سه شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۱۳
کد مطلب : 30465

نشریه خبر روز جامعه مدرسین مورخ ۱۳۹۴/۰۳/۰۵

قم نيوز : قم نیوز: نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مورخ ۱۳۹۴/۰۳/۰۵پس از انتشار در اختیار خوانندگان قرار می‌گیرد. این نشریه در سایت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز در دسترس است.
نشریه خبر روز جامعه مدرسین مورخ ۱۳۹۴/۰۳/۰۵
به گزارش قم نیوز، نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به صورت روزانه در اختیار خوانندگان قرار می‌گیرد. این نشریه از این لینک و فایل ضمیمه این خبر قابل دریافت است.

تیترهای مهم نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مورخ ۱۳۹۴/۰۳/۰۵به شرح زیر است:

مراجع عظام تقلید در نجف و قم جنایت تروریست‌های تکفیری در مسجد قطیف را محکوم کردند
بسیج مردمی عراق به میدان بازگشت؛ آغاز عملیات فتح رمادی با رمز لبیک یا رسول‌الله(ص)
آیت‌الله خاتمی: بیانات مقام معظم رهبری آیین‌نامه مذاکرات است
آیت‌الله غروی: نیازمند هجرت علمای بزرگ به شهرهای کشور هستیم
آیت الله فاضل لنکرانی: در معرفی اسلام به دنیا موفق عمل نکرده‌ایم
با ۲۰۵ رأی دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس باقی ماند

** جام جم ۹۴/۳/۵
* سردار مهری، رئیس پلیس راهور شد
فرمانده ناجا در حکمی سردار مهری را به سبب دانش حرفه‌ای و روحیه جهادی و اجتماعی به ریاست پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا منصوب کرد.
سردار منتظرالمهدی سخنگوی ناجا گفت: از زحمات و تلاش‌های خالصانه و عالمانه سردار مومنی که شش سال با توانمندی بالای خود تراز عملکرد و سطح کارایی پلیس راهنمایی و رانندگی را ارتقا بخشید، تقدیر شد.
* کمک‌ها به یمن نرسد اقدام دیگری صورت می‌گیرد
شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه ایران به میانجیگری و اعلام سازمان ملل در رساندن کمک‌های انسان دوستانه به مردم یمن اعتماد کرد، گفت: اما اگر مشخص شود این کمک‌ها تحت شرایط محاصره و ادامه بمباران‌ها به دست نیازمندان و مجروحان نخواهد رسید، اقدامات دیگری صورت خواهد گرفت.

** همشهری ۹۴/۳/۵
* طرح دوفوریتی مجلس برای حمایت از ۶ میلیون نفر
ده‌ها نماینده مجلس برای حمایت قانونی از ۶ میلیون از کار افتاده بی‌درآمد و خانواده‌های تحت تکفل آنان اعلام آمادگی کرده‌اند.
طرح دو فوریتی «حمایت از کارافتادگان بی‌درآمد» تقدیم مجلس می‌شود.
حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر، برخوار و میمه در مجلس گفت: ۶ میلیون نیازمند که فاقد امکان توانمندسازی در نهادهای حمایتی هستند در فقر مطلق به سر می‌برند و مجلس نمی‌تواند نسبت به این موضوع بی‌تفاوت باشد.

** کیهان ۹۴/۳/۵
* آغاز عملیات فتح رمادی با رمز لبیک یا رسول‌الله
دیروز عملیات بزرگ بسیج مردمی عراق با هدف فتح کامل مرکز الانبار آغاز شد.
در این عملیات قرار است مناطق باقی مانده از شمال تکریت و جنوب غرب سامرا به سمت رمادی آزاد شود.
حیدر عبادی، نخست وزیر عراق: رمادی ظرف چند روز آینده آزاد می‌شود. وزیر دفاع آمریکا اشتباه می‌کند، ارتش عراق اراده کافی برای نبرد با داعش را دارد.
* دسترسی آژانس به مراکز نظامی مقدمه جاسوسی است
«اسماعیل کوثری» نمایند مردم تهران: دسترسی ماموران آژانس به مراکز نظامی جمهوری اسلامی ایران، مقدمه جاسوسی است و قطعا و یقینا مجلس با بازرسی از مراکز نظامی مخالف است.
«رحیم زارع» نماینده مردم آباده: با توجه به قدرت روزافزون و پیشرفت چشمگیر جمهوری اسلامی ایران در حوزه نظامی، دشمن در پی آن است که به بهانه بازرسی از مراکز نظامی، ضربه‌ای اساسی به نظام بزند.
* نشست سه جانبه همگرایی اصولگرایان برگزار شد
نشست سه‌جانبه همگرایی اصولگرایان با حضور نمایندگانی از جمعیت ایثارگران و جبهه پایداری به میزبانی حزب مؤتلفه اسلامی برگزار شد.
در این نشست که با حضور نمایندگانی از حزب مؤتلفه اسلامی، جمعیت ایثارگران و جبهه پایداری برگزار شد بار دیگر بر ضرورت وحدت اصولگرایان تأکید شد.

** شرق ۹۴/۳/۵
* محکومیت رژیم صهیونیستی به پرداخت ١,١ میلیارد دلار به ایران
پس از سال‌ها طی‌کردنِ روند قضائی پیگیری شکایت ایران از رژیم صهیونیستی مبنی‌بر پرداخت‌نشدن بدهی نفتی پیش از انقلاب این کشور به ایران، دادگاه سوئیس این رژیم را به پرداخت ١,١ میلیارد دلار به ایران محکوم کرده است. وزیر اقتصاد رژیم صهیونیستی اعلام کرده است به‌دلیل دشمنی با ایران، این پول را نمی‌پردازند.
* توافق اولیه اعراب بر سر تشکیل نیروی نظامی مشترک
رؤسای ستاد مشترک ارتش‌های کشورهای عضو اتحادیه عرب بر سر تشکیل «نیروی مشترک عربی» به توافق رسیدند و اساسنامه اولیه این نیرو را تدوین کردند.
رؤسای ستاد مشترک و مسئولان نظامی از ٢١ کشور در این نشست مشارکت داشتند.
* سپاه از خدا می‌خواهد تحریم‌ها برداشته شود
حسین صفارهرندی در پاسخ به سؤالی درباره مواضع سپاه در بحث مذاکرات هسته‌ای و اینکه آیا تحریم‌ها باعث آسیب‌رسانی به سپاه می‌شود یا تقویت‌کننده آن است، گفت: اگر مقصود سپاه سودجویی اقتصادی بود، بابت هفت‌هزار میلیارد پروژه اقتصادی‌ای که انجام داده و به ثمر رسانده، پول آن را طلبکار نبود. من مطمئن هستم که سپاه از خدا می‌خواهد تحریم‌ها برداشته شود، سپاه می‌خواهد که این شرکت‌ها مجددا به محیط پررقابت فعالیت‌های عمرانی و اقتصادی داخل کشور ما بازگردند.

** ایران ۹۴/۳/۵
* دستگیری ۷۱ تن در اعتراضات علیه پلیس آمریکا
پلیس ایالت اوهایو در آمریکا اعلام کرد ۷۱ نفر در اعتراض‌های منطقه کلیولند به تبرئه یک افسر پلیس که عامل کشته شدن ۲ سیاه‌پوست به ضرب گلوله بود، دستگیر شدند.
* عبدالله ناصری، عضو بنیاد باران: مهم‌ترین مشکل انتخابات این است که بیش از ۷۰ درصد مدیران استانی و شهرستانی هنوز از دولت قبل هستند.

** جمهوری اسلامی ۹۴/۳/۵
* مراجع عظام تقلید شیعه در نجف و قم حادثه جنایتکارانه تکفیری‌های تروریست در مسجد قطیف عربستان را محکوم کردند
آیات عظام سیستانی، مکارم شیرازی، نوری همدانی و حضرات آیات فیاض و موسوی اردبیلی ضمن تسلیت به مردم منطقه القدیح و القطیف بویژه خانواده و بستگان شهدای این واقعه، بر هوشیاری مسلمانان در برابر توطئه‌های تفرقه افکنانه دشمنان تاکید کردند.
* امام خمینی (ره) مفسّر عملی قرآن بود
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد که امام راحل مفسّر عملی قرآن بود.
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی دیروز در دیدار اعضای ستاد برنامه‌ریزی همایش بین‌المللی قرآن و امام خمینی(ره)، کار امام در انقلاب اسلامی را مهمترین کار در راه حفظ و نشر مفاهیم قرآنی دانست و گفت: در همه مراحل انقلاب، مخصوصاً در مقطع دفاع به قرآن استناد می‌کردند و مفسّر عملی قرآن بودند.

** وطن امروز ۹۴/۳/۵
* تکذیب ادعای دسترسی به دانشمندان و تأسیسات نظامی در دولت گذشته
منابع مرتبط با موضوع هسته‌ای، ادعای تیم مذاکره‌کننده درباره دسترسی بازرسان آژانس به دانشمندان یا تاسیسات نظامی ایران در فاصله سال‌های ۹۲-۸۴ را ـ جز با یک استثنا ـ به طور کامل خلاف واقع می‌دانند.
محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه و رئیس تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران دیروز دوشنبه ادعا کرد آژانس در دولت گذشته به دانشمندان و تأسیسات هسته‌ای ایران دسترسی داشته است.
* پیام‌های تبریک ظریف به سیدحسن نصرالله و همتای لبنانی
محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان طی پیام‌های جداگانه‌ای به سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله و همچنین جبران باسیل وزیر خارجه لبنان، سالروز پیروزی تاریخی لبنان در برابر رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۰۰ میلادی موسوم به «عید مقاومت» را به ملت لبنان و رزمندگان مجاهد حزب‌الله تبریک گفت.
* ایران اولین کشوری بود که مقابل داعش به ما کمک کرد
«محمد سالم الغبان» وزیر کشور عراق در یک مصاحبه تلویزیونی با راشا تودی، ایران را اولین کشوری خواند که در زمان نیاز به این کشور کمک کرده است.
* لگدمال کردن تصویر شاه بحرین
بحرینی‌های مخالف رژیم با برگزاری تظاهرات، تصاویر حمد بن عیسی آل‌خلیفه، پادشاه این کشور را زیر پای خود لگدمال کردند.
ائتلاف ۱۴ فوریه ـ مخالف رژیم بحرین ـ یکشنبه شب گذشته در مخالفت با آل‌خلیفه یک رشته تظاهرات اعتراض‌آمیز برگزار کردند.

** جوان ۹۴/۳/۵
* بازرسی از مراکز نظامی و گفت‌وگو با دانشمندان محقق نمی‌شود
سرلشکر فیروزآبادی با صدور پیامی تاکید کرد: مرور مذاکرات هسته‌ای طی ماه‌های گذشته حکایت از آن دارد که مواضع پنهان و آشکار دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران همواره بر نابودی تاسیسات هسته‌ای صلح‌آمیز ایران استوار است.
در پی فرمایشات الهام‌بخش فرماندهی معظم کل قوا حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در مراسم دانش‌آموختگی دانشجویان افسری و تربیت پاسداری دانشگاه امام حسین(ع)، رئیس ستادکل نیروهای مسلح با صدور پیامی همگان را به پیروی از بیانات معظم‌له دعوت کرد.
* تحريم‌ها ادامه فتنه ۸۸ براي براندازي است
آيت‌الله احمد جنتي، دبير شوراي نگهبان عصر ديروز در گردهمايي ۳ هزار نفري ناظران شوراي نگهبان استان مازندران نقشه امريكا براي سرنگوني نظام اسلامي بعد از جنگ تحميلي را اختلافات سياسي داخلي و جنگ رواني بيان كرد و گفت: عده‌اي مي‌خواهند قدرت مجلس را قبضه كنند تا قدرت نظام را در دست گرفته و هر دولتي را كه مي‌خواهند ‌روي كار بياورند و شوراي نگهبان به افرادي كه صلاحيت ندارند اجازه ورود به انتخابات نمي‌دهد.

** آفتاب یزد ۹۴/۳/۵
* در نشست ژنو شرکت می‌کنیم
حسین العزی رئیس اداره سیاسی و روابط خارجی جنبش انصارالله یمن با بیان اینکه این جنبش براساس شروط خود و نتایج "مذاکرات ملی" و توافقنامه "صلح و مشارکت ملی" در کنفرانس ژنو شرکت می‌کند، گفت: ما با وجود جنگ و تجاوز عربستان همچنان به مذاکرات پایبندیم و بیش از گذشته بر برگزاری مذاکرات پافشاری می‌کنیم.

** رسالت ۹۴/۳/۵
* در نشست مشق غیرت، بازرسی و بازجویی ممنوع مطرح شد
صفار هرندی: ‌قرار نیست آبی از مذاکرات گرم شود.
توکلی: حل نشدن مسائل اقتصادی ربطی به روابط خارجی ندارد.
فضایلی: نباید به دستاورد بزرگ هسته‌ای آسیب وارد شود.
زاکانی: اثر بخشی تحریم‌ها را باور کنیم. بازی در زمین دشمن است.
* بیانات مقام معظم رهبری آیین نامه مذاکرات است
آیت‌الله سید احمد خاتمی درباره اظهارات اخیر کشورهای غربی مبنی بر درخواست مصاحبه با دانشمندان هسته‌ای کشورمان اظهار کرد: تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان باید این موضوع را در نظر داشته باشد که طبق فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری اجازه مصاحبه کشورهای غربی با دانشمندان هسته‌ای کشورمان وجود ندارد.
وی افزود: آنچه مقام معظم رهبری می‌فرماید آیین نامه مذاکرات است لذا در این آیین نامه آنچه به عنوان خطوط قرمز بیان شده است باید از سوی تیم مذاکره کننده کشورمان رعایت شود.

** مردم سالاری۹۴/۳/۵
* مقابله با داعش و گروه‌های تکفری عین منافع ملی ماست
فرمانده نیروی قدس سپاه، مقابله با داعش و تکفیری‌ها را عین منافع ملی کشورمان خواند.
سردار سرلشکر پاسدار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه در گردهمایی بزرگ جانبازان و رزمندگان استان کرمان تاکید کرد: امروز در درون جامعه ما بحثی مطرح است به نام منافع ملی و بعضی دانسته و بعضی نادانسته، منافع ملی را تعریف به غلط می‌کنند و تعریف جامع، کامل و منصفانه‌ای در چارچوب منافع ملی به ملت ما ارائه نمی‌کنند و بر امواج سیاسی سوار می‌شوند و منافع ملی را تبدیل به حربه و رقابت سیاسی می‌کنند.
* صدور کيفرخواست براي بابک زنجاني
حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای سخنگوي قوه قضائيه در نشست خبري با خبرنگاران، به سوالاتي در مورد پرونده بابک زنجاني، شايعات بازداشت فرمانده سابق ناجا و پسر شهردار تهران و احکام متهمان اختلاس ۳ هزار ميليارد توماني و بسياري موارد ديگر پاسخ داد.
صدور احکام جدید برای برخی از متهمان پرونده فساد سه هزار میلیاردی.
تکذیب بازداشت فرمانده سابق نیروی انتظامی و فرزند شهردار تهران.
سلب صلاحیت قضایی ۴ نفر از قضات دستگاه قضائی.
دستگیری افرادی که از خانواده‌های متهمان اخاذی می‌کردند.
حکم دو زندانی آمریکایی که به اتهام جاسوسی در ایران به سر می‌برند، قطعی شده است.
هفت میلیون متر مربع از زمین‌های اطراف تهران پس گرفته شد.
ممنوع التصویری رئیس دولت اصلاحات مطلق است و با متخلفان برخورد می‌شود.
پرونده کهریزک همچنان در دادگاه در حال رسیدگی است.
دستگیری یک نفر به عنوان مظنون در اسید پاشی‌های اصفهان.
تا صحت مطالب رحیمی در مورد اسامی دریافت کنندگان پول مشخص نشود قائل به ورود نیستیم.
اتفاق جدیدی در پرونده رئیس جمهور سابق نیفتاده است.
* ۷۰ درصد سوال از دولت تکراري و فرا‌تر از حد متعارف
معاون پارلماني رئيس‌جمهور با انتقاد از حجم بالاي سوال از وزرا گفت: ۷۰ درصد سوال نمايندگان از دولت تکراري و از حد متعارف فرا‌تر است.
حجت‌الاسلام مجيد انصاري تاکيد کرد: اگر چه سوال پرسيدن جزو حقوق نمايندگان است و بايد به آن احترام گذاشت، اما به نظر مي‌رسد سوالات نمايندگان از وزرا از حد متعارف بسيار فرا‌تر است.

** آرمان ۹۴/۳/۵
* آمادگی ورود به جنگ‌های نیابتی را داریم
فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به چهره جدیدی از تهدیدات علیه ایران گفت: وجود گروه‌های تروریستی، تهدیدات جدیدی را به‌وجود آورده و ما آمادگی کامل برای ورود در فضای جنگ‌های نیابتی را داریم.
امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان افزود: پیش از این فضای تهدیدات ناهم‌تراز و تاکتیک‌ها نیز متناسب با این فضا بود اما امروز با توجه به وجود گروه‌های تروریستی و تکفیری می‌طلبد که خود را برای مقابله با این تهدیدات آماده و تاکتیک‌های خود را متناسب با این فضا طراحی کنیم.
* هشدار سازمان ملل نسبت به اوضاع وخیم انسانی در غزه
نیکولای ملادینوف هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در روند صلح خاورمیانه روز دوشنبه نسبت به اوضاع وخیم انسانی در نوار غزه هشدار داد.

** فرهیختگان ۹۴/۳/۵
* پذیرش پروتکل منوط به اجازه مجلس است
محمدحسن ابوترابی‌فرد، نایب‌رئیس اول مجلس درباره پذیرش بازرسی‌های خاص و مدیریت شده گفت: «مجلس باید درباره پروتکل الحاقی تصمیم بگیرد. پذیرش پروتکل الحاقی باید به تصویب مجلس برسد. بازرسی‌ها قطعا فراتر از پروتکل الحاقی نیست.»

** آفرینش ۹۴/۳/۵
* اعلام حمایت ترکیه از توافق هسته‌ای با ایران
وزیر امور خارجه ترکیه گفت: ما از توافق هسته‌ای میان ایران و گروه ۱+۵ حمایت می‌کنیم.
مولود چاووش اوغلو در پاسخ به سوالی درباره ارزیابی ترکیه از توافقی که قرار است میان ایران و گروه ۱+۵ حاصل شود، گفت: ما از این توافق حمایت می‌کنیم.

** ابتکار ۹۴/۳/۵
* داعش به مرز ایران نزدیک شود، دخالت می‌کنیم
عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در حاشیه هفتاد و سومین جلسه شورای اجتماعی کشور اظهار کرد: همجواری کشور ما با کشور عراق حتما ما را تحت تاثیر قرار می‌دهد اما تا کنون با تسلطی که بر مرزهای کشور داشته‌ایم، هیچ حادثه‌ای رخ نداده است.
وی افزود: وجود این گروه در کشور عراق و محدوده‌ای با فاصله ۵۰ کیلومتری از مرزهای ایران، قطعا لزوم توجه ما را می‌طلبدو اگر قصد داشته باشند به مرزهای کشور نزدیک شوند، قطعا دخالت می‌کنیم و این موضوع را نیز رسما به کشور عراق اعلام کرده‌ایم.
رحمانی فضلی محدوده مورد نظر ایران برای واکنش به داعش را ۴۰ کیلومتری مرزهای ایران اعلام کرد.
* دولت قبلی اجازه مصاحبه با دانشمندان هسته‌ای را داده بود
وزیر امور خارجه کشور با بیان اینکه در دولت سابق مصاحبه‌هایی با دانشمندان هسته‌ای کشورمان از سوی ماموران آژانس انجام شد، تاکید کرد: مصاحبه با دانشمندان هسته‌ای، ارتباطی به اصل مذاکرات ندارد.
محمد جواد ظریف با اشاره به مخالفت رهبر معظم انقلاب با خواسته کشورهای غربی مبنی بر مصاحبه با دانشمندان هسته‌ای کشور، گفت: به طور حتم رویکرد همه ارکان نظام پیروی از دستورات رهبر معظم انقلاب است.
* عراقچی نگفت ایران با بازرسی پایگاه‌های نظامی موافقت کرده است
علاء الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره اظهارات نقل شده از عباس عراقچی ـ عضو تیم مذاکره کننده هسته‌ای توسط کریم قدوسی، مبنی بر موافقت مشروط ایران در مذاکرات هسته‌ای با بازرسی پایگاه‌های نظامی، گفت: عراقچی نگفت ایران با بازرسی پایگاه های نظامی موافقت کرده است.
آقای دکتر عراقچی پروتکل الحاقی را تشریح کرد که در چارچوب آن یک چنین اتفاقی جزو برنامه‌های بازرسی‌های پروتکل الحاقی است، نه این‌که جمهوری اسلامی ایران پذیرفته است؛ زیرا مطلع هستید که پروتکل الحاقی زمانی قابل اجرا است که مجلس شورای اسلامی آن را تصویب کند.

** قدس ۹۴/۳/۵
* چشمان حزب ا... به دشمن اصلی دوخته است
دبیرکل حزب‌ا... لبنان در مراسم بزرگداشت پانزدهمین سالروز پیروزی مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی، از آمادگی کامل در برابر صهیونیست‌ها سخن گفت و تکفیریها را خطری برای بشریت دانست.
سید حسن نصرا... ادامه داد: مقاومت امروز در آمادگی کامل بسر می برد و چشمان ما به دشمن اصلی که در کنارمان وجود دارد، دوخته شده است.

** قانون۹۴/۳/۵
* در مذاکرات تحت فشار زمان نیستیم
مجید تخت روانچی معاون وزیر امور خارجه کشورمان می‌گوید: «امیدواریم طرف مقابل با پرهیز از مواضع حداکثری تلاش نماید تا قبل از موعد مقرر به توافق جامع برسیم اگرچه ما تحت فشار زمان قرار نداریم و به دنبال توافقی هستیم که همه حقوق‌مان را در بر داشته باشد.»

** خراسان ۹۴/۳/۵
* تابناک مدعي شد
بر اساس شنيده‌ها نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت که با حکم رهبر معظم انقلاب از نخستين اعضاي شوراي سياستگذاري ائمه جمعه بوده و به طور مستمر در جلسات اين شورا حضور داشت، به علت گلايه و اعتراض به روند برخي برنامه‌هاي جديد اين شورا از دو ماه پيش از حضور در شورا خودداري کرده است.
* ايران دخالتي در امور کشورهاي حوزه خليج فارس ندارد
سامح شکری وزير خارجه مصر، با اعلام اينکه رياض و منامه دنبال سياست‌های توسعه طلبانه در خاورميانه هستند، ادعاي برخي سياستمداران و مقامات عرب مبني بر دخالت ايران در امور اين کشورها را بي اساس خواند.

** اعتماد ۹۴/۳/۵
* همه تحريم‌های بانكي در آذرماه لغو می‌شود
اميرحسين زماني نيا معاون امور بين الملل وزير نفت با بيان اينكه منتظر لغو همه تحريم‌های مالي و بانكي در آذرماه ۹۴ باشيد، گفت: دولت ۲۰۰ ميليارد دلار سرمايه گذاري در پروژه‌های نفت و پتروشيمي تا شش سال آينده تعريف كرده و شركت‌های نفتي آماده باشند.
* امريكا استراتژي اي براي شكست داعش ندارد
پيشروي داعش در عراق و سوريه، موجب شكل گيري انتقادهايي در داخل امريكا عليه كاخ سفيد شده است. در اين رابطه جان مك كين، سناتور جمهوريخواه امريكا كه از منتقدان سرسخت باراك اوباما رييس جمهوري اين كشور به شمار می‌رود گفته كه دولت واشنگتن نيازمند يك استراتژي معين براي مقابله با داعش در عراق و سوريه است و به سربازان امريكايي بيشتري براي شكست اين گروه تروريستي نياز است.
مك كين در انتقاد به عملكرد امريكا در عراق و سوريه می‌گويد: در كاخ سفيد هيچ استراتژي براي شكست داعش وجود ندارد.

** کلید ۹۴/۳/۵
* نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی محکوم شد
نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی به جرم فساد مالی به هشت ماه زندان محکوم شد.
به نوشته روزنامه جروزالم پست این دادگاه همچنین اولمرت را به پرداخت ۱۵۰ هزار دلار جریمه نقدی محکوم کرد.
* کاربران وب سایت الجزیره به داعش رای دادند
نتیجه یک نظرسنجی اینترنتی در حال انجام در پایگاه شبکه الجزیره خبر می‌دهد که ۸۲ درصد از شرکت کنندگان از اشغالگری‌های داعش در عراق و سوریه حمایت می‌کنند.
بر این اساس تنها ۸/۱۸ درصد از شرکت کنندگان در نظر سنجی شبکه خبری الجزیره قطر اعلام کرده‌اند که از اشغالگری‌های داعش حمایت نمی‌کنند.

** شهروند ۹۴/۳/۵
* کنفرانس صلح یمن در ژنو به تعویق افتاد
یک مقام سازمان ملل، دیروز اعلام کرد کنفرانس صلح ژنو درباره یمن که قرار بود ٢٨ماه می و با هدف راه‌اندازی مجدد فرایند صلح در این کشور برگزار شود، به تعویق افتاد.

** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی

عزت و قدرت تنها در سایه جهاد به دست می‌آید

رسا/آیت الله العظمی نوری همدانی با اشاره به اهمیت و جایگاه جهاددرآموزه‌های اسلامی، گفت: کسانی که جهاد را ترک کنند در همین دنیا دچار ذلت و فقر می شوند؛ عزت، عظمت و قدرت تنها در سایه جهاد محقق می‌شود.وی با تأکید بر این که مهم ترین استراتژی انبیاء و اولیای الهی در برابر دشمنان اسلام جهاد است، اظهار داشت: قرآن و روایات ما جهاد را مهم ترین مسأله در زندگی مسلمانان معرفی می کنند.

محور سخنرانی مبلغان باید تفسیر قرآن باشد
حوزه/مدیر حوزه های علمیه در بیانیه ای به مناسبت در پیش بودن ماه مبارک رمضان و ایام تبلیغی حوزه های علمیه خطاب به طلاب و مدیران مدارس علمیه تصریح کردند: انتظار این است که مدیران، مدرسان، مبلغان و متولیان حوزه‌های علمیه سراسر کشور در ماه مبارک رمضان و سپس در تابستان اقدامی در شان قرآن انجام دهیم.آیت الله حسینی بوشهری با تاکید بر گسترش فرهنگ قرانی در جامعه تصریح کرد: لازم است درس تفسیر جایگاه خود را در منابر و خطبه‌ها و مدارس علمیه نیز به دست آورد و محور اصلی و سخنرانی‌ها باید بر اساس قرآن باشد نه شعر و خواب و ...

نیازمند هجرت علمای بزرگ به شهرهای کشور هستیم
حوزه/ آیت الله غروی با اشاره به لزوم هجرت طلاب گفت: در گذشته شرایط حوزه های علمیه، به گونه‌ای بود که طلاب پس از کسب معلومات در مناطق خود حاضر می شدند و به امور دینی مردم می رسیدند. اما امروز شاهدیم طلاب زمانی که در حوزه های مرکزی وارد می شوند، به زادگاه و شهر خود باز نمی گردند. عضو جامعه مدرسین حضور علمای بزرگ حوزوی در شهرستان ها را لازمه تقویت حوزه های علمیه شهرستانها دانست وافزود: البته امروزه حوزه های علمیه در مناطق مختلف کشور در حال تقویت هستند امید می‌رود در آینده ای نزدیک محور تربیت فضلای برجسته حوزه شوند.

در معرفی اسلام به دنیا موفق عمل نکرده‌ایم
حوزه/ آیت‌الله فاضل لنکرانی در دیدار مهندس دهناد سرپرست مخابرات ایران با اشاره به این‌که امروز راه انتقال افکار فقط کتاب و نشر کتاب نیست، بر ضرورت استفاده از فضای مجازی برای رساندن دین به سراسر دنیا تأکید کرد.عضو جامعه مدرسین با تأکید بر این‌که امکانات امروز باید در مسیر ترویج اسلام قرار گیرد، ابراز کرد: سی و چند سال از عمر با برکت این انقلاب گذشته و با اینکه خدمات خیلی فراوانی را نظام اسلامی انجام داده؛ اما در معرفی اسلام هنوز موفق نبوده‌ایم.

مذاکرات هسته ای بدون دخالت مجلس حل نمی شود
رسا/دکتر لاریجانی از موضوع مذاکرات هسته ای به عنوان یکی از پیچ های پیش روی نظام یاد کرد و افزود:حل مساله هسته ای فقط بر عهده دولت نیست و یک پای کار برای حل این مشکل مجلس است. مطمئنا مسائل و معضلات کلان کشور نظیر مذاکرات هسته ای بدون دخالت مجلس حل نمی شود.رییس مجلس با دشوار و پیچیده خواندن مذاکرات هسته ای و ارتباط آن با مبحث امنیت ملی خواستار رعایت همه جوانب در اظهار نظرها شد و گفت : باید مسئله هسته ای را موضوع خودمان بدانیم و همه کمک کنیم تا در این زمینه تصمیمات درست اتخاذ شود.

دکترلاریجانی رئیس مجلس باقی ماند
تسنیم/نمایندگان مجلس صبح امروز ترکیب هیئت‌رئیسه را مشخص کردندو دکترلاریجانی نماینده مردم قم را با ۲۰۵ رای از مجموع ۲۶۳ رای برای تصدی کرسی ریاست مجلس برگزیدند. حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد با ۲۳۱ رأی و مهندس باهنر با ۱۹۲ رأی از مجموع ۲۶۴ رأی مأخوذه به‌عنوان نواب رئیس انتخاب شدند.

امیر عبداللهیان‎ اعزام نیرو به‎عراق را تکذیب کرد
تسنیم/ معاون وزیر خارجه کشورمان ادعاهای اخیر مطرح شده در برخی رسانه ها مبنی بر اقدام تهران در اعزام نیروی نظامی به عراق را تکذیب کرد.امیرعبداللهیان تصریح کرد: که ایران تنها مشاوران نظامی در عراق مستقر کرده است و این اقدام نیز پس از دریافت درخواست دولت عراق بوده است.

پروتکل‏‎ الحاقی‎ برای‎ ما جزو خطوط‎ قرمز نبود
فارس/ عضو تیم مذاکره کننده هسته‌ای تصریح کرد: ما امنیت ملی و اسرار نظامی خودمان و دستاوردهای دانشمندان مان را با هیچ چیزی معامله نمی‌کنیم.عراقچی با بیان اینکه پروتکل الحاقی به عنوان یک رژیم متعارف بین‌المللی برای ما جزو خطوط قرمز نبود، خاطرنشان کرد: از همان ابتدا به ما اجازه پذیرفته شدن پروتکل الحاقی در طول مذاکرات داده شد.پروتکل به عنوان یکی از مواردی که می‌تواند مورد پذیرش واقع شود، جزو دستورالعمل‌های تیم مذاکره کننده بوده است.

آمریکا: بابت‎ کودتای ۲۸مرداد عذر خواهی‎ نمی‌کنیم
فارس/ با وجود ادعاهای گاه و بیگاه باراک اوباما رییس جمهور آمریکا در مورد ناپسند بودن عمل ایالات متحده در حمایت از کودتای سال ۵۳ میلادی علیه «محمد مصدق» نخست وزیر وقت ایران، کاخ سفید اعلام کرد که «هیچ برنامه خاصی» برای معذرت خواهی رسمی از دولت ایران به عنوان ارسال علامت تمایل جهت روابط دوستانه‌تر با این کشور ندارد. سخنگوی کاخ سفید در اظهاراتی گفت که واشنگتن بابت کودتای آمریکایی سال ۵۳ میلادی از ایران عذرخواهی نخواهد کرد.

تصرف یک پایگاه نظامی سعودی با دهها کشته
واحد مرکزی خبر/در عملیات ارتش و نیروهای کمیته‌های مردمی یمن علیه پایگاه نظامی ارتش سعودی در ارتفاعات نجران تعدادی خودرو و تجهیزات ارتش عربستان منهدم شد و شماری از نظامیان سعودی کشته و زخمی شدند.

تسلیم‎ ایران در مذاکرات‎ هسته‎ای خیالبافانه ‎است
فارس/کولین کال معاون دستیار رئیس‌جمهور آمریکا با اشاره به دست‌آوردهای توافق لوزان برای آمریکا گفت: در صورتی که این توافق نهایی شود، از دست‌یابی ایران به سلاح‌ هسته‌ای پیشگیری خواهد کرد.وی در ادامه با اشاره به انتقادهایی که معتقدند تنها با ادامه سیاست‌های فشار ، تهدیدهای نظامی و برچیدن تمامی زیرساخت‌های هسته‌ای ایران برای همیشه می‌توان به توافقی بهتر با ایران دست یافت گفت:«این خطوط فکری تنها یک مشکل دارند؛ خیالبافانه هستند. این برنامه قبلا تکرار شده و پایان خوشی ندارند.»

اذعان اردوغان به فروش نفت از سوی داعش
فارس/طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه گفت: داعش در برابر چشمان جامعه جهانی برای تامین مالی و تسلیحاتی وعملیات بیرحمانه خود، نفت می فروشد و هنوز اقدام جدی علیه آن صورت نگرفته است و شاهد سکوت جامعه بین الملل هستیم.این نخستین باری است که یک مقام ترکیه با ذکر نام گروه تروریستی داعش به این شدت از آن انتقاد می کند.

آمار شهدای‎ یمنی از زمان شروع‎ حملات ‎هوایی
مهر/ یمن اعلام کرد که از زمان آغاز حملات هوایی به این کشور ۱۱۱۴ یمنی شهید شده اند که از این میان ۱۵۴ کودک و ۱۱۴ نفر دیگر زن هستند.شمار زخمی ها در بیمارستان های دولتی و خصوصی یمن نیز به ۳۶۳۷ تن در این دوره رسیده است که ۳۸۹ کودک و ۲۱۲ زن در میان آنها دیده می شود.

مراسم تشییع شهدای قطیف برگزار شد
العالم/هزاران نفرازاهالی منطقه قطیف در مراسم تشییع شهدای حمله تروریستی مسجد امام علی (ع) به جای پرچم دولت سعودی، پرچم‌های "یا حسین (ع)" وهیهات مناالذله را بر افراشتند.برخی از شرکت کنندگان هم تابلوهایی در دست داشتند که مقامات آل سعود را "سران فتنه" معرفی می کرد.

ارتفاعات نزدیک مرز لبنان در کنترل مقاومت
العالم/شبکه المنار در خبری فوری تاکید کرد که مبارزان حزب الله بلندیهای واقع در قنیطره در جنوب غرب سوریه در منطقه ای نزدیک به مرز لبنان و رژیم اشغالگر را به کنترل درآوردند.

انتهای پیام/
https://qomnews.ir/vdchmknx.23nv-dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما