پنجشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۳۴
کد مطلب : 32671

نشریه خبر روز جامعه مدرسین مورخ ۱۳۹۴/۰۶/۲۶

قم نيوز : قم نگار: نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مورخ ۱۳۹۴/۰۶/۲۶پس از انتشار در اختیار خوانندگان قرار می‌گیرد. این نشریه در سایت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز در دسترس است.
نشریه خبر روز جامعه مدرسین مورخ ۱۳۹۴/۰۶/۲۶
به گزارش قم نگار، نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به صورت روزانه در اختیار خوانندگان قرار می‌گیرد. این نشریه از این لینک و فایل ضمیمه این خبر قابل دریافت است.

تیترهای مهم نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مورخ ۱۳۹۴/۰۶/۲۶به شرح زیر است:

پیام تسلیت رهبرمعظم انقلاب به مناسبت رحلت آیت‌الله خزعلی
رهبر معظم انقلاب هشدار داد: تلاش دشمن برای نفوذ در مراکز تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی؛ عده‌ای از اسم اسلام هم می‌ترسند و به جای انقلاب اسلامی می‌گویند «انقلاب‌۵۷»
پیام تسلیت جامعه مدرسین در پی درگذشت آیت‌الله‌خزعلی؛ مواضع‌روشنگرانه‌آیت‌الله‌خزعلی در برابر لیبرال ها و جریان های سکولار هیچ گاه فراموش نخواهد شد
رئيس‌جمهور: وقتي مي‌گوييد روي ميز چيزي داريد، ناچاريم زير کوه سايت بزنيم
آیت الله کعبی: آمریکایی ها پروژه عبور از حاکمیت اسلامی را در برنامه دارند
آیت‌الله محمدجواد فاضل لنکرانی: دولت یازدهم توانست تا حد زیادی تورم را کنترل کند


** جام جم ۹۴/۶/۲۶
* پیام تسلیت رهبرمعظم انقلاب به مناسبت رحلت آیت‌الله خزعلی
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی رحلت عالم متقی آیت‌الله آقای ابوالقاسم خزعلی را تسلیت گفتند.
در بخشی از پیام ایشان آمده است:
درگذشت عالمِ عامل و پرهیزگار مرحوم آیت‌الله آقای‌حاج شیخ ابوالقاسم خزعلی رحمت‌الله‌علیه را به خاندان محترم و همه‌ بازماندگان و نیز به دوستان و ارادتمندان ایشان تسلیت عرض می‌کنم. عمر با برکت این روحانی با فضیلت، سرشار از نقطه‌های درخشان‌است.
* نامه رئیس کمیسیون برجام به سران قوا
علیرضا زاکانی، رئیس کمیسیون ویژه برجام در مجلس، طی نامه‌ای به رؤسای قوای سه‌گانه، خواستار برگزاری جلسه مشترک این کمیسیون با سران سه قوه برای بررسی توافق هسته‌ای شد.

** همشهری ۹۴/۶/۲۶
* گزارش سازمان بازرسی از زمین خواری حیران به مجلس
سید محمد حسین میر محمدی عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با بیان اینکه ورود رهبری به بحث زمین خواری نشانه این است که کار از حد متعارف گذشته، گفت:قراراست سازمان بازرسی گزارش ساخت و سازهای غیر قانونی در گردنه حیران را به این کمیسیون بدهد.
* نتانیاهو به دیدار پوتین می‌رود
رژیم صهیونیستی اعلام کرده که نخست وزیر این رژیم طی روزهای آینده برای دیدار با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به مسکو می‌رود. به گفته منابع این رژیم ، موضوع این دیدار تصمیم روسیه برای کمک تسلیحاتی به سوریه است.
* مذاکرات زیر نظر رهبری انجام شد
حجت الاسلام علی اکبر ناطق نوری ، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تمامی مراحل مذاکرات از ابتدا تا برجام زیر نظر رهبری انجام شده است.

