سه شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۱۵
کد مطلب : 29466
رئیس بنیاد بین المللی نهج البلاغه:

هفدهمین کنگره بین‌المللی نهج‌البلاغه عید غدیر سال آینده در قم برگزار می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: رئیس بنیاد بین‌المللی نهج‌البلاغه با اشاره به زمان برگزاری کنگره بین المللی نهج البلاغه گفت:این کنگره عید غدیر سال آینده برگزار می‌شود که هفدهمین دوره آن است و امیدواریم باکمک همه دستگاه‌ها کنگره‌ای در شان امیرالمومنین(ع) برگزار شود.
هفدهمین کنگره بین‌المللی نهج‌البلاغه عید غدیر سال آینده در قم برگزار می‌شود
به گزارش قم نیوز، آیت الله جمال دین پرور پیش از ظهر امروز در نشست خبری هفدهمین کنگره بین المللی نهج البلاغه با موضوع عهد نامه امام امیر المومنین علی (ع) به مالک اش‌تر که در سالن نشست‌های بنیاد بین المللی نهج البلاغه برگزار شد اظهار داشت: هرحکومتی برای حرکت نیاز به تفکر دارد تا بر اساس آن راه را با موفقیت ادامه دهد.

رئیس بنیاد بین المللی نهج البلاغه افزود: پس از اینکه انقلاب اسلامی به پیروزی رسید امام خمینی (ره) فرمودند که ما تابع شرق و غرب نیستیم و دستور حکومت را از کمونیسم نمی‌گیریم بلکه تنها راه ما حرکت در مسیر اسلام است.

آیت الله دین پرور بیان کرد: متاسفانه در طول تاریخ ائمه (ع) ما هیچ کدام در راس حکومت قرار نگرفتند جز امام علی (ع) که در دوران کوتاهی حکومت را در اختیار داشتند.

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اهمیت نهج البلاغه عنوان کرد: نهج البلاغه گنجینه مهمی است که منشور حکومتی و سیاسی اجتماعی در سطح جهانی است و فرا زمانی و فرا مکانی است.

وی بیان کرد: در سال ۶۰ و اوج درگیری‌ها با رژیم بعثی، ما به فکر افتادیم که اولین کنگره نهج البلاغ را برگزار کنیم و از امام خمینی (ره) در خواست کردیم تا پیامی برای کنگره نهج البلاغه بدهد که ایشان یک پیام بسیار خوب و جامعی توسط حاج احمد آقا برای بنیاد نهج البلاغه ابلاغ کردند.

رئیس بنیاد بین المللی نهج البلاغه عنوان کرد: امام علی (ع) در نهج البلاغه بر تربیت صحیح فرزند تاکید کردند که باید مورد توجه قرار بگیرد، ضرورت دارد در رابطه با عهدنامه مالک اش‌تر همایشی برگزار کنیم و از صاحب نظران و نخبگان که در رابطه با منابع اسلامی مطالعه داشتند سرمایه گذاری شود.

وی تصریح کرد: باید این کتاب را به جهانیان معرفی کرد، پس از پیروزی انقلاب اسلامی در وزارت خانه‌ها و دولت توجهی به این عهد نامه نشده که باید جهت معرفی آن تلاش ویژه‌ای شود.

آیت الله دین پرور تصریح کرد: برگزاری کنگره نامه امام علی (ع) به مالک اشتر موضوع مهم و ضروری است و بر این اساس هیئت علمی ما دو سال است که تلاش می‌کند تا بتواند این کنگره را به خوبی برگزار کند.

استاد حوزه علمیه اظهار داشت: از ۴۰ نهاد برای برگزاری این کنگره دعوت کرده‌ایم که افرادی هستند که جهت برگزاری این همایش ابراز علاقه کرده‌اند.

وی با اشاره به زمان برگزاری کنگره بین المللی نهج البلاغه گفت: این کنگره عید غدیر سال آینده برگزار می‌شود که هفدهمین دوره آن است وما امیدواریم با کمک همه دستگاه‌ها کنگره خوبی برگزار شود.

رئیس بنیاد بین المللی نهج البلاغه بیان کرد: تا قرن ششم هیچ کسی درباره نهج البلاغ تحقیق نکرده است که موضوع عجیبی است، اگر قرار باشد عهد نامه مالک اشتر مطرح شود تمام حکومت‌های دنیا زیر سوال می‌رود که بر این اساس تلاش می‌کنند تا این عهدنامه نشر داده نشود.

آیت الله دین پرور عنوان کرد: حدود ۲۰ سال است که در بنیاد بین المللی نهج البلاغ کلمات قصار را به ۱۴ زبان ترجمه کرده‌ایم، متاسفانه نمایندگان ما در خارج تلاشی برای جهانی شدن نهج البلاغه انجام نداده‌اند.

انتهای پیام/ 130
https://qomnews.ir/vdcg3t9x.ak9y34prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما