چهارشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۱۴
کد مطلب : 29812
تولیت مسجد مقدس جمکران:

ساده زیستی و رهایی از علائق مادی، رمز تاثیرگذاری امام راحل است‌

قم نيوز : قم نیوز: نماینده ولی فقیه در مسجد مقدس جمکران در دیدار با جمعی از روحانیون سپاه پاسداران گفت: رمز موفقیت و تاثیرگذاری رهبران، در ساده زیستی است و نفس آن‌ها وقتی تاثیرگذار می‌شود که بدانند این شخص خود را از بند علائق مادی و دنیوی رهانده است.
ساده زیستی و رهایی از علائق مادی، رمز تاثیرگذاری امام راحل است‌
به گزارش خبرگزاری قم نیوز، حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن رحیمیان که در حضور جمعی از روحانیان مشغول به آموزش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سخن می‌گفت، اظهار داشت: امیدوارم خداوند به همه این توفیق را عطا فرماید که وظایف خود را در این برهه حساس تاریخ اسلام و بشریت به خوبی بشناسیم و به آن‌ها عمل کنیم.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در مسجد مقدس جمکران با اشاره به تجربه‌های مدیریتی از زندگی امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی، افزود: ساده زیستی و عدم تعلق به مسائل مادی و دنیایی، یکی از درس‌هایی است که زندگی بزرگان دین و امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی بر می‌آید. از سوی دیگر افرادی مانند بلعم بائورا هستند که خداوند می‌فرماید ما به او عنایت کردیم و جای بالا رفتن از آن هم داشت اما به زمین و دنیای مادی تعلق داشت که آن عاقبت بر سر وی آمد.

تولیت مسجد مقدس جمکران تصریح کرد: قرآن کتاب ادب و آداب است اما بلعم بائورا را به سگ مثال می‌زند و این نشان از پستی مقام بلعم دارد و از سوی دیگر اوج سلوک و رفعت مقام را در کسانی سراغ داریم که در بند دنیا نبودند.

حجت الاسلام و المسلمین رحیمیان با اشاره به شخصیت امام راحل در ایران و کل بشریت و تغییر مسیر تاریخ خاطرنشان کرد: امام راحل کمترین هزینه و مصرف و دریافت را از مظاهر مادی و دنیوی داشتند و آن مقدار مختصری را هم که داشت، در زمان حیات خود و در راه خدا، انفاق کرد و هنگامی که از دنیا رفتند، چیزی که حسب ظاهر قبلاً دارا بود را هم دیگر نداشت اما در واقع صاحب همه چیز بود.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در مسجد جمکران تاکید کرد: به عنوان مسئول اداره امور مالی امام راحل می‌گویم که ایشان سر سوزنی از آنچه به عنوان مرجعیت در اختیار ایشان بود، استفاده نکرد و علاوه بر آن، از ثروت‌های مصادره شده رژیم پهلوی هیچ چیزی استفاده نکرد و در منزلی اجاره‌ای ساکن شد و سر هر ماه علی رغم میل مالک، اجاره منزل خود را پرداخت می‌کرد.

تولیت مسجد مقدس جمکران با اشاره به هدایای سنگین و قیمتی‌ای که به شخص امام راحل هدیه می‌شد، اظهار داشت: یک بار یک بانوی سنی مقادیر زیادی طلا را برای امام خمینی (ره) فرستاده بود و می‌گفت از کشور خودم به سوریه رفته‌ام تا بتوانم به طور امن به ایران بیایم و مورد بازخواست کشور خودم واقع نشوم، اما امام راحل نه از این هدایا و نه از بقیه آن‌ها که به شخص ایشان اهداء شده بود، سر سوزنی استفاد نکرد و در سبک زندگی ایشان نیز تغییری ایجاد نکرد.

حجت الاسلام و المسلمین رحیمیان تاکید کرد: همین ساده زیستی در رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز وجود دارد و سران عالم که با کفش روی فرش‌های ابریشمی می‌روند، اینجا که می‌آیند به آن‌ها به تعبیری گفته می‌شود که فاخلع نعلیک و روی موکت‌های دفتر ایشان با احترام پا می‌گذارند.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی تصریح کرد: رمز موفقیت و تاثیرگذاری رهبران، در ساده زیستی است و نفس آن‌ها وقتی تاثیرگذار می‌شود که بدانند این شخص خود را از بند علائق مادی و دنیوی رهانده است و صد‌ها هزار شهید و جانبازو ایثارگر انقلاب اسلامی نشان دهنده جایگاه امام راحل است که می‌بینید.

تولیت مسجد مقدس جمکران با اشاره به اخلاص به عنوان دومین نکته مهم و تاثیرگذار در انسان، خاطرنشان کرد: برای هر عبادتی حد و مرزی هست اما برای یک عبادت حد و مرز گذاشته نشده است و آن ذکر خدا در هر حالی است زیرا همواره در محضر خدا هستیم و علاوه بر آن باید به قرآن و اهل بیت (ع) نیز توجه کنیم و این مطالب را رهبر معظم انقلاب اسلامی در یکی از خطبه‌های نماز جمعه به طور کامل تبیین کرده‌اند.

حجت الاسلام رحیمیان تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌فرمایند هر چه را از قرآن می‌خوانید و می‌فهمید، برای آراسته شدن خودتان به نور آن باشد تا به آن نور منور شوید نه اینکه برای دیگران قرآن بخوانید.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcb5wb5.rhb98piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما