شنبه ۳ دی ۱۳۹۰ ساعت ۰۹:۳۳
کد مطلب : 2956
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم عنوان کرد:

خنثی‌سازی توطئه‌های نخ‌نما با تجلیل شخصیت‌های دینی در دانشگاه‌ها

قم نيوز : قم نیوز: رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به تلاش دشمن برای ترویج توطئه نخ‌نمای اسلام منهای روحانیت گفت: تجلیل از شخصیت‌های دینی در دانشگاه‌ها این توطئه را خنثی می‌کند.
خنثی‌سازی توطئه‌های نخ‌نما با تجلیل شخصیت‌های دینی در دانشگاه‌ها
به گزارش قم نیوز، سید‌شمس‌الدین حجازی در مراسم اختتامیه جشنواره ملی قرآن پژوهی و طب که عصر جمعه برگزار شد، در سخنانی با اشاره به اینکه خون اباعبدالله(ع) رمز بقای مکتب اسلام بوده است، اظهار کرد:‌ این نهضت دارای آثار و برکات بسیاری است و امروز نیز شاهد آثار و برکات آن هستیم.

وی با اشاره به نزدیک بودن یوم‌الله ۹ دی تاکید کرد: ملت ایران در نهم دی ماه سال ۸۸ با بهره‌گیری از غیرت دینی خود فتنه و فتنه‌گران را به زباله‌دان تاریخ فرستادند و این گام مهم در روند پیشرفت انقلاب از برکات قیام امام حسین(ع) است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در ادامه به شهر قم و جایگاه ویژه آن از نظر علمی و معنوی اشاره کرد و گفت: وجود حرم حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران موجب شده است که انوار درخشان معنویت برخاسته از مکتب تشیع از قم به همه دنیا منتشر شود.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت توجه به مبانی دینی و معنوی در سیستم آموزش عالی کشور تاکید کرد: برخی از متونی که در دانشگاه‌ها تدریس می‌شوند برگرفته از متون غربی است و همین مسئله برخی نگرانی‌ها را به وجود آورده است.

حجازی با اشاره به اینکه در گذشته به برکت دین مبین اسلام، مسلمانان در زمینه علوم مختلف پیشرفت‌های گسترده‌ای داشتند، گفت: در آن دوران غرب در منجلاب جهالت بود.

وی پیروزی انقلاب اسلامی را مورد توجه قرار داد و افزود: پیروزی انقلاب اسلامی موجب شد که ملت ایران به خودباوری رسیده و همچنین روح خودباوری را در دیگر ملت‌های جهان بدمد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در بخش دیگری از سخنان به برگزاری نخستین جشنواره ملی قرآن‌پژوهی و طب گفت: وزیر بهداشت با وجود همه محدودیت‌های اعتباری در بخش فرهنگی نسبت به دو برابر کردن اعتبارات دانشگاه‌های علوم پزشکی اقدام کرده است.

وی با اشاره به اینکه وزیر بهداشت اعتقاد قلبی نسبت به مسائل فرهنگی و معنوی دارد، عنوان کرد: در راستای توسعه فعالیت‌های فرهنگی و فکری اتاق‌های فکر در دانشگاه‌های علوم پزشکی راه‌اندازی شده و برنامه‌های قرائت و تفسیر قرآن در دانشگاه‌ها و خوابگاه‌ها از جمله اقدامات صورت گرفته در این زمینه بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم به برگزاری جشنواره قرآن‌پژوهی و طالب در قم اشاره کرد و افزود: امیدواریم که در سال‌های آینده نیز چنین برنامه‌های غنی فرهنگی با شکوه بیشتری برگزار شود.

وی تجلیل از مقام علمی و بیش از ۶ دهه خدمات قرآنی آیت‌الله مکارم‌شیرازی را مورد توجه قرار داد و گفت: ایشان در طول عمر با برکتشان نسبت به تحصیل و تدریس علوم دینی و تربیت شاگردان اهتمام داشته‌اند و در این جشنواره همزمان با ایام سالروز وحدت حوزه و دانشگاه از مقام شامخ علمی و قرآنی ایشان تجلیل به عمل آمد.

وی با اشاره به اینکه استکبار جهانی همچنان به دنبال این است که تئوری نخ‌نمای اسلام منهای روحانیت را دنبال کند، گفت: بزرگداشت شخصیت‌های بزرگوار دینی در دانشگاه‌ها، توطئه شوم دشمنان را خنثی خواهد کرد.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdcd.k0x2yt0n9a26y.html
نام شما
آدرس ايميل شما