چهارشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۱۰
کد مطلب : 30220
معاون فرماندار قم:

۱۰ هزار قمی در مراسم سالگرد ارتحال امام (ره) شرکت می‌کنند

قم نيوز : قم نیوز: معاون برنامه‌ریزی فرماندار قم از اعزام ۱۰ هزار قمی در قالب کاروان‌هایی به مراسم سالگرد ارتحال امام (ره) خبرداد.
۱۰ هزار قمی در مراسم سالگرد ارتحال امام (ره) شرکت می‌کنند
به گزارش قم نیوز، جلسه پشتیبانی مراسم‌های بزرگداشت ارتحال امام (ره) و نیمه شعبان ظهر امروز با حضور رضا سیار فرماندار قم و مسئولان و نمایندگان ادارات مختلف استان قم برگزار شد.

ذبیح الله عبداللهی ضمن اشاره به اهمیت تقارن ایام ارتحال امام (ره) و نیمه شعبان اظهارداشت: امسال آخرین سال اعزام به مرقد امام (ره) است و به دلیل تقارن با ماه مبارک رمضان چهار سال اعزام صورت نمی‌گیرد.

معاون فرماندار قم افزود: سهمیهٔ اعزام امسال استان قم ۱۰ هزار نفر است که در قالب ۲۶۵ خودرو صورت می‌گیرد که اعتبارات هم مصوب شده و نگران بحث بودجه هم نیستیم.

رضا سیار نیز در این جلسه به ضرورت و حساسیت بحث بهداشت زائران تاکید کرد و گفت: در صورت لزوم از استان‌های همجوار و تهران کمک می‌گیریم.

فرماندار قم افزود: در این ایام ادارات باید در حال آماده باش کامل باشند که این امر با اجازه و هماهنگی استاندار باید صورت بگیرد.

اخوان، نماینده اتاق اصناف قم با اشاره به دایر بودن ایستگاه‌های صلواتی در اتوبان تهران – قم از روز سیزدهم تا پانزدهم تصریح کرد: نمایشگاهی برای نمایش فروش توانمندی‌های استان از جمله فرش، سوهان و سرامیک در مسجد مقدس جمکران برگزار می‌شود.

سعید امراللهی معاون اتوبسرانی استان قم با اشاره به اینکه از روز ۱۳ خرداد ناوگان حمل و نقل به صورت آماده باش است اظهار داشت: سال گذشته ۱۱ اتوبوس در جمکران، ۸۰ اتوبوس در اتوبان تهران- قم و ۶۰دستگاه در بستر رودخانه فعال بود که امسال به علت تقارن نیمه شعبان و سالگرد رحلت امام (ره) احتمالا اتوبوس‌های بیشتری نیاز است.

حجت الاسلام مراد حیدری نماینده سازمان تبلیغات اسلامی نیز با اشاره به برنامه‌های سازمان تبلیغات ویژه این ایام تصریح کرد: اعزام مبلغان به روستاها، برگزاری مراسم رحلت امام (ره) در بخش‌ها و روستاهای استان، برگزاری مراسم شبی با قرآن در منزل امام (ره)، گلباران منزل امام (ره) با حضور نخبگان، برگزاری مراسم شناخت اندیشه‌های امام (ره) از جمله این برنامه‌ها است.

سید محسن میرهادی نماینده شهرداری قم ضمن اشاره به آماده سازی پارکسوار‌ها برای استقرار اتوبوس‌ها ازجمله پارکسوار امیرکبیر و شمالی افزود: ۳۴ غرفه در هم در این پارکسوار‌ها برای ارائه مایحتاج زائران در نظر گرفته شده است و آماده سازی بوستان‌ها برای کمپینک مسافران در دستور کار است.

مهدی فراهانی معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی قم در بحث امداد و نجات مراسم اظهار داشت: به ازای هر ده یا پانزده اتوبوس یک آمبولانس برای این مراسم اعزام شود و بالگردهای استان تهران، البرز و مرکزی هم به صورت آماده باش بوده تا در صورت نیاز کمک کنند.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcgzx9w.ak9zx4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما