يکشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۵۱
کد مطلب : 29450
گزارش قم نیوز از جلسه تسهیلات امور زائران؛

10 کارگروه مسئول هماهنگی و تسهیل امور زائران و مسافران نوروزی شد

10 کارگروه مسئول هماهنگی و تسهیل امور زائران و مسافران نوروزی شد
به گزارش قم نیوز، نخستین جلسه هماهنگی کمیته اجرائی ستاد تسهیلات زائران صبح امروز در سالن جلسات فرمانداری قم برگزار شد.

در ابتدای جلسه رضا سیار فرماندار قم دستور جلسه را قرائت کرد و اظهار داشت: این جلسه به منظور هماهنگی نهایی برای استقرار کمیته‌های ۱۰ گانه در ستاد و چگونگی برقراری هماهنگی بین اعضای ۱۰ گروه است.

معاون هماهنگی اموز زائران پیشنهاد داد ستاد تسهیلات به منظور رفاه حال کارکنان و صرفه جویی در بیت‌المال در ساختمان فرمانداری استقرار یابد که این پیشنهاد با اکثریت آراء تصویب شد.

درادامه فرماندارقم دستور تعیین نمایندگانی به صورت کتبی و رسمی برای استقرار کمیته‌ها داد. همچنین مقرر شد درایام نوروز جلساتی به منظور ارائه گزارش در ارتباط با عملکرد کمیته‌ها برگزار گردد و نماینده هر کمیته در طول روز حضور داشته باشد.

سپس مدیرکل مدیریت بحران گفت: امداد هوایی تا ۸ فروردین در استان مرکزی برقرار است و از این تاریخ تا پایان تعطیلات نوروزی امداد هوایی در استان قم مستقر است.

درادامه محسن اوروجی تمهیدات و محدودیت‌های لازم برای ۴ شنبه پایان سال، لحظه سال تحویل و ۱۳ فروردین را را بیان نمود.

سپس مدیر کله غله گفت: مسئولان نیروی انتظامی به منظور تأمین به موقع آرد نانوائیان در ایام نوروز همکاری لازم را را با ماشین‌های حامل آرد داشته باشند.

نماینده جهاد کشاورزی از محول شدن تنظیم بازار میوه به سازمان جهاد کشاوزی خبر داد و گفت: خرید سیب و پرتغال از طریق اتحادیه‌های تعاون روستایی صورت گرفته است و در ۳۰ غرفه در سطح شهر میوه شب عید توزیع می‌شود.

در ادامه نماینده خدمات شهری و امور شهرداری قم به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته توسط شهرداری پرداخت و اظهار داشت: در زمینه اسکان ۲۰ بوستان آماده پذیرایی از مسافران نوروزی است و افزایش کمی و کیفی خدمات رسانی به زائران توسط شهرداری صورت گرفته است و تأمین مایحتاج زائران در ۳۰ غرفه در مناطق ۸ گانه انجام می‌گیرد و شهرداری نظارت کامل به انجام بهتر امور دارد.

همچنین نماینده خدمات شهری و امور شهرداری از سیاه‌پوش کردن سطح شهر به مناسبت ایام فاطمیه و تمهیدات صورت گرفته در ۴ شنبه و ۵شنبه اخر سال خبرداد.

فرماندار قم سهم شهرداری و سازمان پارک‌ها را سهم بسزا و اجتناب‌ناپذیری دانست و افزود: به لحاظ محدودیت‌های زیرساختی اسکان زائران در فضای پارک‌ها صورت می‌گیرد و باید بحث سرقت، تأمین حداقل‌های سرویس بهداشتی، استحمام و اورژانس به صورت جدی مورد توجه قرار بگیرد.

سرپرست ستاد پیشگیری از تخلفات شهر شهرداری قم با اشاره به عدم آمادگی ارگان‌ها درخدمات رسانی به زائران در سال گذشته گفت: میزان اسکان مسافران در بوستان‌ها در ایام نوروز کمتر از ۵۰ درصد است و کمپینگ‌های شهرداری آماده خدمات رسانی به مسافران و زائران است.

علیرضا عسگری با تأکید بر معضلات اجتماعی موجود گفت: شهرداری قم با توجه به عدم همکاری دستگاه‌های متولی درگیر مشکلات است و باید همه ارگان‌ها در جمع آوری تکدیان و سد معبر دست‌فروشان همکاری نمایند.

فرماندار قم استقرار سازمان تاکسیرانی در محدوده حرم مطهر حضرت معصومه (س) را مورد تأکید قرار داد و افزود: شورای تأمین نیز در روز ۳شنبه و۴شنبه آخر سال در نقاط مختلف شهر به خصوص ساختمان محیط زیست استقرار یابد.

در پایان فرماندار قم بحث ایمنی حضور و تشکیل تیمی مشترک با شهرداری برای حل مشکلات را مورد تأکید قرار داد.

انتهای پیام/130
https://qomnews.ir/vdcjyxe8.uqehizsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما