سه شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۳۱
کد مطلب : 30728
گزارش قم نیوز از جلسه شورای هماهنگی بانک‌های قم؛

رتبه کشوری پست‌بانک قم ‌ارتقا یافت ‌

قم نيوز : قم نیوز: رئیس، معاونان و نمایندگان بانک‌ها در جلسه شورای هماهنگی بانک‌های استان قم به ارائه گزارش عملکرد و مسائل بانک مربوطه پرداختند.
رتبه کشوری پست‌بانک قم ‌ارتقا یافت ‌
به گزارش قم نیوز، جلسه شورای هماهنگی بانک‌های استان قم ‌در سالن امام جواد (ع) استانداری قم برگزار شد.

این جلسه با حضور حجت‌الاسلام محمدصادق صالحی منش استاندار قم، سید حسن رضوی معاون برنامه‌ریزی استاندار، سید رضا دهناد مشاور اقتصادی استاندار و جمعی از رئیسان،معاونان و نمایندگان بانک‌های استان برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمدصادق صالحی منش در این جلسه ‌با تأکید بر اینکه بانک‌ها به مردم وام قرض‌الحسنه بدهند گفت: باید بانک‌ها در بخش‌های مختلف اشتغال، معدن و صنعت و سرمایه‌گذاری به مردم کمک کنند.

وی بیان کرد: بانک‌ها پول مردم است که در اختیار دارند و باید از تمام ظرفیت و توانایی خود در راه خدمت به مردم استفاده کنند.

استاندار قم با تأکید بر کمک بانک‌ها به بخش اشتغال اظهار داشت: هم‌اکنون رکود بزرگی در امر مسکن داریم و درحال حاضر متقاضی پروانه در شهرداری نداریم.

در ابتدای جلسه رئیس، معاونان و نمایندگان بانک‌ها با ارائه گزارشی به بیان عملکرد و مسائل بانک مربوطه پرداختند.

موسسه اعتباری کوثر تنها بانک پرداخت‌کننده وام ازدواج بدون کارمزد

‌نماینده موسسه اعتباری کوثر با اشاره به اینکه سرپرستی موسسه کوثر از سال ۹۲ از موسسه اعتبار کوثر اصفهان جداشده است، اظهار داشت: موسسه اعتباری کوثر بعد از این جدایی افزایش شعبه داشته و در حال حاضر از ۳ شعبه به ۸ شعبه در استان رسیده‌ایم.

اقدسی افزود: تعداد کارکنان موسسه اعتباری کوثر از ۱۳ نفر به ۶۰ نفر رسیده ‌و دو شعبه ممتاز در استان داریم که رتبه خوب استانی کسب کرده‌اند.

نماینده موسسه اعتباری کوثر بابیان اینکه از اول امسال پرداخت حقوق بازنشستگان به موسسه اعتباری کوثر انتقال داده‌شده است گفت: پرداخت ۱۰ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه از افتخارات موسسه است و حمایت مالی با نرخ بهره ۵ درصد داریم.

اقدسی خاطرنشان کرد: برنامه‌های فرهنگی اجتماعی در رأس امور موسسه اعتباری کوثر است و همه نیروهای این موسسه دارای تحصیلات لیسانس به بالا هستند.

وی با اشاره به اینکه موسسه اعتباری کوثر تنها بانکی است که وام ازدواج بدون کارمزد پرداخت می‌کند، تصریح کرد: منابع موسسه اعتباری کوثر ۲۷۰ میلیارد تومان بوده که در حال حاضر به ۳۱۰ میلیارد تومان افزایش‌یافته است.

ارتقا رتبه کشوری پست‌بانک قم در سال ۹۳

سپس جباری مدیرکل پست‌بانک قم با اشاره به اینکه در حال حاضر دارای ۶ شعبه و ۱۲۰ باجه خدمات‌رسانی در استان هستیم، خاطرنشان کرد: در سال ۹۳ از جایگاه ۲۸ در کشور به رتبه ۱۰ ارتقاء یافته‌ایم و در سال ۹۴ تاکنون در رتبه ۱۱ قرار داریم.

در ادامه جلسه مجید آوری فرد مدیرکل دفتر اقتصادی استانداری قم با اشاره به اینکه اقتصاد کشور بانک محور است، اظهار داشت: نقش بانک‌ها در توسعه کشور مشخص ‌و بانک‌ها در کل کشور مدیریت، کنترل و نظارت می‌شوند.

مدیرکل دفتر اقتصادی استانداری قم تأکید کرد: تیم اقتصادی استان قم تیم متوسط است و رتبه یک‌سوم کشوری را دارا هستیم.

آوری فرد ضرر راکد بودن طرح‌ها را برای بانک‌ها چشمگیر بیان و تأکید کرد: باید شرکت‌های سرمایه‌گذاری استان‌های تابعه برای سرمایه‌گذاری در استان تشویق شوند.

ارتباط مستقیم شاخص‌های اجتماعی با توسعه بانک‌ها

در پایان سیدرضا دهناد مشاور اقتصادی استاندار قم با اشاره به اینکه بانک‌ها مهم‌ترین ابزار توسعه اقتصادی هستند اظهار داشت: بانک‌ها نقش مهمی در توسعه اقتصادی کشور دارند.

مشاور اقتصادی استاندار قم تصریح کرد: GDP بانک‌ها حدود ۷۰ درصد سهم داشتند که این مسئله زنگ خطر است چرا که توسعه‌نیافتگی مشهود است.

مشاور اقتصادی استاندار قم با تأکید بر لزوم توزیع عادلانه افزود: این مسئله در قم رعایت نشده است و باید نگاه بومی در سرمایه‌گذاری‌ها داشته باشیم.

انتهای پیام/ ۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcjoaet.uqey8zsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما