دوشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۰۰
کد مطلب : 48864
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرکل مدیریت بحران استانداری قم خبر داد

استقرار 16 دستگاه آمبولانس در مسیر کاروان‌های اعزامی به مراسم سالگرد ارتحال امام(ره)

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل مدیریت بحران استانداری قم از استقرار 16 دستگاه آمبولانس، دو دستگاه خودروی آتش‌نشان، امداد خودروها و دو دستگاه جرثقیل سنگین در مسیر کاروان‌های اعزامی به مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) خبر داد.
استقرار 16 دستگاه آمبولانس در مسیر کاروان‌های اعزامی به مراسم سالگرد ارتحال امام(ره)
به گزارش قم نیوز، محسن اروجی یکشنبه شب در ستاد ارتحال امام خمینی(ره) که در تالار امام جواد(ع) استانداری برگزار شد، با بیان اینکه کمیته امداد و نجات ستاد ارتحال امام خمینی(ره) با برگزاری جلسات مختلف هماهنگی‌های لازم را برای انجام وظایف خود دنبال کرده است، اظهار کرد:‌ 16 دستگاه آمبولانس، دو دستگاه خودرو آتش‌نشان و دو دستگاه جرثقیل سنگین در مسیر اتوبوس‌های اعزامی مستقر می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه امداد خودروها برای خدمات‌رسانی به اتوبوس‌های اعزامی به مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) فراخوان شده‌اند، اضافه کرد:‌ سه ماشین نجات نیز به صورت مستمر در مسیر تردد کاروان‌ها، همراه اتوبوس‌ها خواهند بود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قم خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه زمان برگشت اتوبوس‌ها با شب چهاردهم همزمان است و امدادرسانی با استفاده از بالگرد امکان‌پذیر نیست نباید اجازه دهیم که خودروها در نقطه خاصی تجمع داشته باشند چرا که در صورت رخ دادن حادثه این امر سبب کند شدن روند امدادرسانی می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه بر اساس هماهنگی با پلیس برنامه ویژه‌ای برای عبور اتوبوس‌ها از منطقه پر تصادف علی‌آباد دنبال شده است، گفت: با انجام برنامه‌ریزی‌های لازم احتمال خطر را کاهش داده‌ایم؛ بسیجیان و نیروهای سپاه امام علی بن‌ابیطالب(ع) در اتوبوس‌ها باید مراقب باشند تا رانندگان سرعت مطمئنه را رعایت کرده و به دنبال رسیدن زودهنگام یا مسابقه گذاشتن با یکدیگر نباشند تا مشکل خاصی مواجه نشویم.

اروجی با بیان اینکه ارائه نکات آموزشی لازم به دست‌اندرکاران کاروان‌های اعزامی به مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) باید مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: برای اینکه بتوانیم این مراسم را به صورت با شکوه و بدون مشکل خاصی برگزار کنیم باید نسبت به رعایت نکات ایمنی اهتمام جدی داشته باشیم.

وی از انجام هماهنگی‌های لازم برای استفاده از مشارکت نیروهای امدادی کاشان، اراک و ساوه یاد کرد و افزود: در مسیر کاروان‌های اعزامی به مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) برای هر 20 کیلومتر یک آمبولانس مستقر شده است.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcjxoex.uqeomzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما