پنجشنبه ۱ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۷:۳۸
کد مطلب : 2949
آیت‌الله نوری همدانی:

شرکت در انتخابات جهاد است

قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع تقلید در قم گفت: حضور در انتخابات که سبب سرافکندگی دشمنان می‌شود، جهاد است و آمریکا و اروپا به واسطه میلیون‌ها جهادگری که در ایران وجود دارند جرات تعرض به این کشور را ندارند.
شرکت در انتخابات جهاد است
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله حسین نوری همدانی پیش از ظهر امروز در دیدار با جمعی از طلاب استان‌های تهران، قم و همدان در سخنانی به تشریح اهمیت عزت و اقتدار جامعه اسلامی پرداخت و اظهار داشت: عزت و اقتدار نظام اسلامی باید به‌عنوان یک وظیفه از وظایف اصلی مسلمانان در سراسر جهان اسلام به شمار آید و برای رسیدن به این هدف باید هشت اصل را در زوایای مختلف حکومت اسلامی اجرا کرد.

وی در ادامه به تشریح این هشت اصل پرداخت و اظهار داشت: اصل اول، اصل علم است و مسلمانان وظیفه دارند در راه کسب علم و فن‌آموزی تلاش کنند و فراگیری علم بر هر مرد و زن مسلمان لازم است و در قرآن و روایات نیز بارها به این امر تاکید شده است، زیرا جهل و نادانی ریشه همه کج‌روی‌ها و انحطاط‌هایی است که انسان به آن دچار می‌شود.

این مرجع تقلید، ایمان را دومین عامل اقتدار جامعه اسلامی دانست و اظهار داشت: علم بدون ایمان سبب انحطاط است و انسان باید به ارزش‌های اسلامی ایمان و اعتقاد داشته باشد و مسلمانان باید بر اساس دقت و تدبر خدا را بشناسند و به او از روی اعتقاد قلبی ایمان بیاورند.

وی سومین اصل در تقویت اقتدار جامعه اسلامی را عقل دانست و گفت: در فرهنگ اسلامی علم با عقل تفاوت دارد و عقل در این فرهنگ به این معناست که فرد بتواند حق را از باطل تشخیص دهد و انسان بتواند در این دنیای پرهیاهو و پر زرق و برق، صحیح را از ناصحیح و حق را از باطل تشخیص داده و بصیرت داشته باشد.

نوری همدانی با اشاره به حضور مردم در عرصه‌های مختلف ابراز داشت: در نهم دی‌ماه مردم با بصیرت به صحنه آمده، خروشی ایجاد کردند که سبب از بین رفتن باطل شد و بار دیگر اقتدار جامعه اسلامی را در معرض دید جهانیان گذاشتند.

وی ادامه داد: حکومت اسلامی باید نظامی مقتدر و با عزت داشته باشد و پیامبران الهی نیز در نخستین گام با نظام‌های فاسد مبارزه کردند زیرا تا حکومت فاسد برپا باشد نمی‌توان حکومت اسلامی را برپا کرد و واقعه عاشورا نیز به همین دلیل رقم خورد.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران پس از گذشت چندین قرن از ظهور اسلام شکل گرفت، بیان داشت: نظام جمهوری اسلامی ایران، نظامی ولایی است و خدا را شاکریم که در زمان ما پیمانه حکومت‌های شاهنشاهی شکسته شد و حکومتی مقتدر با رهبری امام راحل شکل گرفت و بعد از امام نیز با درایت مقام معظم رهبری روز به روز شکوفاتر و مستحکم‌تر در دنیا مطرح شده و به صورت الگویی بیبدیل برای ملت‌های آزادی خواه درآمده است.

وی ادامه داد: اصل بعدی وحدت بین مسلمانان است و در قرآن بعد از امر به اطاعت از خدا، مومنین از اختلاف باز داشته شده‌اند زیرا اختلاف موجب تضعیف نظام اسلامی شده و مسلمانان در هر جایی از دنیا که باشند باید برای این وحدت و انسجام تلاش کنند.

نوری همدانی با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مشکلات زیادی در این کشور به وجود آمد، ابراز داشت: همه مشکلات و فتنه‌هایی که بر سر راه این نظام ایجاد شد، با وحدت مردم از بین رفت و درهم شکسته شد و در این مدت بارها امید دشمنان ناامید شده است.

وی در ادامه به ششمین اصل پرداخت و اظهار داشت: اصل دیگری که موجب اقتدار و عزت اسلام است جهاد است و باید توجه داشت که جنگ با جهاد تفاوت دارد.

این مرجع تقلید افزود: هر کوشش و حرکتی که به منظور اعتلای اسلام و سر افکندگی دشمنان برداشته شود جهاد است و این جهاد می‌تواند در عرصه‌های مختلف علمی، سیاسی، اقتصادی و دیگر حرکت‌های جامعه اسلامی باشد.

وی با اشاره به انتخابات پیش رو اظهار داشت: حضور در انتخابات که باعث سرافکندگی دشمنان می‌شود جهاد است و آمریکا و اروپا به واسطه میلیون‌ها جهادگری که در ایران وجود دارند جرات تعرض به این کشور را ندارند.

نوری همدانی در پایان خاطر نشان کرد: این اصول را باید رعایت کنیم تا نظام اسلامی را با قدرت و عظمت نگه داریم زیرا این نظام مقدمه ظهور امام زمان(عج) است و روز به روز مستکبرین را منفورتر و مستضعفین را در دنیا سربلند می‌کند.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdcf.jd0iw6d11giaw.html
نام شما
آدرس ايميل شما