سه شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۵۴
کد مطلب : 30605

نشریه خبر روز جامعه مدرسین مورخ ۱۳۹۴/۰۳/۱۲

قم نيوز : قم نیوز: نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مورخ ۱۳۹۴/۰۳/۱۲پس از انتشار در اختیار خوانندگان قرار می‌گیرد. این نشریه در سایت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز در دسترس است.
نشریه خبر روز جامعه مدرسین مورخ ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
به گزارش قم نیوز، نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به صورت روزانه در اختیار خوانندگان قرار می‌گیرد. این نشریه از این لینک و فایل ضمیمه این خبر قابل دریافت است.

تیترهای مهم نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مورخ ۱۳۹۴/۰۳/۱۲به شرح زیر است:

۱۴ خرداد با سخنرانی رهبر معظم انقلاب برگزار می‌شود؛ مراسم ویژه بیست و ششمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)
آیت‌الله مصباح یزدی: تعامل با دشمن در صورت منافع مشترک برد ـ برد است
آیت‌الله جنتی: در دفاع از مسلمانان شیعه و سنی تفاوت ندارد
آیت‌الله خاتمی: شعار مرگ بر آمریکا فلسفه استکبار ستیزی است
آیت‌الله غروی: در خرج‌ها و تکریم و تجلیل‌ها باید تعادل حفظ شود


** جام جم ۹۴/۳/۱۲
* کشته شدن بیش از ۴۰ افسر عراقی در عملیات انتحاری داعش
بیش از ۸۰ نیروی نظامی و امنیتی عراق در یک حمله انتحاری به غرب سامرا کشته یا زخمی شدند.
یک عامل انتحاری با تانک بمب گذاری شده به تیپ پنجم پلیس عراق در منطقه سد الثرثار در غرب سامرا حمله کرد که در این عملیات حداقل ۴۲ نظامی ارتش کشته و بیش از ۴۰ نفر دیگر زخمی شدند.

** همشهری ۹۴/۳/۱۲
* توافق با چین برای بازگشت نقدی ۳۵ درصد پول نفت ایران
اسدالله عسگراولادی رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین با اعلام جزئیات جدید قرارداد فروش نفت ایران به چین گفت:‌بر اساس این قرارداد بلند مدت، قرار است حدود ۶۵ درصد از پول فروش نفت ایران به صورت کالایی و ۳۵ درصد بقیه به طور نقدی پرداخت شود.
* لاریجانی مصوبه دولت درباره سهام عدالت را غیر قانونی دانست
علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به رئیس جمهور مصوبه هیات دولت مبنی بر «اجازه هزینه کردن برخی از مبالغ حاصل از سود سهام عدالت» را غیر قانونی اعلام کرد. رئیس مجلس همچنین مصوبه «حقوق و ضوابط حاکم بر سواد آموزان سازمان نهضت سوادآموزی» را غیر قانونی اعلام کرد.

** کیهان ۹۴/۳/۱۲
* بازجویی، تحقیر دانشمندان است باید آمریکا را تحقیر کنیم
علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در برنامه زنده تلویزیونی متن و حاشیه: علت تمدید مذاکرات، زیاده خواهی‌های آمریکا است. آمریکایی‌ها بلوف می‌زنند که گزینه نظامی روی میز است که تبدیل به یک مضحکه شده است اگر می‌توانستند این کار را انجام دهند، لحظه‌ای درنگ نمی‌کردند.
اگر آنها قولی دادند و اجرا نکردند ما هم باید در مقابل اهرمی داشته باشیم و به قول‌هایی که داده‌ایم عمل نکنیم تا این موازنه و توازن بین ما و آنها به وجود بیاید.
اولین برداشت از مصاحبه با دانشمندان و مقامات ایرانی تحقیر دانشمندان هسته‌ای ما است؛ اگر آنها اقدام به تحقیر کردند ما هم باید آنها را تحقیر کنیم.
* تحریم‌های بانکی، هسته‌ای نیست با توافق لغو نمی‌شود
آرون آرنولد تحلیلگر مرکز بلفر: ایران بعد از برداشته شدن تحریم‌ها مشکل جدی در پیوستن به نظام مالی و بانکی جهانی دارد چرا که عمده بانک‌های ایران به استناد قانون وطن پرستی آمریکا تحریم شده‌اند.این قانون برای مقابله با تامین مالی تروریسم وضع شده است.
* مبارزه ایران با تروریسم در سوریه و عراق برای آینده بشریت مفید است
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت و ملت سوریه در مبارزه با جریانات وحشی و ماجراجو موفق باشند، گفت که ایران نیز همیشه در مسیر مبارزه با تروریسم به کشورهای منطقه یاری رسانده است.
علی لاریجانی در نشست خبری مشترک با «جهاد اللحام» رئیس مجلس سوریه با تشکر از پذیرش دعوت جمهوری اسلامی ایران از سوی رئیس پارلمان سوریه گفت: سوریه در سال‌های گذشته در مقابل رژیم صهیونیستی مقاومت کرده و امروز هم پیشتاز این مبارزه است. وی با یادآوری تلاش کشورهای قدرتمند برای ایجاد مشکل برای مردم سوریه ظرف ۴ سال اخیر اظهار داشت، مقاومت مردم سوریه، این کشورها را در رسیدن به اهداف خود ناکام گذاشته است.

** شرق ۹۴/۳/۱۲
* «پروتکل» بازرسی نیست، دسترسی مدیریت شده است
حمید رضا بعیدی‌نژاد، عضو تیم مذاکره کننده ایران، در مورد بازرسی از تاسیسات نظامی و مصاحبه با دانشمندان هسته‌ای نوشته: «مهم‌ترین خلط مبحثی که در بحث بازرسی‌ها از تاسیسات نظامی و مصاحبه با دانشمندان هسته‌ای صورت می‌گیرد، خلط بحث پی.ام.دی با محتوای مذاکرات هسته‌ای است.
بازرسی از تاسیسات نظامی و انجام مصاحبه‌ها در چارچوب یک ابتکار عمل ویژه برای حل موضوع پی.ام.دی مطرح شد، نه به عنوان یک چارچوب ثابت و پایدار در قالب محتوای تفاهم هسته‌ای که بعد بخواهد در قالب پروتکل الحاقی تعریف شود.
* درگیری نتانیاهو با لیبرمن
بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر و آویگدورلیبرمن، وزیر خارجه پیشین اسرائیل، در جلسه‌ای در محل اقامت نتانیاهو با یکدیگر درگیری لفظی شدیدی پیدا کردند که در جریان آن، یکدیگر را به بی‌کفایتی سیاسی و سوءاستفاده از رای مردم در جریان انتخابات،‌ متهم کردند.

** ایران ۹۴/۳/۱۲
* به فهم مردم اعتماد کنیم
حجت‌الاسلام والمسلمین «سید حسن خمینی» فرزند یادگام امام(ره) با تاکید بر اینکه «به فهم مردم اعتماد کنید»، گفت: این گونه نیست که کسی که بلندتر صحبت می‌کند، مقبولیت بیشتری در جامعه داشته باشد یا کسی که بیشتر صحبت می‌کند، با پذیرش بیشتری روبرو شود.
* تجمع‌ها بدون مجوز، غیر قانونی و خلاف شرعی است
سخنگوی دولت، تجمع‌های بدون مجوز منتقدان توافق هسته‌ای در روزهای اخیر را غیر قانونی و غیر شرعی خواند. محمد باقر نوبخت در نشست‌ هفته‌ای با اصحاب رسانه درباره برنامه دولت برای برخورد با تجمع‌ها و میتینگ‌های بدون مجوز مخالفان توافق هسته‌ای افزود: نظر‌های این گروه برای دولت محترم است، اما این تجمع‌ها غیر قانونی بوده و بر اساس نگاه امام خمینی(ره) و رهبر انقلاب، این اقدام غیر قانونی، خلاف شرع هم هست. سخنگوی دولت در پاسخ به پرسش دیگری درباره انتقاد آیت‌الله جنتی، دبیر شورای نگهبان از اعلام گرایش حزبی برخی مقام‌های دولتی و همچنین شائبه دخالت دولت در انتخابات برای به دست گرفتن مجلس اظهار داشت: اینکه برخی از اعضای دولت در گذشته عضو حزبی بوده‌اند، ‌چیزی نیست که از گفتن آن ابایی داشته باشند، اما اینکه گمان شود آنها از منابع دولتی برای منافع و کارهای حزبی استفاده می‌کنند، به طور جدی تکذیب می‌کنم.

** جمهوری اسلامی ۹۴/۳/۱۲
* مراسم ویژه بیست و ششمین سالگرد ارتحال امام خمینی از فردا در مرقد مطهر برگزار می‌شود
پیش بینی می‌شود بیش از یک میلیون نفر در مراسم سالگرد حضور یابند.
یک هزار مهمان خارجی از ۴۵ کشور در مراسم بیست و ششمین سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران شرکت خواهند داشت.
* آیت‌الله هاشمی رفسنجانی: روح انقلاب و روحیه امام بر اساس تعالیم اسلام اعتدالی بود.
* شخصیت‌ها و نهادهای بین‌المللی خواستار پایان حملات رژیم سعودی به یمن شدند
ده‌ها شخصیت و سازمان بین الملل فعال در زمینه دفاع از حقوق بشر با ارسال نامه‌ای به «بان کی مون» دبیر کل سازمان ملل، ضمن ابراز نگرانی شدید از ادامه تجاوزهای وحشیانه رژیم آل سعود به یمن، توقف حملات و تسهیل در ارسال کمک‌های بشر دوستانه به آن کشور را خواستار شده‌اند.
۵۳ سازمان بین‌المللی و فعال حقوق بشر با امضای این نامه، اوضاع فاجعه بار انسانی در یمن را یادآور شده و توقف فوری حملات وحشیانه آل سعود به ملت مظلوم و بی‌گناه و ارسال هر چه سریع‌تر کمک‌های انسانی به این کشور را خواستار شده‌اند.

** وطن امروز ۹۴/۳/۱۲
* دلواپسی‌ها در راستای حمایت از دولت و تیم هسته‌ای
محمد کوثری، نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به برخی دلواپسی‌ها از مذاکرات هسته‌ای، گفت: ‌دلواپسی مردم برای آینده کشور یک سرمایه اجتماعی است که باید قدردان آن بود.
وی افزود: اینکه مردم برای آینده کشور نگران هستند،‌نه تنها بد نیست بلکه مطلوب هم هست لذا بهتر است مسوولان محترم به این دلواپسی‌ها احترام بگذارند.
* هر کس نمی‌تواند حرم مجلل امام را تحمل کند یا حسود است یا نادان
قائم مقام موسسه حفظ نشر و آثار امام خمینی(ره) در پاسخ به انتقادات مطرح شده نسبت به ساخت و سازهای حرم امام(ره) اظهار داشت: امام خمینی(ره) فردی است که بیش از ۳۰۰ هزار شهید جان خود را تقدیم ایشان کردند و جا دارد نام و یاد ایشان در بالاترین سطح باشد. هر کس هم که نمی‌تواند این مسائل را تحمل کند یا از حسادت اوست یا از نادانی.

** جوان ۹۴/۳/۱۲
* برخورد سریع، قاطع و غیر تبعیض آمیز، سیاست دستگاه قضا
حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی‌ اژه‌ای اظهار کرد: دستگاه قضا با هر گونه فساد اعم از اینکه درون دستگاه قضا باشد یا برون از آن با قاطعیت و با سرعت برخورد خواهد کرد و در این امر هیچ تبعیضی قائل نخواهد شد. وی تصریح کرد: امروز دستگاه قضا مفتخر است که بگوید در هیچ پرونده‌ای بخاطر داشتن موقعیت اجتماعی، پول بیشتر، منصب فعلی و قبلی هیچ تبعیضی در پرونده‌ها قائل نخواهد شد.
* جمعیت ایثارگران، ‌حزب موتلفه اسلامی و جبهه پایداری با صدور بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند: ما از دولت و سربازان خط مقدم مذاکرات دیپلماتیک با ۱+۵ حمایت می‌کنیم و این حمایت مشروط به رعایت خطوط قرمز ملت و رهبری است.
* برخی فعالیت‌های نوبخت شبه انتخاباتی دارد
حجت‌الاسلام والمسلمین رهامی رئیس کمیته انتخابات شورای هماهنگی جبهه اصلاحات معتقد است به رغم اینکه سخنگوی دولت می‌گوید «برای برنامه‌ریزی استان‌ها کار می‌کنیم و ربطی به فعالیت‌های انتخاباتی ندارد» ولی این کار «بالاخره» شبهه دارد.
همه می‌توانند فعالیت انتخاباتی کنند و آقای نوبخت نیزبه عنوان دبیر کل حزب اعتدال و توسعه می‌تواند فعالیت انتخاباتی کند و هیچ محدودیتی ندارد ولی به عنوان معاون رئیس جمهور نمی‌تواند به یک شخصی در استان که مسئول ستاد روحانی هم بوده، ابلاغ کند که آن شخص طرفداران دولت را جمع کند و بخواهد لیست جدا بدهند و اگر این موضوع پیش آید، نقض غرض است. پیش از این حسین مرعشی عضو ارشد حزب کارگزاران از صدور ابلاغیه انتخاباتی محمد باقر نوبخت به ستادهای آقای روحانی در استان‌ها، ‌خبر داده بود.

** رسالت ۹۴/۳/۱۲
* داعش در ۳ جبهه زمین‌گیر شد
قاسم سلیمانی: جهانیان غافلگیر خواهند شد.
صدها تن از تکفیری‌ها در افغانستان سوریه و عراق کشته شدند.
شکست موازی داعش در عملیات‌های این گروه تروریستی در افغانستان، ‌عراق و سوریه، وضعیت سختی را برای مهر‌ه‌های تکفیری وابسته به غرب و‌آل سعود ایجاد کرده است.
شکست‌های پی در پی داعش در افغانستان، عراق و سوریه نگرانی و وحشت واشنگتن و ریاض به عنوان دو مولد اصلی تروریسم در دنیا را بر انگیخته است.
در این میان سردار قاسم سلیمانی اعلام کرد که در چند روز آینده جهانیان از آنچه ما با همکاری فرماندهان نظامی سوریه در حال آماده کردن مقدمات آن هستیم غافلگیر خواهند شد.
از سوی دیگر، در پی درگیری‌های شدید طالبان و داعش در ولایت فراه افغانستان، گروه تروریستی داعش با تحمل خسارات فراوان کاملا متلاشی شد.
* مسئولان روحیه انتقادپذیری خود را تقویت کنند
یکی از مراجع عظام تقلید روحیه انتقادپذیری را یک ویژگی ارزنده برای مسئولان برشمرد و گفت: مسئولان در برخورد با مردم باید بهترین رفتار را داشته باشند و مبادا برخورد و رفتار نامناسب موجب بدنامی یک دستگاه شود. آیت‌الله العظمی ناصر مکارم شیرازی در دیدار کارشناسان و ائمه جماعات راه آهن کشور با بیان اینکه دین مبین اسلام برای همه امور زندگی بشر برنامه دارد یادآور شد: یکی از مسائل مهمی که باید در همه حال به آن توجه کرد مسئله اقامه نماز است.
* طرفدار مذاکره هستیم اما زیر بار تهدید نمی‌رویم
حجت‌الاسلام والمسلمین سید رضا تقوی رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گفت: ما طرفدار مذاکره هستیم اما تهدید و زیاده خواهی طرف مقابل را قبول نمی‌کنیم و از اهداف خود دست نخواهیم کشید. انرژی هسته‌ای یک صنعت بومی بوده و ما این فناوری را رها نخواهیم کرد.
* مراقب ورود نیروهای نفوذی به مجلس خبرگان باشیم
اسدالله بادامچیان با بیان اینکه امسال به خاطر برگزاری دو انتخابات، سال مهمی برای ایران است، تصریح کرد: در انتخابات رقابت شدید است اما در مشترکاتمان باید همگرا باشیم و بحث همگرایی یکی از سیاست‌های خاص حزب موتلفه است.
وی به انتخابات مجلس خبرگان اشاره کرد و گفت: در برگزاری این انتخابات استکبار کمر همت بسته است تا در آن نفوذی بفرستد چون معتقد است این مجلس نقش ویژه‌ای در مسائل روز جامعه ایران دارد.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه اصل ولایت فقیه بر پایه بیداری اسلامی است بنابراین، این زمینه وجود دارد که افراد نفوذی و مزاحم به این مجلس فرستاده شود که نیاز است همه مراقب باشیم.

** مردم سالاری۹۴/۳/۱۲
* دولت برای افزایش قیمت بنزین اختیار قانونی داشت
یک عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی معتقد است که دولت اختیار دارد قیمت هر لیتر بنزین را تا ۲۱۰۰ و حتی ۲۷۰۰ تومان افزایش دهد.
سید سعید حیدری طیب با اشاره به افزایش قیمت بنزین به لیتری هزار تومان، گفت: این افزایش بهاء قطعی است و تغییری نخواهد کرد.
* حجت‌الاسلام محسن غرویان: تجمع‌های اخیر مخالفان دولت ناشی از روحیه جنگ طلبی است.

** آرمان ۹۴/۳/۱۲
* امام(ره) تضییع حقوق مردم را بر نمی‌تافت
وزیر دادگستری با بیان اینکه حضرت امام(ره) تضییع حقوق مردم را بر نمی‌تافت، گفت: فریادهای بلند عتاب و خطاب شدید امام(ره) را وقتی حقی ضایع می‌شد همه دیده و شنیده‌ایم. حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی با توجه به تاکید امام راحل به رعایت حق الناس، حق الله و حقوق عامه مردم افزود: امام(ره) نسبت به این حقوق بسیار دقیق و مقید بود و حتی نسبت به احکام دادگاه‌ها و رعایت حقوق مردم در دادگاه‌ها و ضایع نشدن حقوق بیت‌المال حساسیت نشان می‌داد.
* ادامه تظاهرات بحرینی‌ها
اعتراضات در بحرین برای آزادی دبیر کل جمعیت الوفاق بحرین و نیز توقف نقض حقوق زندانیان سیاسی ادامه دارد. ساکنان منطقه «المصلی» در منامه با برگزاری تظاهراتی خواهان آزادی هر چه سریعتر زندانیان سیاسی و شیخ علی سلمان، دبیر کل جمعیت الوفاق، بزرگترین گروه شیعه مخالف دولت شدند.
* تشکیل جبهه متحد زنان اصولگرا
روز شنبه «جبهه متحدان زنان اصولگرا و کارآمد» اعلام موجودیت کرده و نخستین نشست خود را با میزبانی وزیر بهداشت دولت دهم مرضیه وحید دستجردی و نخستین وزیران زن در ایران پس از انقلاب اسلامی، برگزار کرد.

** آفرینش ۹۴/۳/۱۲
* پاسخ ایران به اتهام‌های وزیر امور خارجه عربستان
معاون وزیر امور خارجه ایران در واکنش به اتهامات وزیر خارجه عربستان گفت،‌نقش ایران در منطقه کاملا سازنده است. حسین امیر عبداللهیان معاون عربی آفریقای وزارت خارجه افزود: تهران بر خلاف برخی طرف‌ها که از تروریسم حمایت و استفاده ابزاری می‌کنند و امنیت منطقه را به بازی گرفته‌اند، قویا از عراق، لبنان، یمن و سوریه و کشورهای در معرض تهدیدات تروریستی حمایت می‌کند. وزیر خارجه عربستان در کنفرانس خبری مشترک با همتای مصری خود روز یکشنبه مدعی شد که ایران در یمن، سوریه، عراق و لبنان دخالت می‌کند و این از سوی کشورهای عربی پذیرفتنی نیست.

** ابتکار ۹۴/۳/۱۲
* گاف ملک سلمان؛ خواندن نماز با کفش در داخل خانه خدا
ملک سلمان و هیات همراه او که روز شنبه برای شستن کعبه معظمه به داخل خانه خدا رفته بودند پس از انتشار تصاویر این حضور با پرسش‌های فراوان رسانه‌های اجتماعی جهان عرب مواجه شدند.
دلیل این پرسش‌ها آن بود که وقتی تصاویر این رویداد در رسانه‌های اجتماعی منتشر شد در یکی از این تصاویر به خوبی نشان داده می‌شد که ملک سلمان به هنگام نماز داخل خانه خدا که مقدس‌ترین مکان روی زمین است با کفش وارد شده و با کفش نماز خوانده است.
* دژ نفوذ ناپذیر داعش در الانبار در آستانه فروپاشی
الکرمه دژ نفوذ ناپذیر داعش در استان الانبار از سوی نیروهای امنیتی و الحشد الشعبی بطور کامل محاصره و بخش‌های بزرگی از این شهر پاکسازی شده است.
منابع خبری گفتند: این شهر در آستانه آزادی کامل قرار دارد. شهر الکرمه در شرق استان الانبار، با حدود ۲۰۰ هزار نفر جمعیت از دی ماه سال ۱۳۹۲ و با سقوط فلوجه به دست داعش افتاد.

** قدس ۹۴/۳/۱۲
* مقابله با رژیم صهیونیستی با تحقق ایده «ارتش اسلامی»
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: تشکیل «ارتش اسلامی» برای مقابله با رژیم صهیونیستی، ایده خوبی است، به شرطی که قابلیت تحقق داشته باشد. علاء الدین بروجردی درباره تشکیل «ارتش اسلامی» علیه رژیم صهیونیستی گفت: ‌تشکیل ارتش اسلامی به میزان قابل توجهی توطئه‌های طراحی شده را خنثی خواهد کرد.
* نمایندگان مجلس تحقیق و تفحص کنند
حجت‌الاسلام والمسلمین جعفر شجونی عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: ‌نمایندگان مجلس از خرج‌هایی که در حرم امام شده تحقیق و تفحص کنند.

** قانون۹۴/۳/۱۲
* تقاضای اعدام برای دو پلیس خاطی سعودی
معاون وزیر امور خارجه گفت: در جلسه محاکمه دو مامور پلیس خاطی سعودی که مرتکب تعرض به دو نوجوان ایرانی در جده شده بودند، دادستان جده در کیفر خواست خود «مجازات اعدام» را با استناد به شرع و قانون برای این دو متهم خواستار شد. حسن قشقاوی افزود: جلسه محاکمه این دو پلیس خاطی صبح دیروز در شعبه هفت دادگاه جنایی جده برگزار شد.

** خراسان ۹۴/۳/۱۲
* در دفاع از مسلمانان، شیعه و سنی تفاوتی ندارد
دبیر شورای نگهبان با بیان اینکه برای ایران در دفاع از مسلمانان، شیعه و سنی تفاوتی ندارد، گفت: در قضیه فلسطین با اینکه برادران ما شیعه نیستند هر چه بتوانیم کمک می‌کنیم.
آیت‌الله جنتی در دیدار با جامعه اسلامی بوسنی، به کمک‌های ایران به مسلمانان بوسنیایی اشاره کرد و افزود: در کشور ما برادران اهل سنت نیز زندگی می‌کنند،‌ اما تا کنون مشکلی در زمینه اختلافات مذهبی نداشتیم.
* انتخاب مدعی شد
ژرارآرو سفیر فرانسه در آمریکا مدعی شد که در زمان احمدی‌نژاد مذاکره‌ای بین ایران و ۱+۵ صورت نمی‌گرفته است.
وی مدعی شد:‌ من به عنوان مذاکره کننده هسته‌ای فرانسه بین سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۹، چندین بار با ایرانی‌ها دیدار کردم. مذاکرات با ایران اینگونه بود، ساعت نخست به کوروش کبیر اختصاص داشت، ساعت دوم به مصدق و ساعت سوم به حقوق مردم ایران، این یک واقعیت است.

** اعتماد ۹۴/۳/۱۲
* افشای فعالیت هسته‌ای ترکیه
روزنامه حریت گزارشی محرمانه را از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در خصوص ترکیه منتشر کرده است که نشان می‌دهد ترکیه به بسیاری از توصیه‌های این سازمان در خصوص تاسیسات هسته‌ای خود عمل نکرده است.
این گزارش که در ۲۰ فوریه سال گذشته به مقام‌های ارشد ترکیه تحویل داده شده، نشان می‌دهد که دولت ترکیه باید طرح بلند مدتی را برای مدیریت پسماندهای رادیواکتیو در نظر بگیرد و یک سیاست ملی برای تمام انواع پسماندهای رادیو اکتیو و شناسایی مسوولان سازمان مدیریت پسماند ملی را اجرایی کند.

** شهروند ۹۴/۳/۱۲
* ارایه چهره خشن از اسلام مهم‌ترین هدف گروه‌های تروریستی است
حجت‌الاسلام والمسلمین علی اکبر ناطق نوری یکشنبه شب در بیست و ششمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در حیدرآباد مرکز ایالت تلنگانا هند، اظهار کرد: مهم‌ترین هدف گروه‌های تروریستی نظیر داعش، القاعده و دیگر گروه‌ها مخدوش کردن چهره اسلام است. آمریکا و رژیم صهیونیستی با راه‌اندازی جنگ، خشونت و تقویت گروه‌های تروریستی در صدد دستیابی به اهداف شوم خود هستند.
* ایران حضور «هیات ایرانی» در عمان برای مذاکره درباره یمن را تکذیب کرد
یک مقام وزارت امور خارجه حضور هیاتی از تهران در عمان برای مذاکره با طرف آمریکایی درباره بحران یمن را تکذیب کرد.
صبح دیروز روزنامه «البیان» امارات به نقل از منابع مطلع یمنی مدعی شد که هیات ایرانی در مسقط با طرف آمریکایی و طرف انصارالله در حال رایزنی است.
* وضعیت غزه فاجعه بار است
فرانک والتر اشتاین مایر وزیر خارجه آلمان در روز گذشته و در بازدید از نوار غزه، وضع نزدیک به ۲ میلیون فلسطینی ساکن در این منطقه را فاجعه بار توصیف کرد.

** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی

تعامل با دشمن در صورت داشتن منافع مشترک برد ـ برد است

حوزه/ آیت‌الله مصباح یزدی با بیان این که می‌توانیم در صورت داشتن منافع مشترک، با دشمن تعامل داشته باشیم و این همان معنای بردـ برد است گفت: همان‌گونه که آنها در عین تعامل با ما، دشمنی خود را پنهان نمی‌کنند ما نیز باید بدانیم آن‌ها دشمن هستند و این مطلب را صادقانه اعلام کنیم. عضو جامعه مدرسین با بیان اینکه در مقابل کسانی هم هستند که اگر قرار باشد به اهداف وارزش‌هایشان لطمه بخورد حاضرند جان خود را نیز فدا کنند و هیچ پست و مقام و ثروتی نمی‌تواند آن‌ها را نسبت به چشم‌پوشی از اهدافشان وادار کند اظهار کرد: اگر هدف ما مصلحت اسلام و انقلاب است، نباید شکست‌های ظاهری ما را ناامید کند.

مدارس امین نشانه موفقیت همکاری حوزه و آموزش و پرورش است
رسا/ مدیر حوزه‌های علمیه در همایش مبلغان و مدیران مدارس امین با اشاره به برخی هجمه‌ها علیه حضور روحانیت در آموزش و پرورش و فعالیت مدارس امین توصیه کرد که طلاب بدون توجه به این هجمه‌ها رسالت خود را دنبال کنند. آیت‌الله حسینی بوشهری، گفت: خوشبختانه همکاری مناسب میان مدیران مدارس امین و مبلغان به وجود آمده که نشان‌گر همدلی و هم‌زبانی این دو نهاد با هم است.وی برادامه همکاری حوزه وآموزش و پرورش تاکید کرد وگفت: همکاری این دو نهاد سبب تربیت مناسب نسل آینده می‌شود.

شعار مرگ بر آمریکا فلسفه استکبار ستیزی است
حوزه/ آیت‌الله خاتمی درباره فلسفه استکبارستیزی امام خمینی(ره)» گفت:استکبار ستیزی امام راحل(ره) ریشه در برداشت صحیح ایشان از قرآن و روایات عترت دارد؛امام خمینی(ره) بر اساس مبنای استکبارستیزی طاغوتیان مبارزه کرد؛ مبنای ایشان این بود که آمریکا شیطان بزرگ بوده، بر همین اساس نفرت از آمریکا را در دل‌ها نشاند و شعار تبری از آمریکا در قالب «مرگ بر آمریکا» فراگیر شد.
عضو جامعه مدرسین تصریح کرد: این واقعیت انکارناپذیری است که پایه ثابت هر توطئه‌ای در جهان اسلام آمریکا است.

در خرج‌ها و تکریم و تجلیل‌ها باید تعادل حفظ شود
رسا/ آیت‌الله غروی، در پاسخ به سؤالی درباره انتقاداتی که از چگونگی بازسازی مرقد امام مطرح شده است، با بیان این که من در جریان جزییات این مسأله و روند آن نیستم، گفت: یکی از ویژگی‌های امام خمینی(ره) ساده زیستی و دوری از تشریفات بوده است، برخی از تشریفاتی که مربوط به نظام و آبروی آن است باید در حد نیاز انجام شود، این گونه نیست که امام با هرگونه خرجی برای نظام مخالفت داشته باشند.
عضو جامعه مدرسین افزود: در خرج‌ها و تکریم و تجلیل‌ها باید تعادل حفظ شود، باید به گونه‌ای هزینه کرد که خارج از زی جامعه و نظام نباشد؛ هزینه‌های هنگفت و خارج از زی نظام مورد قبول نیست، کسانی که جایگاه خاص اجتماعی دارند باید به گونه‌ای عمل کنند که برای دیگران الگو باشند.

رویکرد ایران ایجاد روابط حسنه با کشورهای همسایه
ایرنا/ وزیرخارجه کشورمان گفت: ایران طی ۳۵ سال گذشته همواره به دنبال ایجاد روابط حسنه با کشورهای همسایه بوده است.
ظریف افزود: اگر با هم برای برقراری امنیت در منطقه تلاش نکنیم باید در یک محیط سخت و ناآرام زندگی کنیم. وی باتاکید براینکه ایران همواره دست خود رابرای همکاری دراز کرده و آن را با عملکرد و رفتارخود نشان داده است، افزود: ایران هرگز برای حذف کردن عربستان در منطقه تلاش نکرده اما متاسفانه سعودی‌ها با توهم روابطی که باقدرت‌های بزرگ دارند فکر کرده‌اند که می‌توانند ایران را از منطقه دور کنند.

شروط لابی صهیونیستی برای توافق با ایران
فارس/ لابی صهیونیستی «آیپک» با انتشار بیانیه‌ای با ذکر چند شرط از کنگره آمریکا خواست دیپلمات‌های آمریکایی را برای رسیدن به «توافق خوب» با ایران تحت فشار قرار دهند. برخی شروط آیپک اینگونه است: بازرسی و راستی‌آزمایی و دسترسی نامحدود به سایت‌های مشکوک، رفع تحریم‌ها باید تنها بعد از اثبات پایبندی ایران به تعهداتش آغاز شود. توافق هسته‌ای خوب باید از تبدیل شدن ایران به کشور هسته‌ای جلوگیری کندوزیرساخت‌های هسته‌ای ایران را برچیند.

تحرکات جدید سنای آمریکا درباره توافقات هسته‌ای
فارس/ سناتور جمهوری خواه «جو لیبرمن» پیشنهاد داد تا سنای آمریکا به اعضای ۱+۵ درباره الزامات توافق هسته‌ای با ایران نامه بنویسند و احتمالاً پیش‌نویس این نامه را تام کاتن آماده خواهد کرد.
ناظران براین باورند که این اقدامات سناتورهای آمریکایی در راستای فشار بیشتر بر جمهوری اسلامی ایران در راستای منافع رژیم
صهیونیستی و به شکست کشاندن مذاکرات است.

اوباما: گزینه نظامی برای ایران ناکارآمد است

فارس/ رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه‌ای با کانال۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی گفته گزینه نظامی حتی با مشارکت آمریکا مشکل برنامه هسته‌ای ایران را حل نمی‌کند. رئیس‌جمهور آمریکا گفته گزینه نظامی تنها برنامه هسته‌ای ایران را کند خواهد کرد و کمکی به حل آن نخواهد کرد. وی گفت که او می‌تواند اثبات کند که یک توافق قابل راستی‌آزمایی با ایران بهترین راه برای مهار برنامه‌های هسته‌ای این کشور خواهد بود.

برگزاری مراسم سالگرد ارتحال امام(ره) در قم
اختصاصی/ به مناسبت بیست و ششمین سالگرد ارتحال امام خمینی‌(ره) و پنجاه ودومین سالروز قیام ۱۵خرداد مراسمی از سوی رهبر معظم انقلاب و با سخنرانی آیت‌الله حسینی بوشهری چهار شنبه ۱۳خرداد بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد اعظم قم برگزار می‌شود.
جامعه مدرسین، دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری، شورای عالی حوزه‌هاي علمیه، مرکز مدیریت حوزه‌هاي علميه در اطلاعیه‌ای، از آیات عظام و علمای اعلام و آحاد مردم برای شرکت با شکوه در این مراسم دعوت نمودند.

فریب کاری آمریکا در قبال اروپا
مهر/ هفته نامه اشپیگل چاپ آلمان فاش کرد: در حالیکه تجار اروپایی سهم زیادی را از عایدات مالی و بازارهای روسیه را به خاطر تحریم‌های ضد روسی از دست داده‌اند، آمریکا در خفا روابط تجاری خود با روسیه را گسترش داده است.

دستگیری عوامل تروریستی در ماجرای مهاباد
فارس/ با هوشیاری سربازان گمنام امام زمان (عج) اعضای یک تیم نظامی تروریستی که برای اقدامات خرابکارانه در حاشیه حادثه هتل تارای مهاباد وارد ایران شده بودند دستگیر شدند. افراد دستگیر شده اعتراف کردند که به منظور عملیات ایذایی و انفجار برای گسترش بحران، علیه نظام وارد کشور شده‌اند.

بیانیه علمای قطیف عربستان درباره نیمه شعبان
رسا/ علمای شیعه قطیف عربستان در پیامی مشترک از مومنان خواستند بدون توجه به شایعات به جشن و احیای نیمه شعبان بپردازند. آنان همچنین نسبت به بروز هرگونه ناامنی در مراسم جشن‌های میلاد امام زمان(عج) در این استان هشدار داده و مردم را به هوشیاری در این زمینه فراخواندند.

مانعی برای «تحقیق و تفحص» از مجلس وجود ندارد
باشگاه خبرنگاران/ نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در واکنش به موضوع تحقیق و تفحص از مجلس تصریح کرد: تحقیق و تفحص از مجلس هیچ اشکالی ندارد و می‌تواند شامل همه موارد شود.
باهنر در مورد اینکه چرا هزینه‌های مجلس افزایش یافته است، گفت: بهتراست این موضوع را از طراح تحقیق و تفحص از مجلس سوال کنید.

افزایش جمعیت مسلمانان در انگلیس
واحد مرکزی خبر/ با وجود اینکه تبلیغات علیه اسلام در انگلیس، به اوج خود رسیده است، اما همزمان چند روزنامه انگلیسی از جمله روزنامه ساندی اکسپرس نوشتند در فاصله سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴، یک میلیون و نهصد هزار نفر از جمعیت مسیحیان انگلیس کاسته اما به صورت چشمگیری بر شمار مسلمانان در این کشور افزوده شده است.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcdk90s.yt0zz6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما