دوشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۱۲
کد مطلب : 30287
دبیر جشنواره برترین‌های حوزه‌های علمیه خواهران خبر داد‌

انتخاب بیش از ۱۵۰ اثر در هشتمین جشنواره برترین‌های حوزه علمیه خواهران‌

قم نيوز : قم نیوز: دبیر جشنواره برترین‌های حوزه‌های علمیه خواهران گفت: ۱۵۶ اثر برتر در سه عرصه پژوهش، آموزش و فرهنگ در هشتمین جشنواره برترین‌های حوزه علمیه خواهران انتخاب شده است.
انتخاب بیش از ۱۵۰ اثر در هشتمین جشنواره برترین‌های حوزه علمیه خواهران‌
به گزارش قم نیوز، مریم الهی‌پور در نشست خبری هشتمین جشنواره برترین‌ها حوزه علمیه خواهران که در سالن جلسات مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران قم برگزار شد، اظهار داشت: در این جشنواره هرساله در سه عرصه آموزش، پژوهش و فرهنگی نفرات و آثار برتر جمع‌آوری می‌شوند و در اردیبهشت‌ماه سال بعد، ازاین افراد تقدیر و تشکر به عمل می‌آید.

دبیر جشنواره برترین‌های حوزه‌های علمیه خواهران افزود: ۱۵۶ اثر برتر در سه عرصه پژوهش، آموزش و فرهنگی در هشتمین جشنواره برترین‌های حوزه علمیه خواهران انتخاب شده است.

الهی پور گفت: در عرصه آموزش المپیادهای علمی را داریم که ۱۵ اثر برتر به جشنواره دعوت‌شده است و در عرصه فرهنگی ۷۳ اثر برتر و در عرصه فرهنگی جمعاً ۷۳ نفر نفرات اول تا سوم هستند که به این جشنواره دعوت‌شده‌اند.

دبیر جشنواره برترین‌های حوزه‌های علمیه خواهران بابیان اینکه ویژگی شاخص جشنواره امسال این است که برخلاف سال‌های گذشته که تنها رتبه اول را دعوت می‌کردیم، امسال رتبه اول تا سوم را دعوت کرده‌ایم گفت: مراسم روز چهارشنبه ۳۰ اردیبهشت در دو قسمت صبح و بعد از ظهر شروع ‌و در اردوگاه نرجس خاتون در جمکران برگزار می‌شود.

الهی پور خاطرنشان کرد: این جشنواره، جشنواره برترین‌های حوزوی است که در دو قسمت علامه حلی و عرصه قرآنی است که به‌صورت مستقل برگزار می‌شوند.

وی تصریح کرد: شرکت‌کننده‌ها در عرصه آموزش ۶۰۴۷ نفر بودند که از این میان ۱۰۷ نفر به برنامه کشوری راه پیداکرده‌اند و در پژوهش در زمینهٔ کتاب ۵۸ اثر برگزیده داشتیم که ۹ اثر به مرحله نهایی رسیده است.

دبیر جشنواره برترین‌های حوزه‌های علمیه خواهران، رشد کتاب‌خانه‌ای و میدانی سطح ۲ و ۳ را ۷۴۵ اثر بیان و عنوان کرد: از بین این آثار ۶ اثر به‌عنوان برتر برگزیده‌ شده‌اند و از میان ۴۱۹ کتابدار سه نفر به مرحله کشوری راه پیداکرده‌اند.

الهی پور بابیان اینکه هسته مرکزی در پی گروهی‌کردن پژوهش‌ گروهی است، گفت: از بین ۲۳۶ هسته پژوهشی که در حال فعالیت هستند سه هسته دعوت به جشنواره شده‌اند.

وی افزود: دوره‌های تخصصی فیض نور دوره‌هایی است که در پاسخ به شبهات به‌ویژه در مراکز مرزی برگزار می‌شود و مربیانی تربیت می‌شوند که از میان ۸۴ مربی یک مربی انتخاب‌ شده است.

دبیر جشنواره برترین‌های حوزه‌های علمیه خواهران گفت: جمعاً ۱۰ هزار مبلغ در حوزه‌های علمیه سراسر کشور داریم و در این جشنواره ۵ مبلغ برتر را انتخاب کرده‌ایم.

الهی پور در رابطه با مسابقه کتاب‌خوانی گفت: در این زمینه ۴۹ برتر داریم که در سطح سه از کتاب خاتمیت مدنظر است و در سطح ۲ هشت اثر از آثار شهید مطهری مدنظر قرارگرفته ‌و نهایتاً ۴۰ نفر برتر انتخاب می‌شوند.

وی تصریح کرد: از میان هزار عمره‌گزار طلبه که در حج عمره هرساله شرکت کرده‌اند ۹ برتر انتخاب می‌شوند که ۲ برتر در زمینه شعر شرکت کرده‌اند و مابقی مربوط به بخش‌های نشریه، عکس گرافیک متن ادبی و دل نوشته بوده است.

انتهای پیام/ ۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcja8et.uqeyozsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما