يکشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۰۹
کد مطلب : 30691
آیت الله علوی گرگانی:

حرکت جامعه در سایه پیروی از ولایت پیروزی حتمی را به همراه دارد

قم نيوز : قم نیوز: مرجع تقلید شیعیان گفت: به شرطی که اعمالمان را در زیر سایه ولایت انجام دهیم قطعاً به موفقیت دست پیدا می‌کنیم.
حرکت جامعه در سایه پیروی از ولایت پیروزی حتمی را به همراه دارد
به گزارش قم نیوز، آیت الله سید محمد علوی گرگانی ظهر امروز در دیدار با جمعی از معاونان حفاظت اطلاعات و عقیدتی- سیاسی نیروی انتظامی با اشاره به اینکه با توجه به کتاب آسمانی و قرآن خیلی از ایده‌های بشر تغییر پذیر است، اظهار داشت: بشر همیشه هم در امور دنیوی و هم امور آخرت نیاز به یک عامل برای هدایت دارد.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه در امور دنیایی لزوم وجود یک پیشرو و رهبر در هر کاری وجود دارد، افزود: یکی از نشانه‌های ولایت امام علی (ع) نیز همین است.

استاد برجسته حوزه با اشاره به اینکه عقلایی نیست که پیامبر جامعه اسلامی را بدون رهبر و راهنما رها کرده باشد، خاطرنشان کرد: منطقی نیست که پیامبر امتی را که برای تشکیل و ساماندهی آن سال‌ها زحمت کشیده بود بدون پیشوا به حال خود واگذار کند.

وی با اشاره به اینکه ولایت امام علی (ع) انتصابی است نه انتخابی، تصریح کرد: همانطور که پیامبر برگزیده خداوند بوده است و حکمش از جانب خداست جانشین و نماینده پیامبر خدا هم از جانب خداوند منصوب می‌شود و انتخابش الهی است.

آیت الله علوی گرگانی با اشاره به اینکه برخی تصور می‌کنند مرگ پایان زندگی است، گفت: این تصور غلطی است که مرگ را پایان زندگی می‌دانند، برعکس مرگ شرو ع کار است و ما مانند کودکی که از رحم مادر خارج می‌شود با مرگ از مرحله ای از زندگی به مرحله دیگر منتقل می‌شویم.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به این سخن امام علی (ع) که انسان وقتی می‌میرد تازه بیدار می‌شود، خاطرنشان کرد: انسان از آن دنیا و آخرت بی خبر است و با مرگ از خواب غفلت بیدار می‌شود و آنگاه است که به این گفته که مطاع دنیا قلیل است ایمان می‌آورد.

وی با اشاره به اینکه انسان به دنیا دل بسته است و آن را به راحتی رها نمی‌کند، افزود: خوش به سعادت آنان که در راه سعادت اخروی دنباله روی راه پیامبر و امامان و علما هستند.

آیت الله علوی گرگانی با اشاره به اینکه خداوند برای هر بنده ای یک مکان در بهشت و یک مکان درجهنم در نظر گرفته است، خاطر نشان کرد: در روز حساب جایگاه بهشت به فرد جهنمی و جایگاه جهنم به فرد بهشتی نشان داده می‌شود که حسرت بنده را در پی دارد.

استاد برجسته حوزه با اشاره به اینکه در روز قیامت کسانی هستند که از شدت حسرت دست خود را می‌گزند، تاکید کرد: باید از امروز به فکر باشیم زیرا در روز حسرت دیگر کار از کار گذشته است و کاری از دستمان بر نمی‌آید.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه بصیرت یکی از طرح‌های بسیار عالی است توسط رهبری تاکید شده است، افزود: خود این تجدید دیدار با علما و مراجع باعث افزایش بصیرت در هر دو طرف یعنی هم مردم و مسئولان و هم مراجع می‌شود.

وی با اشاره به سخن امام رضا (ع) که ولایت از عوامل دستیابی به سعادت است، تاکید کرد: به شرطی که اعمالمان را در زیر سایه ولایت انجام دهیم قطعاً موفقیت در پی دارد.

آیت الله علوی گرگانی با اشاره به این سخن امام صادق (ع) که فرموده‌اند ای کاش امام زمان (عج) را درک می‌کردم و خدمتگزارش بودم، گفت: باید هر یک از ما قدر خود را بدانیم زیرا زیر سایه ولایت امام عصر (عج) و تحت لوای ایشان زندگی می‌کنیم و امام زمان (عج) هم حافظ و نگهدار این نظام است.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcizqap.t1au32bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما