مردم حضور دارد و بشیر و نذیر است زیرا جنس کار او از جنس وظایف پیامبر اکرم(ص) است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه امام عصر(عج) در تمام موفقیت‌ها و پیروزی‌های ملت ایران نقش داشته است، گفت: باید این پرسش را از خود داشته باشیم که آیا آنچه شایسته ایشان است در جامعه مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی تاکید کرد: طبق روایات و توصیه‌های اولیا دین باید طوری به وظایف خود عمل کنیم که گویی در مقابل امام زمان (عج) حضور داریم و این مسئله در دفاع مقدس نیز دیده می‌شود زیرا رزمندگان اسلام به باور موعود رسیده بودند و به جنگ کسانی رفتند که به دنبال زدودن فرهنگ مهدوی بودند.

فیروزآبادی با اشاره به تلاش دشمنان برای احساس نکردن امام زمان (عج) توسط مسلمانان افزود: نور الهی بر حقیقت محمدی و از آنجا بر ولایت مهدوی می‌تابد بنابراین هرچه در این جهان است به برکت امام زمان (عج) بوده و این امر در جبهه‌ها نیز اثبات شده است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه به عقیده مقام معظم رهبری نبرد ملت ایران در دفاع مقدس غریبانه بود اظهار کرد: ایشان در تفسیر این مطلب می‌فرمایند غربت ایران به دلیل این بود که همه کشورهای جهان از رژیم عراق دفاع می‌کردند اما امیدواری ملت به امداد غیبی و توجهات امام عصر (عج) موجب پیروزی آنها شد.

وی گفت: قانون اساسی ایران ولی‌فقیه را به عنوان فرمانده کشور انتخاب کرده و این امر مطابق با دستورات خداوند است ضمن اینکه نباید از نیروی انسانی غافل بود.

فیروزآبادی اطاعت‌پذیری در جنگ و بذل جان و مال را نتیجه فرهنگ موعودباوری و مهدی باوری آنها دانست و خاطرنشان کرد: عامل موثر حضرت مهدی(عج) و نقش امامت ایشان در جامعه و سرانجام ظهور ایشان باید مشخص شود.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdcb.ab5urhb9siupr.html
نام شما
آدرس ايميل شما