** کیهان ۹۴/۶/۲۶
* رهبر انقلاب هشدار داد:تلاش دشمن برای نفوذ در مراکز تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی
حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای : نفوذ اقتصادی و امنیتی البته خطرناک است و پیامدهای سنگینی دارد اما نفوذ سیاسی و فرهنگی دشمن، خطر بسیار بالاتری است که همه باید مراقب آن باشند.
آنها منتظرند که ملت و نظام خوابشان ببرد و ده سال دیگر که مثلاً بنده نباشم، اهدافشان را محقق کنند، اما ملت و مسئولان نمی‌گذارند امید شیطانی بیگانگان درباره به خواب رفتن ملت، در دل دشمن پا بگیرد.
دشمنان از یک طرف می‌گویند جمهوری اسلامی در منطقه دارای قدرت و نفوذ و تأثیرگذاری است و از طرف دیگر می‌گویند روحیه و تفکر انقلابی را کنار بگذارید تا جذب جامعه جهانی شوید.
برخلاف تصورات و القائات اتاق فکرهای بیگانه که در داخل هم عده‌ای آنها را تکرار می‌کنند، انقلاب تمام‌شدنی نیست و تبدیل آن به «جمهوری اسلامی» به معنایی که آنها فکر می‌کنند، امکان‌پذیر نخواهد بود.
برای هیچ سازمان و نهادی همچون سپاه وظیفه سازمانی برای پاسداری از انقلاب اسلامی به عنوان عزیزترین حادثه تاریخی و جاری کشور، تعریف نشده است.
سرلشکر جعفری فرمانده کل سپاه: با همه توان از اصول، ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی به درستی پاسداری خواهیم کرد و هرگز به مخالفان این راه الهی اجازه نمی‌دهیم که راه نفوذ دشمنان را هموار سازند.
* آخرین گروه از زائران ایرانی امروز وارد عربستان می‌شود
حمید محمدی معاون امور حج سازمان حج و زیارت با بیان این که آخرین پرواز زائران ایرانی امروز انجام می‌شود، گفت: تاکنون ۵۹ هزار و ۵۰۰ زائر ایرانی در مکه حضور دارند.
* دو قطبی‌سازی جامعه، بازی کردن در زمین دشمن است
حجت الاسلام سید محمود علوی وزیر اطلاعات در کمیسیون ویژه برجام با بیان اینکه هر کسی جامعه را به سمت دوقطبی شدن پیش ببرد در زمین دشمن بازی کرده است، گفت: مذاکرات در چارچوب منافع ملی انجام شده است.
* دونالد ترامپ: اکثرمردم آمریکا از دولت خود متنفر هستند
کاندیدای ریاست جمهوری حزب جمهوریخواه ایالات متحده اعتراف کرد، مردم آمریکا از دولت این کشور به خاطر نادیده گرفتن نیازهای آنها ، متنفر و سرخورده شده‌اند.

** شرق ۹۴/۶/۲۶
* هدف از حضور اروپایی‌ها در ایران بالابردن مطالبات عمومی است
سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه، گفت: «یکی از دلایل ورود، حضور و ظهور گسترده اروپایی‌ها در کشور ما که با هماهنگی آمریکایی‌ها صورت می‌گیرد، ایجاد دوقطبی درون جامعه، بالابردن مطالبات در افکار عمومی و زدودن بحث درگیری طولانی آمریکا و غرب با ایران است».
* سکوت کوربین
جرمی کوربین، رهبر جدید حزب «کارگر» بریتانیا، در مراسم هفتاد و پنجمین سالگرد حمله هوایی نازی‌ها در جنگ جهانی دوم زمانی که سرود ملی به جمله «خدایا ملکه را حفظ کن» رسید، خلاف سایر مقامات شرکت‌کننده، سکوت کرد.
* ادامه حملات اسرائیل به مسجدالاقصی
هم‌زمان با درخواست وزارت خارجه فلسطین از جامعه جهانی برای پایان‌دادن به تجاوزات مکرر اسرائیل علیه مسجدالاقصی، شهرک‌نشینان این رژیم برای چهارمین روز متوالی به مسجدالاقصی یورش بردند.

** ایران ۹۴/۶/۲۶
* دومین شکست مخالفان توافق در سنا
موافقان برجام در سنا ۴۲ رأی و حامیان تحریم ۵۶ رأی دادند که تعداد آرای جمهوریخواهان نسبت به رأی گیری اول ۲ رای کاهش یافت.
دموکرات‌های سنا معتقدند با توجه به نتیجه رأی‌گیری دوم و پایان مهلت کنگره تا امروز، تکلیف توافق معلوم شده است.
کاخ سفید اعلام کرد در صورتی که کنگره تا امروز نظرخود را اعلام نکند، دولت «برجام» را اجرا خواهدکرد.
* آیت‌الله محمدجواد فاضل لنکرانی، رئیس مرکز فقهی ائمه‌اطهار: دولت یازدهم با وجود آنکه وارث بحران‌های متعدد از دولت‌های نهم و دهم بود، اما توانست تا حد زیادی تورم را کنترل کند و در عرصه‌های دیگر نیز موفق عمل کرده است.
* نشریه «۹ دی» رفع توقیف شد
هفته‌نامه «۹ دی» به مدیرمسئولی حجت الاسلام حمید رسایی که ۱۲ مردادماه از سوی هیأت نظارت بر مطبوعات توقیف شده بود، روز گذشته رفع توقیف شد. این چهارمین بار است که این نشریه توقیف و سپس رفع توقیف می‌شود که یک بار آن در دوره فعالیت دولت یازدهم بوده است.

** جمهوری اسلامی ۹۴/۶/۲۶
* تظاهرات معترضان لبنانی‌ به درگیری با نیروهای امنیتی کشیده شد
تجمع معترضان لبنانی همزمان با برگزاری دومین جلسه گفت‌وگوی روسای فراکسیون‌های پارلمانی با دخالت نیروهای امنیتی به خشونت کشیده شد.
تظاهرات دیروز معترضان لبنانی در اعتراض به تداوم بحران «انباشت زباله» و عدم حل پرونده‌های داخلی، ساعتی قبل از آغاز دومین جلسه گفت‌وگوی روسای فراکسیون‌های مجلس آغاز شد.
* رژیم آل سعود در ادامه اقدامات ضد حقوق بشری خود، «علی بن محمد النمر» ۲۱ ساله را به اعدام محکوم کرد. وی که اهل منطقه شیعه نشین «عوامیه» است، سه سال پیش درحالی که سن قانونی نداشت از سوی مقامات امنیتی سعودی به جرم شرکت در تظاهرات شیعیان در شهر عوامیه بازداشت شد.
* حرکت خارج از جریان اصول‌‌گرایی موجب شکست در انتخابات می‌شود
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه گفت: حرکت خارج از جریان اصول‌‌گرایی موجب شکست در انتخابات می‌شود. حمیدرضا ترقی اظهار داشت: هرچه آثار وحدت اصول‌گرایان در بدنه اصول‌گرایی و سطح جامعه گسترش پیدا کند، وحشت اصلاح طلبان از عدم موفقیت در انتخابات‌وپیروزی مجدد میان اصول‌گرایان‌افزایش پیدا می‌کند.

** وطن امروز ۹۴/۶/۲۶
* نزول ۷ پله‌ای ایران در رده‌بندی اقتصادی
تولید ناخالص داخلی ایران در دوره ۳ ساله تشدید تحریم‌های غرب ۱۶۰ میلیارد دلار کاهش یافت و ایران در رده‌بندی اقتصادهای بزرگ دنیا در این مدت ۷ پله نزول کرد.ایران که در سال ۲۰۱۱ در رتبه ۲۱ بزرگ‌ترین اقتصادهای جهان قرار داشت در سال ۲۰۱۴ به جایگاه ۲۸ نزول داشته است. آمریکا با تولید ناخالص داخلی ۴/۱۷ تریلیون دلار بزرگ‌ترین اقتصاد جهان در سال ۲۰۱۴ شناخته شده است.
* تأکید پوتین بر ادامه حمایت نظامی از اسد
رئیس‌جمهور روسیه بار دیگر با اشاره به خطر تروریست‌ها در منطقه تاکید کرد که کشورش به حمایت نظامی از دولت قانونی سوریه ادامه خواهد داد. ولادیمیر پوتین در آغاز نشست سران سازمان پیمان امنیت جمعی در دوشنبه، پایتخت تاجیکستان گفت: ما از دولت سوریه در مواجهه با تروریسم حمایت می‌‌کنیم و همان‌طور که در گذشته کمک کرده‌ایم در آینده نیز انواع کمک‌های نظامی و فناوری ضروری را به سوریه ارائه خواهیم کرد و از دیگر کشورها نیز می‌خواهیم در این باره به ما بپیوندند.

** جوان ۹۴/۶/۲۶
* برگزاري تظاهرات ضداسرائيلي پس از اقامه نماز جمعه
تظاهرات ضد صهيونيستي پس از اقامه نماز جمعه در تهران و ۱۰ استان كشور برگزار مي‌شود.‌به گزارش رسانه‌ها، شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي، در پي حملات ددمنشانه صهيونيست‌ها به مسجد الاقصي با صدور اطلاعيه محكوميت و فراخوان تظاهرات عمومي اعلام كرد.
* لاريجاني:‌ حمايت ايران از مردم سوريه بر مبناي يك وظيفه ديني و اخلاقي است
رئيس مجلس با بيان اينكه حمايت جمهوري اسلامي ايران از مردم سوريه، بر مبناي يك وظيفه ديني و اخلاقي صورت مي‌گيرد، گفت كه جمهوري اسلامي ايران به حمايت‌هايش از سوريه ادامه مي‌دهد.
علي لاريجاني با بيان اينكه حمايت جمهوري اسلامي ايران از مردم سوريه، بر مبناي يك وظيفه ديني و اخلاقي صورت مي‌گيرد، افزود: جمهوري اسلامي ايران به حمايت‌هاي خود از سوريه ادامه مي‌دهد

** آفتاب یزد ۹۴/۶/۲۶
* اختلافات بر سر رهبری طالبان حل شد
پس از بیعت خانواده و بستگان رهبر سابق طالبان افغانستان با جانشین وی، طالبان اعلام کرد، اختلافی که این جنبش را تضعیف می‌کرد، حل شد.یکی از مقامات نزدیک به پسر ملاعمر، رهبر سابق طالبان تاکید کرد، پس از آنکه ملا منصور، رهبر جدید طالبان فهرستی از هشت شرط خانواده و بستگان ملا عمر را پذیرفت، در مراسمی‌محرمانه این توافق را جشن گرفتند.
* مخالفت بغداد با حضور زمینی نظامیان خارجی
وزارت خارجه عراق اعلام کرد بغداد درخواست‌ها برای حضور زمینی نیروهای آمریکایی و ائتلاف ضد داعش در عراق را رد کرده است.

** رسالت ۹۴/۶/۲۶
* خزعلي گفت، روي قبرم بنويسيد، دوستدار خميني!
قائم‌مقام بنياد بين‌المللي غدير گفت: من خودم شخصاً از آيت‌الله خزعلي شنيدم که گفت من ترجيح مي‌دهم به جاي القاب متعددي که روي قبرها مي‌نويسند، روي قبر من بنويسند «خزعلي دوستدار خميني.»محمدنبي حبيبي با بيان اينکه آيت‌الله خزعلي حافظ کل قرآن و نهج‌البلاغه بود، گفت: ايشان عالمي مبارز و سخت‌کوش بود.
* وقتي مي‌گوييد روي ميز چيزي داريد، ناچاريم زير کوه سايت بزنيم
رئيس‌جمهور با بيان اينکه روزي مي‌گفتند فردو را ببنديد؛ چرا زير کوه است، خطاب به غربي‌ها به ويژه آمريکا گفت: وقتي مي‌گوييد روي ميز چيزي داريد، ما ناچاريم زير کوه برويم و سايت بزنيم.
حجت الاسلام و المسلمین حسن روحاني در نخستين گردهمايي مديران شرکت‌هاي دانش بنيان حوزه سلامت اظهارداشت: ما در اين مذاکرات ۲۳ ماهه يکي از اصولي که حاضر نشديم از آن دست برداريم عقب نشيني در مسير توسعه، علم و دانش و پيشرفت در زمينه دانش صلح آميز هسته‌اي بود که اين دانش صلح آميز بخشي از آن شامل پزشکي هسته‌اي نيز مي‌شد.
* ايران قطعنامه‌ها را نقض نکرد
کميته تحريم شوراي امنيت تائيد کرد که ايران از مفاد قطعنامه ۱۷۳۷ هيچ تخلف و نقضي نداشته است.کميته تحريم شوراي امنيت که هر سه ماه يک‌بار، درباره تعهدات ايران به قطعنامه ۱۷۳۷ شوراي امنيت، گزارشي را منتشر می‌کند، در جلسه اي که عصر سه شنبه تشکيل داد، تازه ترين گزارش خود درباره وضعيت تحريم‌ها ضد ايران را ارائه کرد.

** مردم سالاری۹۴/۶/۲۶
* طرح تحقيق و تفحص از صدا و سيما بايد زودتر کليد بخورد
کمال الدين پيرموذن نماينده مردم اردبيل در مجلس شوراي اسلامي‌با انتقاد از صدا و سيما به دليل عدم پوشش خبري نشست صبح ديروز کميسيون برجام و آنچه وي نگرش جناحي اين رسانه فراگير خواند، گفت‌: به همين علت بايد طرح تحقيق و تفحص از صدا‌و‌سيما هر چه زودتر در مجلس شوراي اسلامي‌کليد بخورد.
* طرح دميستورا براي حل بحران سوريه به نتيجه نخواهد رسيد
رييس کميسيون امنيت ملي مجلس ‌گفت: طرح استفان دي ميستورا نماينده سازمان ملل براي حل بحران سوريه اگر مبتني بر واقعيت‌هاي اين کشور نباشد به نتيجه نمي‌رسد. علاءالدين بروجردي در ديدار کورت بک رييس بنياد فردريش اوبرت آلمان افزود: هيچ کس نمي‌تواند حق ملت سوريه در مورد تعيين سرنوشت خودشان را سلب کند.
* هشدار آمريکا به ابومازن
يک مسئول فلسطيني برجسته در تشکيلات خودگردان فلسطين که خواست نامش فاش نشود، گفت: دفتر رياست تشکيلات خودگردان تاکنون تماس‌هاي متعددي از سوي مقامات عالي رتبه دولت آمريکا و در راس آنها جان‌کري، وزير خارجه آمريکا دريافت کرده که در آنها تلاش شده محمود عباس را از اتخاذ هرگونه تصميمي که «موجب خشم آمريکايي‌ها» شود، باز دارند.

** آرمان ۹۴/۶/۲۶
* اميدوارم روزي نصف وزرا خانم شوند
وزير صنعت، معدن و تجارت با بيان اينكه بايد ميدان را براي حضور بيشتر زنان در عرصه‌هاي مديريتي باز كنيم گفت: اميدوارم ان‌شاء‌ا... روزي باشد كه نصف وزرا خانم باشند. محمدرضا نعمت‌زاده افزود: بعد از انقلاب در ادارات مختلف با خانم‌ها همكار بودم و موردي نبوده كه به خانم‌ها اعتماد كنيم و كار بخواهيم و نتيجه مثبت نگيريم اما در آقايان اين مورد را ديده‌ايم.
* ايران آماده گسترش روابط با بنگلادش
ظريف در ديدار با نخست‌وزير بنگلادش اظهار كرد: بخش انرژي ايران مي‌تواند يك منبع قابل اعتماد براي بنگلادش باشد. وزير خارجه كشورمان در ديدار خانم شيخ حسينه نخست وزير بنگلادش اظهار كرد: جمهوري اسلامي ايران آماده گسترش روابط دو جانبه با بنگلادش است و موانع تجاري و ديگر موانع در راه گسترش روابط دو كشور بايد برداشته شود.

** فرهیختگان ۹۴/۶/۲۶
* نحوه همکاری با آژانس محرمانه می‌ماند
بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی که به همراه تیم این سازمان و علی‌اکبر صالحی، رئیسش به وین سفر کرده تا در نشست آژانس بین‌المللی انرژی اتمی شرکت کند، در توضیح همکاری‌ها با آژانس، بازدید از پارچین و سفر آمانو به تهران نیز گفت که همکاری و توضیح به آژانس درباره پرسش‌های جدید انجام خواهد شد اما این همکاری‌ها و پارچین در بخش محرمانه توافق با آژانس است و محرمانه می‌ماند.

** آفرینش ۹۴/۶/۲۶
* توافق روسيه و سوريه بر سر انتخابات زودهنگام و تشکيل دولت با حضور مخالفان
منابع روسي از توافق مسکو و دمشق براي انجام انتخابات پارلماني زودهنگام در سوريه و تشکيل دولت ائتلافي با حضور نمايندگان دولت و مخالفان خبر دادند.
اين منابع اعلام کردند که دو طرف بر مشروعيت بشار اسد، رئيس‌جمهوري سوريه و اولويت مبارزه با تروريسم تاکيد کردند.
* عراقچي: کنگره برجام را رد کند برنامه‌هاي ايران از سر گرفته می‌شود
سيدعباس عراقچي در پاسخ به سوالي درباره تلاش جمهوري خواهان آمريکا براي لغو برجام افزود: تعهد به تفاهم برجام يک موضوع دو طرفه است، هر يک از طرفين می‌توانند برجام را ملغي اعلام کنند اما اين موضوع منجر به خروج طرف مقابل از تفاهم خواهد شد.وي با بيان اينکه براساس متن تفاهم برجام، بحث برگشت پذيري به شکلي متناظر وجود دارد، اظهار داشت: تفاهم ايران و گروه ۱+۵ به تاييد شوراي امنيت سازمان ملل متحد رسيده که اين موضوع به نوعي الزام حقوق بين الملل براي طرفين ايجاد کرده است.

** ابتکار ۹۴/۶/۲۶
* علت حضور نیافتن ولایتی در کمیسیون برجام
علی‌اکبر ولایتی که قرار بود در نشست دیروز کمیسیون بررسی برجام در مجلس حضور یابد از شرکت در این کمیسیون انصراف داد.
مشغله کاری زیاد علت حضور نیافتن وی در این کمیسیون اعلام شد.
* حمایت واتیکان از توافق هسته‌ای در آستانه سفر پاپ به آمریکا
واتیکان چند روز پیش از سفر برنامه ریزی شده پاپ فرانسیس به آمریکا، حمایت خود را از توافق هسته‌ای ایران تکرار کرد.در بیانیه‌ای که واتیکان تحویل آژانس بین المللی انرژی اتمی داد، اسقف اعظم 'پاول گالاگر' وزیر خارجه واتیکان گفت که واتیکان توافق هسته‌ای با ایران را 'ارج می‌نهد' زیرا 'مانند این توافق، روش حل و فصل مناقشات و مشکلات همیشه باید از طریق گفت و گو و مذاکره باشد.'

** قدس ۹۴/۶/۲۶
* دفن پیکرآیت ا... خزعلی در رواق دارالزهد حرم مطهررضوی
شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ضمن عرض تسلیت به مناسبت ارتحال جانسوز عالم دینی، مجاهدصبور، مبارز نستوه وخستگی ناپذیر حضرت آیت ا... خزعلی به عموم مردم مسلمان و عزیز ایران اسلامی ، با صدور اطلاعیۀ ترحیم و تسلیتی اعلام کرد:
پیکر مطهر حضرت آیت‌ا... آقای حاج شیخ ابوالقاسم‌خزعلی این یاور دیرین انقلاب و یار وفادار و صدیق امام و رهبری ،در رواق دارالزهد حرم منور ثامن الحجج حضرت علی بن موسی‌الرضا ( علیه السلام) به خاک سپرده خواهد شد.
* ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی شد
در نخستین جلسه از دور دوم شورای عالی فضای مجازی، با توجه به پایان دوره و با اتفاق آرای اعضا، سیدابوالحسن فیروزآبادی به عنوان دبیر جدید شورا و رئیس مرکز ملی فضای مجازی انتخاب شد.

** قانون۹۴/۶/۲۶
* ایران به سوریه کمک نظامی ارسال می‌کند
رئیس جمهور سوریه ضمن تایید همکاری‌های نظامی و فنی با تهران، ادعاهای مربوط به حضور نیروهای ایرانی در کشورش را رد کرده است. به گزارش پرس تی وی بشاراسد در مصاحبه با رسانه‌های روسیه گفت: تعبیر رسانه‌های غربی از پشتیبانی نظامی، حضور یگان‌های ایران در سوریه است اما «این مسئله صحیح نیست. تهران جنگ افزار در اختیار ما قرار می‌دهد.»

** خراسان ۹۴/۶/۲۶
* فعاليت۵۷ هزار سايت تبليغي داعش در آسياي مرکزي
دبير کل سازمان پيمان امنيت جمعي اعلام کرد که بيش از ۵۷ هزار سايت را که به استخدام شهروندان، به ويژه جوانان آسياي مرکزي به صفوف گروه تروريستي داعش مشغول بودند، شناسايي و به حالت تعليق درآورد.
سازمان پيمان امنيت جمعي در سال ۱۹۹۲ ايجاد شده و هم اکنون روسيه، بلاروس، قزاقستان، قرقيزستان، تاجيکستان و ارمنستان از اعضاي آن هستند.
* حسين شريعتمداري مدير مسئول روزنامه کيهان در مصاحبه با پايگاه «بلومبرگ» گفت که توافق هسته اي به نفع جمهوري اسلامي ايران نيست و مايل است که اين سند در ايران تصويب نشود.

** اعتماد ۹۴/۶/۲۶
* ناهار كاري كاردارهاي ايران و انگليس در تهران
«جي شارما» كاردار انگليس در ايران روز گذشته در محل سفارت اين كشور در تهران، ناهار كاري با همتاي ايراني خود يعني «حسن حبيب‌الله‌زاده» كاردار ايران در انگليس صرف كرد. شارما در اين باره در توييتر خود نوشت: «امروز در (ساختمان شماره) ١٩٨ (خيابان) فردوسي (سفارت) با همتايم ناهار ايراني فوق‌العاده‌اي داشتيم و درمورد روابط ايران و انگلستان بحث كرديم: احترام متقابل، منافع متقابل»

** شهروند ۹۴/۶/۲۶
* سپاه، موشک بالستیک منحصر به فرد‌ د‌ر اختیار د‌ارد‌
جانشین فرماند‌ه کل سپاه گفت: ما موشک بالستیک منحصر به فرد‌ی د‌اریم که شاید‌ فقط روسیه و آمریکا آن را د‌اشته باشند‌ و مقابله با این موشک تقریباً غیرممکن است.سرد‌ار سرتیپ پاسد‌ار حسین سلامی د‌ر یک برنامه تلویزیونی با اشاره به اشراف همه‌جانبه سپاه بر تحرکات بیگانگان د‌ر آب‌های اطراف ایران خاطرنشان کرد‌: ما به صورت شبانه‌روزی همه تحرکات خلیج فارس، د‌ریای عمان و بخشی از اقیانوس هند‌ و هرجایی که مستقیم یا غیرمستقیم با امنیت ملی ما ارتباط د‌ارد‌ را رصد‌ می‌کنیم.
* با وجود‌ مخالفت‌ها توافق اتمی را اجرا می‌کنیم
«کالین کال» مشاور امنیت ملی جوزف باید‌ن معاون رئیس‌جمهوری ایالات متحد‌ه و از مشاوران ارشد‌ باراک اوباما د‌ر امور خاورمیانه و ایران گفت: مخالفان ما هر آنچه را از د‌ست‌شان برمی‌آید‌، انجام خواهند‌ د‌اد‌ که رئیس‌جمهوری و توافق هسته‌ای را تخریب کنند‌.
با این حال ما به پیش خواهیم رفت و توافق را به اجرا خواهیم گذاشت.

** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
مواضع روشنگرانه آیت الله خزعلی در برابر لیبرال ها و جریان های سکولار هیچ گاه فراموش نخواهد شد

اختصاصی/جامعه مدرسین در پی درگذشت آیت الله ابوالقاسم خزعلی پیامی تسلیتی صادر کرد.دراین پیام آمده است:این عالم ربانی که از اعضای دیرینه جامعه مدرسین و از نخستین یاران امام (ره) و یار دیرینه رهبر معظم انقلاب و از مجاهدین خستگی‌ناپذیر در طول دوران رژیم منحوس پهلوی بود که رنج زندان وتبعید را بر خود هموار ساخت و پس از انقلاب نیز از خدمت به امام و انقلاب در عرصه‌های مختلف به ویژه در شورای نگهبان و مجلس خبرگان رهبری باز نایستاد. مواضع روشنگرانه و شجاعت اظهار نظر ایشان در برابر حملات لیبرال‌ها و سکولارها در دهه هفتاد و هشتاد زبانزد بود.کرسی تدریس ایشان در حوزه‌های علمیه و نیز تربیت شاگردان فراوان و تأسیس مراکز مختلف اسلامی از جمله بنیاد بین‌المللی غدیر بخشی از کارنامه درخشان علمی و فرهنگی ایشان است.

پشت پرده افراطی خواندن نیروهای انقلابی، دشمنان هستند
رسا/آیت الله ممدوحی با تجلیل از شخصیت آیت الله جنتی گفت:دشمن تضعیف کردن شورای نگهبان و شخص آیت الله جنتی را در دستور کار قرار داده است.عضو جامعه مدرسین درادامه با اشاره به انتقاد رهبر معظم انقلاب از افرادی که به نام تندرو، نیروهای انقلابی را می کوبند و کنار می گذارند، گفت:هر اندازه که برخی با نیروهای انقلابی و حزب اللهی دشمنی کنند اعتقاد ما به این نیروها بیشتر می شود و باید توجه داشت که خداوند همراه چنین نیروهایی است؛ دشمنان پشت پرده افراطی خواندن نیروهای انقلابی از سوی برخی هستند.وی افزود: و شخصیت موثر و انقلابی آیت الله جنتی موجب آن است که دشمن نسبت به ایشان حساسیت نشان دهد و لذا افراد خنثی و بی اثر هیچ گاه نسبت به آنها حساسیتی نیست.

آمریکایی ها پروژه عبور از حاکمیت اسلامی را در برنامه دارند
رسا/آیت الله کعبی با بیان این که از نظر سیاسی آمریکایی ها پروژه عبور از حاکمیت اسلامی و ارزش‌های اسلامی را طراحی کرده اند، گفت: ترویج ارزش‌های اسلامی و استحکام درون زای انقلاب اسلامی با محوریت ولایت فقیه و پرچمداری رهبر عزیز انقلاب راه مقابله با دشمن است.عضو جامعه مدرسین عنوان کرد: آمریکا دشمنی مکار و شیطان بزرگ است که حتی در چارچوب توافق هسته ای به دنبال رسیدن به اهداف فرا هسته ای است، مسؤولان نظام باید هوشمندانه و بر اساس شناخت طراحی دشمن با آنان مقابله کنند و پاسخ قاطع به دشمنان بدهند.

واکنش ‏‎افخم به‎ بیانیه اخیراجلاس خلیج‎فارس
فارس/سخنگوی وزارت خارجه کشورمان مفاد بیانیه پایانی اجلاس اخیر وزرای خارجه شورای همکاری خلیج فارس در ریاض درباره ایران را بی اساس و فاقد مصداق دانست.مرضیه افخم افزود: جای تعجب است‌که‌در فضای پس از پایان مذاکرات هسته‌ای تنها دو سه کشور همسایه جنوبی ما به بهانه‌های مختلف عصبانیت خود را از این روند و تبعات مثبت منطقه‌ای آن ابراز می‌دارند و تلاش می‌کنند به سیاست شکست‌خورده تهدید انگاری جمهوری اسلامی ایران ادامه‌دهند.

اظهارات مقام‎آمریکایی درباره تحریم‌های ایران
فارس/معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا مدعی شد‌تحریم‌هاعامل حضور ایران پای میز مذاکره شد.آدام‌زوبین جلوگیری از دست‌یابی ایران به‌سلاح‌های‌اتمی را در اولین درجه اهمیت ارزیابی کرد‌و‌ادعا کرد تحریم‌های وضع‌شده علیه ایران مطابق‌اهداف تعیین‌شده پیش رفته‌اند.او همچنین خاطرنشان کرد: بخش اعظم تحریم‌های آمریکا علیه ایران پابرجا خواهند ماند.زوبین همچنین گفت که تحریم های سازمان ملل می تواند به سرعت و در صورت درخواست هر کدام از اعضای گروه کشورهای ۱+۵ برقرار شود.

فرار نظامیان‎سعودی از مواضع خود در جیزان
تسنیم/ یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، مواضع نظامی جدید عربستان در شرق منطقه جیزان را در هم کوبید.شماری از نظامیان سعودی در این حمله کشته و زخمی شده اند.شبکه تلویزیونی المسیره از فرار نظامیان سعودی با خودروهایشان در پی حملات توپخانه‌ای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به موضع نظامی الردیف در منطقه جیزان خبر داد.

رصد و درک اظهارات رهبر ایران چالش اسرائیل
تسنیم/رئیس سابق اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی اعلام کرد که رصد و درک بیانات رهبر معظم انقلاب یک چالش همیشگی برای نهادهای اطلاعاتی به شمار می‌رود.یادلین درباره استفاده از چه نوع سیاستی در برابر ایران گفت که باید برنامه جامع اقدام مشترک حفظ شده و آن را اجرا کرد و از سوی دیگر با رفتار بد ایران در سطح منطقه‌ برخورد نمود.

تکذیب ادعای پخش گزینشی جلسات برجام
تسنیم/روابط عمومی سازمان صدا و سیما در واکنش به برخی مطالب و گمانه زنی‌ها در خصوص عملکرد رسانه ملی در نحوه پوشش جلسات کمیسیون برجام، اعلام کرد: رسانه ملی طی ۷ جلسه برگزار شده کمیسیون اقدام به ضبط و پخش این جلسات نمود. از آنجا که رسانه ملی ملتزم به اطلاع رسانی دقیق، شفاف و حرفه‌ای است مشروح مذاکرات کمیسیون برجام – بجز موارد بسیار خاص که به امنیت و اسرار ملی مربوط می‌شد و در مجموع چند دقیقه بیشتر نبود- بدون دخل و تصرف پخش شده است.

هزینه ۷۰۰ میلیارد دلاری تجاوز عربستان به یمن
صدا و سیما/عربستان طی شش ماه تجاوز به یمن بیش از ۷۲۰ میلیارد دلار هزینه کرده است.بخشی از هزینه‌های تجاوز سعودی به شرح زیر است:اجاره دو فروند ناو هواپیمابر و ۶ ناوچه ها با۴۵۰جنگنده و سایر تشکیلات آنها مانند توپخانه‌ها و موشکهای دوربرد طی شش ماه گذشته ۵۴ میلیارد دلار. هزینه های دو ماهواره نظامی در طول شش ماه هشت میلیارد و ۶۴۰ میلیون دلار. نمایش و استخراج اطلاعات از تصاویر و نمودارهای ماهواره های نظامی در ماه به ۳۰۰ میلیون دلار می رسد .هزینه‌های هواپیمای جاسوسی آواکس ماهانه به ۱۸۰ میلیون دلاردرماه.

احتمال بازدید« آمانو » از سایت پارچین
مهر/سخنگوی آژانس انرژی اتمی از دیدار «یوکیا آمانو» از ایران به منظور گفتگو درباره اجرایی کردن توافق هسته ای ۱۴ جولای میان ایران و کشورهای ۱+۵ موسوم به «برجام» خبر داد.این منبع دیپلماتیک درباره احتمال دیدار «یوکیا آمانو» مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی از سایت نظامی پارچین خبر داد.

آمریکا در مبارزه با داعش شکست خورده است
ایرنا/فرمانده نیروهای آمریکایی در خاورمیانه اذعان کرد که شمار کمی از افراد آموزش دیده برای مبارزه با داعش در سوریه، در حال مبارزه با این گروه تروریستی هستند. سناتورهای سنای آمریکا سخنان ژنرال آستن را شکست کامل تلاش کاخ سفید برای مبارزه با داعش در سوریه اعلام کردند.همچنین معاون وزیر دفاع آمریکا با اشاره به اینکه ارتش سوریه همچنان از حمایت قابل توجه ایران و روسیه برخوردار است اذعان کرده که از نگاه پنتاگون‌دولت‌بشاراسد درآینده‌نزدیک سرنگون نخواهد شد.

عربستان ۱۶ راکتور هسته‌ای می سازد
فارس/ «وال استریت ژورنال» در گزارشی نوشت: در حالی‌که جهان تمرکزش بر برنامه هسته‌ای ایران بوده است، دیگر بازیگران عرصه منطقه در پی برنامه ریزی برای گسترش انرژی هسته‌ای مورد نیاز برای آینده هستند.این روزنامه آمریکایی افزود: عربستان سعودی با وجود فقدان دانشمندان بومی متخصص هسته‌ای در اقدامی چالشی برابر ایران قصد ساخت ۱۶ راکتور هسته‌ای به ارزش ۸۰ میلیارد دلار دارد.

انتخابات در ۹ کلان شهر تمام الکترونیکی برگزار می شود
ایرنا/ قائم مقام وزیر کشور گفت: انتخابات دهمین دوره مجلس و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری اسفندماه ۹۴ با اعتباری بالغ بر ۱۷۰ میلیارد تومان در ۹ کلان شهر و تعدادی از شهرها به صورت تمام الکترونیکی برگزار می شود.امیری افزود: اگر می خواستیم این انتخابات را در سراسر کشور به صورت تمام الکترونیکی برگزار کنیم بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داشتیم که به علت محدودیت منابع، تامین آن ممکن نبود.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcizqap.t1ary2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما