جمعه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۲۶
کد مطلب : 30100
منبع : مرکز خبر حوزه
در صورت تأمین امنیت انجام می‌شود

انتقال ضریح مطهر حرمین عسکریین(ع) به سامرا

قم نيوز : قم نیوز: مدیر کارگاه ساخت ضریح مطهر امامین عسکریین(ع) از انتقال ضریح مطهر به سامرا در صورت به وجود آمدن امنیت در این منطقه خبر داد.
انتقال ضریح مطهر حرمین عسکریین(ع) به سامرا
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم لاجوردی در مراسم شکرگزاری خادم المعتکفین ستاد اعتکاف قم که در کارگاه ساخت ضریح امامین عسکریین (ع) برگزار شد، گزارشی از مراحل ساخت ضریح ارائه داد و گفت: این ضریح مطهر به مدت چهار سال ساخته شد که این سرعت ساخت در نوع خود بی سابقه است.

وی با بیان اینکه ساخت این ضریح زیر نظر دفتر آیت الله سیستانی و با مدیریت حجت الاسلام والمسلمین سید جواد شهرستانی، نماینده ایشان در قم انجام شده است تصریح کرد: در ساخت این ضریح ظرافت‌های خاصی در نظر گرفته و در این مسیر از خبره‌ترین افراد بهره گرفته شد.

مسئول کارگاه ساخت ضریح امامین عسکریین(ع) تصریح کرد: در ساخت ضریح مطهر از بهترین مصالح از جمله چوب ساج که جنس آن از آهن محکم‌تر است و ۴۵۰ سال عمر مفید آن است، استفاده شده است.

وی با اشاره به استفاده ۴۵۰۰ کیلوگرم نقره در ساخت ضریح مطهر گفت: تاج این ضریح نیز از مس ساخته شده و با بیش از ۶۰ کیلوگرم طلا آبکاری شده است.

لاجوردی خاطرنشان کرد: این ضریح مطهر، تنها ضریح با دو درب است و از نظر اندازه، بزرگترین ضریح به شمار می‌رود.

وی درباره فضای داخلی ضریح مطهر امامین عسکریین(ع) گفت: فضای داخلی، با چوب‌های زینتی تزیین شده است و تمام بخش‌های داخلی آن پوشیده خواهد بود، داخل این ضریح مطهر، چهار صندوق توسط بهترین اساتید خاتم کاری شده است.

لاجوردی افزود: در کنار ضریح مطهر، چهار درب بزرگ و ۱۲ درب کوچک طلاکاری شده نیز ساخته شده است که در حرم مطهر این دو امام بزرگوار نصب خواهد شد.

وی تصریح کرد: بخش عمده این هزینه‌ها از سوی دفتر آیت الله سیستانی و بخشی نیز توسط کمک‌های مردمی و خیرین تامین شده است.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcdzf0s.yt0zz6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما