جمعه ۱ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۳۹
کد مطلب : 30366
امام جمعه قم:

پشیمانی تنها نتیجه اقدام نظامی دشمن علیه ایران است

قم نيوز : قم نیوز: امام جمعه قم گفت: کشورمان چنان قدرت نظامی دارد که اگر دشمنان بخواهند با ما درگیر شوند، پشیمان می‌شوند.
پشیمانی تنها نتیجه اقدام نظامی دشمن علیه ایران است
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله علیرضا اعرافی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه که در شبستان امام خمینی (ره) حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد، با اشاره به مسأله خانواده اظهار داشت: امروزه ارکان خانواده‌ها در معرض تهدید قرار گرفته و آمار بالای طلاق و افزایش سن ازدواج در یک کشور اسلامی نگران کننده است. ما باید بنیان‌های خانواده را براساس اصول اسلامی بنا کنیم.

امام جمعه قم افزود: اصل هدف ایمانی در خانواده‌ها، کنترل توقعات از یکدیگر است و ما باید توقعات را براساس اصول منطقی بنا کنیم. صبر و بردباری یک جایگاه مهم اسلامی دارد و اسلام در روابط مختلف اجتماعی ما را به صبر و بردباری دعوت کرده است.

امام جمعه قم داشتن صبر را در زندگی خانوادگی ضروری دانست و افزود: مصداق تقوا صبر در برابر ناملایمات زندگی است و یکی از مواردی که به صبر نیاز داریم، صبر در برابر فقر و تنگنای همسر است.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه با اشاره به مرگ گفت: انسان نباید از مرگ غافل شود، آن افرادی که مردند، هم نمی‌خواستند که از این دنیا بروند، اما رفتند، بنابراین ما باید به فکر مرگ باشیم و برای آن دنیا توشه‌ای را فراهم کنیم.

آیت الله اعرافی، سپاه پاسداران را یک نیروی نظامی قوی در ایران دانست و افزود: نیروهای نظامی ایران از شاخصه‌های بزرگی برخوردار هستند، از جمله این شاخصه‌ها می‌توان به داشتن اعتقاد به خدا، ریشه داشتن در ملت ایران و تحت رهبری مقام معظم رهبری بودن اشاره کرد.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه موضع ایران در مذاکرات هسته‌ای را نشانه فرهنگ متعالی کشورمان دانست و افزود: اما مع الاسف در مذاکرات هسته‌ای ما شواهدی را پیدا کردیم که برای ما نگران کننده است. طرف مذاکرات ما آمریکا است که در دهه‌های اخیر بار‌ها در جهان دخالت نظامی انجام داده و این کشور نظام‌های استبدادی بسیاری را به وجود آورده است. امروزه منفور‌ترین کشور در بین ملت‌های جهان آمریکا است.

آیت‌الله اعرافی با اشاره به تحولات یمن گفت: ادامه حملات به این کشور زجرآور است و جلوگیری از رسیدن کمک‌ها به یمن دل ما را به درد آورده است. امیدواریم آل سعود به خود بیاید؛ ادامه این روند به ضرر خود آن‌ها و اسلام است. ما از این جنایات اعلام تبری می‌کنیم و ادامه جنایات‌ها را در عراق، سوریه و یمن محکوم می‌کنیم.

انتهای پیام/ ۱۳۲
https://qomnews.ir/vdch-xnx.23nv-dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما