يکشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۵۰
کد مطلب : 30006
رئیس کمیسیون امورزیربنایی شورای شهر قم:

معماری اسلامی در ساخت اماکن قم مد نظر باشد

قم نيوز : قم نیوز: عضو شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه معماری امروز قم هویت خود را از دست داده است، گفت: نمونه‌هایی از معماری امروز در قم دیده می‌شود که هیچ جایگاه و نگاه صحیحی به معماری اسلامی ندارد.
معماری اسلامی در ساخت اماکن قم مد نظر باشد
به گزارش قم نیوز، مصطفی سعادت طلب در جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم در نطق پیش از دستور امروز شورا اظهار داشت: پهنه‌های ویلایی از موضوعات مهمی است که تاکنون به عهده من بوده است و امروز آن را به همه اعضا واگذار می‌کنم.

رئیس کمیسیون امور زیربنایی شورای اسلامی شهر قم افزود: معماری اسلامی فقط در کلام نیست و استفاده از مفاهیم است و باید در کاربرد به آن اهمیت داد.

وی با اشاره به اینکه در گذشته الگوی شهر قم آپارتمانی نبود خاطرنشان کرد: معماری قم در دوران گذشته در ‌‌نهایت هنر بود اما به مرور از بین رفت.

سعادت طلب افزود: امروز متاسفانه احترام به واحد‌ها و صنوف مختلف وجود ندارد در حالی که در گذشته و در بافت قدیم قم مردم در کنار هم و بدون مشکل زندگی می‌کردند.

رئیس کمیسیون امورزیربنایی با اشاره به اینکه حیاط مهم‌ترین جز در پهنه ویلایی است افزود: خانه و استحکام آن از مهم‌ترین ارکان معماری اسلامی بود که امروز از بین رفته است.

وی با اشاره به اینکه ساختمان سازی امروز به جای اینکه محلی برای زندگی را فراهم کند به دنبال کسب درآمد است، خاطر نشان کرد: در گذشته استان قم در هنر آجرکاری رتبه اول را داشته است و باید بدانیم که شهر ما به لحاظ معماری به کجا می‌رسد.

سعادت طلب با اشاره به اینکه سیمای شهری ما می‌توانست جایگاه خود را داشته باشد و هیچ مشکلی ایجاد نشود افزود: فضاهای اصلی و کارکردهای شهر که هویت‌های شهری را تشکیل می‌دادند در گذشته جایگاه اصلی خود را داشتند.

عضو شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه معماری امروز قم هویت خود را از دست داده است تصریح کرد: نمونه‌هایی از معماری امروز در قم دیده می‌شود که هیچ جایگاهی ندارد و نگاهی صحیحی به معماری اسلامی ندارد.

وی با بیان اینکه نگاه‌ها به معماری باید تغییر کند، خاطر نشان کرد: در طرح تفصیلی سال ۸۰ مردم در قم شروع به آپارتمان سازی کردند که لازم هم بود.

سعادت طلب با اشاره به تغییرات و تحولاتی که در طرح تفصیلی قم انجام شد افزود: تاخیر در تکمیل طرح تفصیلی قم سبب شد مردم گرایش زیادی به آپارتمان نشینی پیدا کنند.

رئیس کمیسیون امور زیربنایی شورای اسلامی شهر قم افزود: در شورای چهارم، شورا به این موضوع داخل شد و پهنه‌ها را مشخص کرد و امروز تک خانواری در پهنه‌ها وارد شده است.

وی با اشاره به اینکه در یکی از مناطق طرح تفصیلی باید اجرا شود گفت: در مورد این زمین خاص برگی را آماده و لایحه را به شورا می‌آورم و اگر این لایحه را تصویب نکردید من هیچ مسئولیتی در قبال آن دارم و باید خود اعضا به سوالات پاسخ دهند.

انتهای پیام/ ۱۳۲
https://qomnews.ir/vdciquap.t1auu2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما