دوشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۲۶
کد مطلب : 3896
آیت‌الله نوری همدانی:

شرکت در انتخابات موجب حفظ نظام اسلامی است

قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع تقلید در قم گفت: انقلاب اسلامی زمینه‌ساز ظهور امام عصر(عج) بوده و به همین دلیل مردم ایران باید برای حفظ نظام اسلامی بکوشند که یکی از آن ها شرکت در انتخابات است.
شرکت در انتخابات موجب حفظ نظام اسلامی است
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار با جمعی از بانوان فرهنگی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اصل نبوت و امامت اظهار داشت: قرآن دارای اهمیت فراوانی است، زیرا خداوند مسئله هدایت را که دارای نقش بسیار مهمی در زندگی موجودات است در آن مطرح کرده است.

وی افزود: آثار هدایت در تمام موجودات اعم از جمادات، گیاهان، حیوانات و انسان دیده می‌‌شود به طوری که میلیاردها ستاره در این جهان وجود داشته و همگی در مدار مخصوص خود بدون اصطکاک با دیگری در حرکت هستند و این نمونه‌ای از هدایت خداوند در عالم تکوین است.

این استاد برجسته حوزه علمیه با بیان اینکه تنوع گسترده‌ای در میان حیوانات نیز وجود دارد گفت: همه این موجودات نیز با بهره‌گیری از هدایت الهی به زندگی خود ادامه داده و خود را از خطرات دور می‌سازند که این امر در میان گیاهان و سایر موجودات نیز دیده می‌شود.

وی عنوان کرد: خداوند در نهاد انسان راهنمایی قرار داده و او را به صورت موجودی مختار آفریده است به همین دلیل پیامبران الهی به منظور هدایت بشر از سوی پروردگار فرستاده شده‌اند ضمن اینکه باید گفت عنصر هدایت یکی از مظاهر شناخت خداوند است.

نوری‌همدانی وجود قرآن و پیامبران الهی را راهنما و عامل هدایت انسان‌ها دانست و افزود: قرآن صحیح‌ترین راه‌ هدایت را به بشر عرضه می‌کند بنابراین ضروری است که همه مسلمانان دستورات این کتاب آسمانی را سرلوحه زندگی خود قرار دهند.

وی با اشاره به شکوه و قدرت مسلمانان در صدر اسلام خاطرنشان کرد: تا زمانی که عمل به قرآن در میان مسلمانان وجود داشت این شکوه و جلال نیز برقرار بود، اما به تدریج کشورهای مسلمان دچار استعمار شدند و این مسئله‌ای است که باید مورد بررسی قرار گرفته و دلایل آن روشن شود.

این مرجع تقلید ادامه داد: مسلمانان در طول تاریخ دچار خودکم‌بینی در مقابل غرب و استکبار جهانی شده و چندین قرن زیر بار ذلت رفتند، اما پس از سال‌ها خداوند انسانی چون امام خمینی(ره) را که غم همه مستضعفان جهان را در دل داشت به میان مردم ایران فرستاد و ایشان توانستند انقلابی عظیم را به وجود آورند.

وی با اشاره به شرایط جهان در دوران کنونی ادامه داد: بر اساس معارف اهل‌بیت(ع) همه مسلمانان باید در سایه خرد و عقل به ریشه‌یابی حوادث زمان خویش پرداخته و این مسئله را با استفاده از مطالعات فراوان محقق سازند و در این زمینه درک و مطالعه آثار امام خمینی(ره) نظیر صحیفه نور مفید خواهد بود.

نوری‌همدانی دفتر تبیان در ۵۰ جلد را دومین کتابی دانست که مطالعه آن موجب درک صحیح جهان‌شناسی فرهنگ انقلاب می‌شود و تصریح کرد: امام خمینی(ره) توانست به خوبی انقلاب ایران را مدیریت کرده و پس از آن نیز به یاری ملت در مقابل صدام و ده‌ها کشور پشتیبان رژیم عراق ایستادگی کند و همه این تجربه‌های گرانقدر را در وصیتنامه سیاسی و الهی خویش برای ما به یادگار گذاشته است.

وی با بیان اینکه یکی از دسیسه‌های دشمنان برای تسلط بر کشورهای مسلمان،‌ فراگیر کردن بحث جدایی دین از سیاست است گفت: سیاست جزئی از دین بوده و مردم باید حکومت‌کنندگان بر خود را به خوبی بشناسند ضمن اینکه گسترش تفکر دیدگاه منفی اسلام به زنان نیز از دیگر ترفند‌های غرب است.

استاد درس خارج فقه خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام همواره این آئین الهی را افیون ملت‌ها معرفی می‌کنند، اما معارف دینی ما نیز مسلمانان را به عدم توجه به سخنان مشرکان و استکبارگران دعوت می‌کند.

نوری‌همدانی با اشاره به فقر اقتصادی و فرهنگی مردم در دوره حکومت سلاطین افزود: انسان باید همواره در مقابل ظلم ایستادگی کند به طوری که در ۴۳ آیه قرآن این وظیفه مسلمانان یادآوری شده تا هیچ‌گاه ملت‌های مسلمان زیر سلطه ابرقدرت‌ها قرار نگیرند.

وی گفت: تلاش‌های امام خمینی(ره) و ملت ایران موجب شکل‌گیری بیداری اسلامی در منطقه شده و هم‌اکنون شاهد هستیم که ملت‌های مسلمان به‌پا خواسته و دیکتاتورهای عربی را یکی پس از دیگری به زیر کشیده‌اند و به یاری خداوند پس از مصر، تونس و یمن به زودی نوبت بحرین و عربستان نیز خواهد رسید، زیرا مردم بیدار شده و اجازه حکومت تزویرگران را نخواهند داد.

این مرجع تقلید با اشاره به اعتراضات مردم غرب مانند جنبش وال‌استریت تاکید کرد: اعتراض مردم این کشورها جنبه اقتصادی دارد اما باید توجه کرد که اسلام برای همه نیازهای بشر پاسخی مناسب دارد.

استاد حوزه علمیه قم توجه مردم غرب به اسلام و رهنمودهای آن را تنها راه نجات دانست و متذکر شد: شرکت‌های بزرگ و دولت‌های غربی با استفاده از ثروت مردم کشور خود جنگ‌های زیادی را به راه می‌اندازند، در حالی که بیش از ۹۰ درصد مردم آن کشورها با فقر زندگی می‌کنند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران زمینه‌ساز ظهور امام عصر(عج) است اذعان داشت: دلیل این امر قوی‌تر شدن مستضعفان و ضعیف‌تر شدن مستکبران است بنابراین همه مردم ایران باید کمر همت ببندند تا جزو یاران امام زمان (عج) قرار گیرند و در این راستا تلاش برای حفظ نظام اسلامی ضروری است که یکی از آنها شرکت در انتخابات است.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdch.wnxt23n6-ftd2.html
نام شما
آدرس ايميل شما