سه شنبه ۳۰ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۵۹
کد مطلب : 31539

نشریه خبر روز جامعه مدرسین مورخ ۱۳۹۴/۰۴/۳۰

قم نيوز : قم نیوز: نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مورخ ۱۳۹۴/۰۴/۳۰پس از انتشار در اختیار خوانندگان قرار می‌گیرد. این نشریه در سایت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز در دسترس است.
نشریه خبر روز جامعه مدرسین مورخ ۱۳۹۴/۰۴/۳۰
به گزارش قم نیوز، نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به صورت روزانه در اختیار خوانندگان قرار می‌گیرد. این نشریه از این لینک و فایل ضمیمه این خبر قابل دریافت است.

تیترهای مهم نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مورخ ۱۳۹۴/۰۴/۳۰به شرح زیر است:

وزیر امور خارجه: مهر تأیید شورای امنیت بر غنی‌سازی ایران بزرگ‌ترین دستاورد هسته‌ای است
وزارت امور خارجه: توانمندی‌های نظامی ایران خارج از حیطه قطعنامه شورای امنیت است
آیت‌الله خاتمی: «مرگ بر آمریکا» یک گفتمان دائمی و همیشگی است
آیت‌الله کعبی: رجزخواني‌ آمريكا پس از مذاكرات وين خواب آشفته است
وزیر دفاع: برنامه‌هاي موشكي خود را با قاطعيت به اجرا مي‌گذاريم
سید عباس عراقچی: رژيم تحريم ها ديگر به رسميت شناخته نمي شود


** جام جم ۹۴/۴/۳۰
* توانمندی نظامی ایران خارج از حیطه قطعنامه شورای امنیت است
وزارت امور خارجه کشورمان پس از تصویب قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد در تائید برنامه جامع اقدام مشترک (بر جام) بیانیه‌ای صادر کرد.
این بیانیه تاکید کرده است: همچنان بر موضع خود مبنی بر این که همه تحریم‌ها و اقدامات محدودیت سازی که علیه ملت ایران وضع و اعمال شده‌اند از جمله آنهایی که به بهانه برنامه هسته‌ای ایران اعمال شده اند، بی‌پایه و اساس، ناعادلانه و غیر قانونی بوده و هستند پافشاری می‌کنند.

** همشهری ۹۴/۴/۳۰
* رونمایی قراردادهای جدید نفتی در شهریور
وزیر نفت از رونمایی قراردادهای جدید نفتی در شهریور ماه خبرداد و اظهار کرد: ظرفیت تولید نفت به ۴.۷ میلیون بشکه و تولید گاز به هزار میلیون متر مکعب طی ۳ سال آینده خواهد رسید.
* آسیایی‌ها در بازار ایران
بلومبرگ تولید کنندگان آسیایی را از جمله بزرگ ترین برندگان گشایش بازار قلمداد و طی گزارشی اعلام کرد: گرچه گشایش بازار ایران به معنای اشباع بیشتر عرضه نفت در بازار جهانی خواهد بود، اما در عوض همه چیز از خودرو تا هواپیما وارد این کشور می‌شود و تولیدکنندگان آسیایی یکی از بزرگ ترین برندگان این بازار خواهند بود.

** کیهان ۹۴/۴/۳۰
* سابقه آمریکا در عراق دلیلی موجه برای مخالفت با بازرسی‌های سرزده است
پایگاه تحلیلی اینترسپت در گزارشی با اشاره به مخالفت ایران با بازرسی‌های گسترده و آنی،‌ به سابقه جاسوسی بازرسان سازمان ملل برای آمریکا اشاره کرد.
* وجب به وجب خاک عراق را از لوث داعش پاک می‌کنیم
«عبدالکریم الانصاری» معاون دبیرکل سازمان بدر عراق با صدور بیانیه‌ای، خبر برقراری آتش‌بس با داعش را تکذیب و اعلام کرد، نبرد با باندهای تکفیری با قدرت ادامه خواهد یافت، تا زمانی که آخرین وجب از خاک عراق از لوث عناصر تروریستی پاکسازی شود.
* یارانه برخی افراد به ناحق حذف شده است
دور جدید حذف یارانه ثروتمندان به قطع یارانه تعدادی از اقشار کم‌درآمد انجامید.
در همین حال موسی‌الرضا ثروتی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تایید حذف یارانه برخی افراد نیازمند افزود: برخی افراد در جامعه هستند که به ناحق یارانه‌شان حذف شده و در این باره نامه‌نگاری‌های فراوانی با دولت انجام شده است اما هیچ پاسخی نگرفته‌ایم.

** شرق ۹۴/۴/۳۰
* تداوم حملات عربستان به یمن
منابع خبری از ادامه حملات جنگنده‌های آل‌سعود به یمن خبر داده و اعلام کردند عربستان در حملات جدیدش کشتارهای دسته‌جمعی جدیدی را در یمن رقم زده‌ و ٢٠ نفر از غیرنظامیان را کشته است.

** ایران ۹۴/۴/۳۰
* طرح ضربتی عربستان در واکنش به توافق هسته‌ای
کریستین ساینس مانیتور نوشت: «توافق هسته‌ای موجب می‌شود سعودی‌ها برای کسب امتیازات بیشتر در عرصه‌های رقابت و منازعه منطقه‌ای، از جمله سوریه و یمن، به تکاپو بیفتند و تلاش کنند این کار را تا پیش از برداشته شدن عملی تحریم‌های ایران انجام دهند.
در این زمینه، اولویت نخست ریاض، یمن است که در ماه‌های اخیر، سعودی‌ها درگیر جنگی فرسایشی در این کشور شده‌اند.»
* ایران به تعهدات پایبند است
رئیس جمهوری روز گذشته در دیدار وزیر اقتصاد و انرژی و معاون صدراعظم آلمان، با تأکید بر اینکه ریشه حل بسیاری از مشکلات به ایجاد اعتماد لازم در عمل به تعهدات باز می‌گردد، گفت: یکی از راه‌های مستحکم‌تر و اجرایی شدن توافق میان ایران و ۱+۵ روابط اقتصادی و تجاری وسیع‌تر میان طرفین است.
وی تأکید کرد: ایران به تعهدات خود پایبند خواهد بود، به شرط آنکه طرف مقابل نیز به تعهداتش پایبند باشد.

** جمهوری اسلامی ۹۴/۴/۳۰
* رای مثبت شورای امنیت و اتحادیه اروپا به قطعنامه لغو تحریم‌های ایران
اعضای شورای امنیت سازمان ملل با ۱۵ رای اعضای دائم و غیر دائم به قطعنامه پیشنهادی درباره فعالیت هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران موسوم به ۲۲۳۱ رای دادند.
تصویب این قطعنامه در شورای امنیت سازمان ملل به منزله تصویب رسمی توافق به دست آمده بین ایران و گروه ۱+۵ توسط سازمان ملل است. نماینده ایران در سازمان ملل: قطعنامه شورای امنیت نشانه خوبی از مسالمت آمیز بودن فعالیت‌های ایران است.
* امیدواریم حق مردم ایران در مذاکرات تثبیت شود
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار رئیس، معاونین و جمعی از مدیران سازمان تامین اجتماعی گفت: امیدواریم حق مردم ایران در مذاکرات تثبیت شود و دنیا بفهمد که ایران اهل مذاکره است و با تهدید نمی‌توانند به اهداف خود برسند.
* هلاکت ۴۰۰ داعشی در «رقه»
در جریان حملات دقیق ارتش سوریه به یکی از مقرهای «داعش» در شهر «رقه» دست‌کم ۴۰۰ تروریست تکفیری این گروه تروریستی به هلاکت رسیدند.
* افشای اقدام عربستان و اردن در بمباران مواضع ارتش عراق
گزارش‌های اطلاعاتی از بروکسل به نقل از منابع دیپلماتیک اروپایی از دخالت عربستان و اردن در حملات هوایی علیه ارتش عراق و نیروهای مردمی (الحشد الشعبی) در این کشور خبر می‌دهد.

** وطن امروز ۹۴/۴/۳۰
* توضیحات حقوقی کدخدایی درباره تبعات قطعنامه جدید
عباسعلی کدخدایی، سخنگوی سابق شورای نگهبان درباره قطعنامه جدید شورای امنیت می‌گوید این قطعنامه از لحاظ حقوقی لازم‌الاتباع است و بسیاری از اختیارات ایران را سلب می‌کند.
* خشم ریاض از تلاش قاهره برای حل بحران یمن
موضع جدید و مستقل مصر برای تماس‌ با طرف‌های بحران یمن از جمله جریان‌های هوادار علی عبدالله صالح و انصارالله به منظور حل آن، حاکمان جنگ‌افروز عربستان را به خشم آورده است.
* «توافق هسته‌ای» تأثیر مستقیم بر بازار مسکن ندارد
عباس کدخدایی وزیر راه‌و‌شهرسازی در پاسخ به این سوال که تأثیر توافق‌هسته‌ای بر بازار مسکن چه خواهد بود، اظهار کرد: بازار مسکن بازار داخلی است و توافق ‌هسته‌ای خیلی نمی‌تواند تاثیر مستقیمی روی این بازار داشته باشد.

** جوان ۹۴/۴/۳۰
* رويكرد ايران به توافق هسته‌اي به رفتار غرب بستگي دارد
علی لاریجانی رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه رويكرد ايران نسبت به توافق هسته‌اي به رفتار غرب بستگي دارد، گفت: اين توافق هم مي‌تواند كليد همكاري باشد و هم مي‌تواند مورد سوء استفاده قرار گيرد.
* ملت ايران تسليم هيچ تهديد و ارعابي نمي‌شود
فراكسيون اصولگرايان رهروان ولايت مجلس در بيانيه‌اي ضمن تقدير از تلاش‌هاي تيم مذاكره‌كننده در دستيابي به توافق هسته‌اي با گروه ۱+۵، رهنمودهاي راهگشاي رهبر معظم انقلاب اسلامي در اين مسير را تبيين‌كننده حركت در مسير صحيح دانست.
* ‌دستگاه ديپلماسي ابهامات قطعنامه شوراي امنيت را روشن كند
کوثری عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي با اشاره به تصويب قطعنامه شوراي امنيت سازمان ملل در ارتباط با مذاكرات جمهوري اسلامي ايران و ۱+۵ گفت: دستگاه ديپلماسي هرچه سريع‌تر نسبت به حذف بندهاي مداخله‌جويانه در بحث امنيتي و دفاعي جمهوري اسلامي ايران اقدام كند.
* رجزخواني‌ امريكا پس از مذاكرات وين خواب آشفته است
آیت‌الله کعبی عضو مجلس خبرگان رهبري تأكيد كرد: جمهوري اسلامي ايران هيچ‌گونه محدوديتي را درباره كاهش توان نظامي و قدرت موشك‌هاي بالستيكي در هيچ توافق و تعهدي نخواهد پذيرفت و جمع‌بندي كه اخيراً با ۱+۵ شد در چارچوب استيفاي حقوق هسته‌اي ملت ايران بود.

** آفتاب یزد ۹۴/۴/۳۰
* راهبرد اصلاح طلبان در مجلس همانند انتخابات شورای شهر است
محسن رهامی، رئیس کمیته انتخاباتی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات ‌با بیان اینکه در حال حاضر اصلاح‌طلبان تلاش دارند در تهران و شهرستان‌ها به خروجی واحد و ائتلاف حزبی برسند گفت: شورای هماهنگی اصلاحات که متشکل از احزاب اصلاح‌طلب است، چون جبهه‌ای واحد و مستقل عمل می‌کند.

** رسالت ۹۴/۴/۳۰
* محدودسازي موشک‌هاي بالستيک، توان دفاعي کشور در مقابله با تهديدات را کاهش مي‌دهد
بخشایش عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: تصويب بخشي از قطعنامه که موضوع محدوديت سازي توان نظامي نيز جزئي از آن است، ظلم به جمهوري اسلامي محسوب مي‌شود و ما نيز مقيد به اجراي اين قطعنامه نيستيم.
* رژيم تحريم‌ها ديگر به رسميت شناخته نمي‌شود
سید عباس عراقچی عضو ارشد تيم مذاکره کننده هسته‌اي گفت: با اين قطعنامه، ايران از ذيل فصل هفتم منشور ملل متحد خارج مي‌شود و بر اين اساس، شوراي امنيت ديگر برنامه هسته‌اي ايران را به عنوان تهديد شناسايي نمي‌کند.
* ايران حتي از لندن امن تر است
روزنامه انگليسي گاردين با اشاره به اينکه انتظار می‌رود صنعت گردشگري ايران بيش از هر صنعت ديگري پس از توافق هسته‌اي رشد کند، نوشت: ايران کشوري با گنجينه هاي فراوان فرهنگي و تاريخي که کمتر مورد توجه گردشگران غربي قرار گرفته، انتظار دارد پس از توافق جامع هسته‌اي، شاهد افزايش رونق صنعت گردشگري خود باشد.

** مردم سالاری۹۴/۴/۳۰
* پشتيباني رهبري جلوي مخالفان مذاکرات را گرفت
مسعود پزشکیان نماينده اصلاح‌طلب مجلس شوراي اسلامي گفت: خيلي‌ها بودند که از ابتدا قصد داشتند که جلوي اين مسائل (مذاکرات) را بگيرند اما پشتيباني مقام معظم رهبري بود که بسياري از اين آدم‌ها را سر جاي خود نشاند و گرنه ممکن بود هر کاري انجام داده و مشکل ايجاد کنند.
* سفر رئيس‌جمهور به کردستان
اصغر احمدی معاون هماهنگي و پيگيري معاونت اجرايي رئيس‌جمهور از بيستمين سفر استاني رئيس‌جمهور به استان کردستان خبر داد.
* ورود تکنولوژي‌هاي جديد در مذاکره با غربي‌ها
نعمت‌زاده وزير صنعت، معدن و تجارت با بيان اينکه آلمان علاقه‌مند به بازسازي و گسترش روابط با ايران و رساندن آن به سطح قبل از تحريم‌ها است، گفت: هيات آلماني در سفر خود به تهران ابراز علاقه کرده که بلافاصله پس از رفع موانع تحريم‌ها، همکاري‌ها را با ايران آغاز کند.

** آرمان ۹۴/۴/۳۰
* واکنش خوشرو به سخنان همتای آمریکایی خود
غلامعلی خوشرو سفیر و نماینده دائم کشورمان در سازمان ملل در پاسخ به سخنان نماینده آمریکا در سازمان ملل که ایران را متهم به بی‌ثبات کردن منطقه کرد، گفت: آمریکا که با حمله به دو کشور در این منطقه زمینه رشد تروریسم و افراطی‌گری را فراهم کرده در مقامی نیست که بتواند چنین اتهاماتی را به کشور ایران وارد بیاورد.
* توافق وين تحريم‌ها را لغو مي‌كند
مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا در پيامي به نشست شوراي امنيت درباره تصويب قطعنامه ۲۲۳۱ گفت: توافق وين با حمايت اتحاديه اروپا بر پايه برنامه جامع اقدام مشترك تحولي تاريخي است كه وقتي اجرايي شود نقطه پاياني بر تلاش‌هاي شديد ديپلماتيك است.
فدريكا موگريني در اين پيام كه از سوي نماينده اتحاديه اروپا قرائت شد افزود: توافق وين تضمين لازم را مي‌دهد كه برنامه هسته‌اي ايران صلح‌آميز است و تحريم‌ها را نيز لغو مي‌كند.
* مطالبات ایران حدود ۱۵۰میلیارد دلار است
غلامعلی جعفرزاده عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس گفت: مجموع مطالبات ایران که در اختیار چین، روسیه، هند، امارات و دیگر کشورهاست در مجموع حدود ۱۵۰میلیارد دلار است که سرمایه گذاری این پول در صنعت نفت در اولویت است.
* نامه ۱۴ نماینده به روحانی ولاریجانی
۱۴ نماینده مجلس در نامه‌ای به روحانی تأکید کردند، از آنجا که متن «جمع‌بندی مذاکرات» وین هنوز در داخل کشور به تصویب نرسیده است، حق هرگونه تحفظ و شرط در خصوص قطعنامه شورای امنیت برای جمهوری اسلامی ایران محفوظ خواهد بود.

** فرهیختگان ۹۴/۴/۳۰
* جنگ‌طلبان به دنبال منافع خودشان هستند
محمدرضا خباز، معاون تقنینی معاونت پارلمانی دولت: کسانی که در هر دو سوی مذاکرات بر طبل جنگ می‌کوبند، تنها به دنبال منافع خودشان هستند اما دولت به دنبال گفت‌وگوی تمدن‌هاست.

** آفرینش ۹۴/۴/۳۰
* شرط عجيب آلمان براي برقراري روابط اقتصادي نزديک‌تر با ايران
معاون صدراعظم آلمان براي ايران شرط عجيبي گذاشت. وي گفت اگر ايران خواهان برقراري روابط اقتصادي نزديکتر با آلمان و کشورهاي غربي ديگر است، بايد روابطش را با رژيم صهيونيستي بهبود بخشد!
* حماس، توافق با عربستان براي مشارکت در عمليات "طوفان قاطع" را به شدت تکذيب کرد
سامي ابوزهري، سخنگوي جنبش حماس در واکنش به اخبار منتشر شده از سوي برخي درباره توافق با عربستان جهت ارسال نيرو به يمن و مشارکت در عمليات موسوم به "طوفان قاطع"، اين اخبار را "دروغ محض" خواند و گفت: نه مقامات سعودي از حماس چنين درخواستي کرده‌اند و نه حماس فکر انجام چنين کاري را در سر دارد.

** ابتکار ۹۴/۴/۳۰
* واکنش ایران درباره اظهارات مقام آلمانی
مرضیه افخم در مورد اظهارات معاون صدر اعظم و وزیر اقتصاد آلمان در خصوص به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی از طرف ایران و طرح این موضوع در دیدارهایش در تهران اظهار کرد: ما نسبت به برخی مسائل منطقه خاورمیانه دیدگاه‌هایی کاملا متفاوت از سیاست‌های آلمان داریم و همواره طی ۳۵ سال گذشته نیز دیدگاه‌هایمان را در مذاکرات متعدد و مختلف صریحا بیان کرده‌ایم و این موضوع جدیدی نیست.
* وزرای خارجه و اقتصاد ایتالیا به تهران سفر می‌کنند
در پی توافق هسته‌ای، وزرای خارجه و اقتصاد ایتالیا به منظور بهبود روابط دوجانبه به تهران سفر می‌کنند. این خبر را وزیر خارجه این کشور در توییتر اعلام کرد.
* سفر نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل به تهران
استفان دی ‌میستورا، نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل متحد در امور سوریه در چارچوب سفر منطقه‌ای خود جهت مشورت‌های بیشتر در ارتباط با آخرین تحولات سوریه به جمهوری اسلامی ایران سفر می‌کند.

** قدس ۹۴/۴/۳۰
* با تأیید شورای‌عالی امنیت ملی، مجلس هم توافق را تصویب می‌کند
جواد کریمی قدوسی گفت: شورای عالی امنیت ملی قرار است مصوبه‌ای درباره نتیجه مذاکرات وین داشته باشد که در صورت تأیید رهبر انقلاب، مجلس شورای اسلامی هم آن را تأیید خواهد کرد.
* پول‌های بلوکه‌شده به صندوق ذخیره ارزی واریز می‌شود
احمد امیرآبادی فراهانی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: دارایی‌های بلوکه‌شده ایران پس از ورود به کشور، چنانچه سهم صندوق توسعه ملی از آنها پرداخت شده و دولت نیز بدهی نداشته باشد، به صندوق ذخیره ارزی به عنوان درآمدهای مازاد واریز خواهد شد.
* اتحادیه اروپا توافق هسته‌ای را تصویب کرد
اتحادیه اروپا دیروز دوشنبه توافق هسته‌ای ایران با قدرتهای بزرگ را تأیید کرد؛ اقدامی که این اتحادیه امیدوار است حاوی پیامی به کنگره آمریکا برای برداشتن گامی مشابه باشد.
* باج آمریکا به تل‌آویو
تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش کرد که مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهور آمریکا در تماس تلفنی با رئیس سابق رژیم ‌صهیونیستی، وعده داده که واشنگتن «بسته‌ای بی‌سابقه از تجهیزات نظامی» را در اختیار تل‌آویو قرار می‌دهد.
* اعتراف داعش به همکاری با عربستان در یمن
گروه تروریستی داعش در بیانیه‌ای کوتاه به مشارکت نیروهایش در درگیری‌های عدن به نفع عربستان اعتراف کرد.

** قانون۹۴/۴/۳۰
* طرف حساب ایران، دولت آمریکا است نه کنگره
نوذر شفیعی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه احتمال سنگ‌اندازی جمهوريخواهان کنگره در زمینه توافق هسته‌ای وجود دارد، تاکید کرد: کنگره مخاطب مجلس ایران نیست بلکه دولت‌ها در مذاکرات طرف حساب هستند.
* بحرین کاردار سفارت ایران را احضار کرد
وزارت خارجه بحرین کاردار سفارت جمهوری اسلامی ایران را در اعتراض به آنچه که اظهارات مقامات ایرانی خوانده است، احضار کرد.

** خراسان ۹۴/۴/۳۰
* بدعهدی ۱+۵ ساعتی پس از قطعنامه شورای امنیت
دقايقي پس از تصويب قطعنامه شوراي امنيت خبرگزاري آسوشيتدپرس از نامه اي غير منتظره خبرداد که اعضاي گروه ۱+۵ و اتحاديه اروپا به بان کي مون دبيرکل سازمان ملل نوشته و در آن «به وي اطلاع داده‌اند آن‌ها براي تمديد ۵ ساله بازگشت فوري تحريم‌ها و تبديل دوره زماني ۱۰ ساله کنوني به ۱۵ سال، موافقت کرده‌اند.» برخي خبرگزاري‌ها از اين اقدام ۱+۵ به عنوان «نخستين دبه» ۱+۵ عليه توافق وين نام برده اند.
* بررسي شکايت از سفير ايران در برزيل در کميسيون اصل ۹۰
افضلي فرد عضو کميسيون اصل ۹۰ با بيان اينکه از سفير ايران در برزيل به دليل تخلفات مالي شکايتي ارسال شده گفت: اين شکايت از سوي اتحاديه دوستي ميان دوکشور به دست ما رسيد. قرار است موارد با حضور معاون کنسولي وزارت خارجه بررسي شود.

** اعتماد ۹۴/۴/۳۰
* برنامه هاي موشكي خود را با قاطعيت به اجرا می‌گذاريم
سردار دهقان، وزير دفاع گفت: مسائل مربوط به موشك‌ها، هيچگاه در دستور كار مذاكرات هسته‌اي نبوده و نظام برنامه‌هاي خود را در اين زمينه با قاطعيت به اجرا می‌گذارد.
* تحديد توانمندي تسليحاتي ايران «بي اعتبار» است
سرلشکر جعفری فرمانده كل سپاه پاسداران گفت: هر قطعنامه‌اي كه در تضاد با خطوط قرمز كشورمان باشد هيچ اعتباري ندارد و اميدواريم شوراي امنيت سازمان ملل وقت خود را براي تصويب چنين پيش نويسي به بطالت نگذراند.

** شهروند ۹۴/۴/۳۰
* مجلس محدودیت توان بازدارندگی دفاعی کشور را نمی‌پذیرد
ابراهیم آقامحمدی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با اشاره به پیش‌نویس قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر محدودسازی توان نظامی جمهوری اسلامی، اظهار داشت: کاهش توان بازدارندگی دفاعی نیروهای مسلح پیامدهای منفی در پی دارد و تصویب این طرح در شورای امنیت سازمان ملل باعث این موضوع خواهد شد.
* آنها که دم از زور می‌زنند ظرفیت مدیریت دیپلماسی را ندارند
ظریف در پاسخ به این سوال که طی چند روز گذشته مسئولان آمریکایی درباره گزینه نظامی حرف زده‌اند، گفت: در شرایطی که جهان توافق هفته گذشته در وین را پیروزی دیپلماسی بر جنگ و خشونت قلمداد کرد، متاسفانه هنوز کسانی هستند که از کاربرد غیرقانونی و نامشروع زور برای دستیابی به مقاصد توهم‌آمیز خود سخن می‌گویند و اصرار بیهوده بر حفظ یک گزینه از پیش ناکارآمد دارند.
* ایران و آمریکا همچنان رقیبند و به هیچ طریقی متحد و دوست نیستند
جان کری وزیر امورخارجه آمریکا روز یکشنبه در مصاحبه اختصاصی با شبکه خبری سی.بی.اس آمریکا درباره رابطه آمریکا با ایران گفت ما به هیچ طریقی متحد و دوست نیستیم.
* تحریم‌های ایران باید هر چه سریع‌تر لغو شود
دیدیه بورک‌هالتر وزیر خارجه سوییس، گفت: تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران باید هرچه سریع‌تر و با اجرای موثر و مناسب توافق هسته‌ای وین، لغو شود.

** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
تسلط به زبان‌های خارجی از ملزومات حوزه است

حوزه/ آیت‌الله حسینی بوشهری اظهارداشت: دنیای امروز با گذشته متفاوت است و طلبه امروز باید با زبان‌های زنده دنیا با ملت‌ها ارتباط برقرار کند و با آرمانی بلند در جامعه حضور پیدا کند.
مدیر حوزه‌های علمیه ادامه داد: طلاب و فضلای حوزه امروز در شرایط بسیار مطلوبی نسبت به دوران گذشته به سر می‌برند، لذا باید تدبیر کنند و سازو کاری تدارک ببینند تا بتوانند پاسخگوی همه جهانیان باشند.

«مرگ بر آمریکا» یک گفتمان دائمی و همیشگی است
تسنیم/ آیت‌الله خاتمی، عنوان کرد: آمریکا در طول تاریخ بدعهدی خود را در قبال ملت‌های مختلف و به‌ویژه ایران به نمایش گذاشته ‌و به هیچ وجه نمی‌توان نسبت به آن‌ها خوش‌بین بود.
عضو جامعه مدرسین اظهار داشت: دشمنی ما با آمریکا هیچگاه به پایان نمی‌رسد و فارغ از بحث تصویب یا عدم تصویب جمع‌بندی مذاکرات در مجلس، نمی‌توان جنایات آمریکا را در کشورهای منطقه به فراموشی سپرد و شعار «مرگ بر آمریکا» یک گفتمان دائمی و همیشگی است که بر زبان مردم جاری خواهد بود.

مسؤولان ابهامات موجود در متن توافق را برطرف کنند
رسا/ حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی بااشاره به توافق اخیر هسته‌ای گفت: همانگونه که کارشناسان داخلی نیز اظهار نظر کردند ابهاماتی در این زمینه وجود دارد که مسؤولان باید عبارات مبهم را از ابهام خارج کنند.
عضو جامعه مدرسین با بیان این که در شورای امنیت توازنی وجود ندارد، اظهار داشت: در این شورا قاضی و شاکی یکی هستند، همان کسانی که به عنوان مثال ادعا می‌کنند که ایران به تعهدات خود عمل نکرده همان افراد در سازمان ملل نظر داده و قضاوت می‌کنند.

ارتقای علمی و مهارتی اساتید مورد توجه حوزه است
حوزه/ حجت‌الاسلام و المسلمین جمشیدی بر استفاده از شیوه‌های نوین تعلیم و تربیت تاکید کرد و افزود: البته نظام آموزشی حوزه اصولی دارد که باید آنها را حفظ کنیم.
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با بیان این که ارتقای علمی و مهارتی اساتید حوزه‌ها مورد توجه این نهاد است گفت: باید از اساتید پشتیبانی کرد و جایگاه آنان را ارتقا بخشید.
عضو جامعه مدرسین اساتید را محور تعلیم و تربیت در حوزه دانست و ادامه داد: از توجه به طلاب نباید غافل شد و اساتید دلسوزانه و مادرانه با طلاب رفتار کنند.

واکنش ایران به انفجار تروریستی در ترکیه
فارس/ سخنگوی وزارت امور خارجه ایران انفجار تروریستی در شهر سوروچ در جنوب ترکیه را که منجر به کشته و زخمی شدن تعدادی از شهروندان ترکیه شد، شدیدا محکوم کرد.
مرضیه افخم همچنین اظهار داشت: این اقدام جنایتکارانه تروریستی یک بار دیگر نشان داد که عاملان این حوادث به هیچ اصلی پایبند نبوده و برای رسیدن به اهداف ضد انسانی خود از هیچ اقدامی خودداری نمی‌کنند.

واکنش نتانیاهو به تصویب قطعنامه ۲۲۳۱
مهر/ نخست وزیر رژیم صهیونیستی با محکوم کردن تصویب توافق هسته‌ای میان کشورهای ۱+۵ و ایران «برجام» در این باره مدعی شد: رأی شورای امنیت به مثابه تزویر است.
نتانیاهو ادامه داد: مادامی که تحریم‌های کنگره آمریکا پابرجا باشد، رأی شورای امنیت پایان ماجرا نخواهد بود.
وی از کنگره آمریکا خواست تا علیرغم مصوبه امروز شورای امنیت سازمان ملل، تحریم‌های ایران را حفظ کند.

استقبال اوباما از قطعنامه شورای امنیت
تسنیم/ رئیس جمهور آمریکا دیروز دوشنبه از تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در حمایت از توافق هسته‌ای قدرت‌های جهانی با ایران استقبال کرد.
اوباما تصریح کرد: وی امیدوار است که تصویب این قطعنامه این پیام روشن را ارسال کند که اکثر کشورها این مساله را به رسمیت می‌شناسند که دیپلماسی قوی ترین رویکرد برای تضمین این مساله است که ایران به سلاح اتمی دست نمی یابد.

ایران دارای مقاومت اسطوره‌ای است
فارس/ «محمد حسنین هیکل» نویسنده معروف مصری با اشاره به توافق هسته‌ای ایران و ۱+۵، ایران را کشور «صاحب مقاومت» خواند و گفت: «این کشور با مقاومت اسطوره‌ای خود توانست به توافق هسته‌ای با قدرت‌های غربی از جمله آمریکا دست یابد.»
وی در ادامه گفت: «عربستان و کشورهای حوزه خلیج(فارس) ضعیف‎تر از آن هستند که بخواهند علیه توافق هسته‌ای آشوبی به پا کنند و آن را تحت شعاع قرار دهند.»

مهر تأیید شورای امنیت بر غنی‌سازی ایران بزرگ‌ترین دستاورد هسته‌ای است
باشگاه خبرنگاران/ وزیر امور خارجه کشورمان در صحن علنی امروز مجلس، گفت: هیچ یک از تاسیسات هسته‌ای ما تعطیل نخواهد شد و برنامه غنی سازی ما بدون حتی یک روز توقف، ادامه خواهد یافت.
ظریف تصریح کرد: در این مذاکرات روشن کردیم که هیچ کس هرگز نباید ایران را تهدید کند، و برنامه موشکی و تسلیحاتی ما به هیچ‌کس ارتباطی ندارد.
ظریف درادامه تأکید کرد: بزرگ‌ترین دستاورد ما مهر تأیید شورای امنیت بر غنی‌سازی ایران است که در ۷۰ سال گذشته چنین چیزی هرگز وجود نداشته است.
وزیر امورخارجه همچنین در این جلسه متن توافق جامع و ضمائم آن را برای طی روال قانونی و تصویب تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد

توافق هسته‌ای نگرانی‌های ما را در خصوص ایران برطرف نمی‌کند
باشگاه خبرنگاران/ سخنگوی کاخ سفید مدعی شد: آمریکا حتی پس از حصول توافق هسته‌ای نگرانی‌های عمیقی در خصوص ایران دارد.
جاش ارنست افزود: «معتقدیم ایران برای پایبندی به مفاد قطعنامه تحت فشار مستمر و شدید قرار دارد. تنها دلیلی که سبب شد ما به اینجا برسیم به این خاطر بود که دولت ایران برای رفع تحریمها تحت فشار قرار داشت. ما معتقدیم این موضوع کارا بوده است.

اکثر آمریکاییان از توافق اتمی با ایران حمایت کردند
ایرنا/ روزنامه آمریکایی واشنگتن پست و شبکه خبری ای.بی.سی آمریکا در نظر سنجی جداگانه اعلام کردند که اکثر آمریکاییان حمایت خود را از توافق جامع اتمی با ایران ابراز داشتند. واشنگتن پست افزود: ۵۶درصد آمریکاییان در این نظرسنجی از توافق اتمی با ایران که برنامه اتمی این کشور را محدود و تحریم‌های اقتصادی علیه ایران را کاهش می‌دهد، حمایت کردند و ۳۷ درصد با آن مخالفت کرده اند.

موگرینی به زودی به تهران سفر می‌کند
فارس/ موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد قصد دارد برای حمایت از گام اولیه «برنامه جامع اقدام مشترک» (برجام) به تهران سفر کند.

شارلی ابدو دیگر کاریکاتور پیامبر اسلام را نمی کشد
مهر/ لورن سوریسا سردبیر مجله «شارلی ابدو» اعلام کرد: این مجله دیگر کاریکاتور پیامبر اسلام را که موجب بدنامی این مجله در سراسر دنیا شد رسم نخواهد کرد.

صالحی: دستاورد فنی مذاکرات بس بزرگ است
ایرنا/رییس سازمان انرژی اتمی از دستاوردهای فنی مذاکرات دفاع کردوگفت:آنچه در زمینه فنی بدست آمده بس بزرگ است و تاریخ آن را نشان خواهد داد. قدر بدانیم و شاکر باشیم.
دکتر صالحی در جلسه علنی مجلس افزود: من مسئولیت شرعی، وجدانی،عرفی و عقلانی آنچه که در زمینه فنی بدست آمده را می‌پذیرم.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcaomne.49n6e15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما