سه شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۵۵
کد مطلب : 30729

نشریه خبر روز جامعه مدرسین مورخ ۱۳۹۴/۰۳/۱۹

قم نيوز : قم نیوز: نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مورخ ۱۳۹۴/۰۳/۱۹پس از انتشار در اختیار خوانندگان قرار می‌گیرد. این نشریه در سایت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز در دسترس است.
نشریه خبر روز جامعه مدرسین مورخ ۱۳۹۴/۰۳/۱۹
به گزارش قم نیوز، نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به صورت روزانه در اختیار خوانندگان قرار می‌گیرد. این نشریه از این لینک و فایل ضمیمه این خبر قابل دریافت است.

تیترهای مهم نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مورخ ۱۳۹۴/۰۳/۱۹به شرح زیر است:

آیت الله علوی گرگانی: مردم با تمام وجود حامی انقلاب و رهبری هستند
آیت‌الله جوادی آملی: ایستادگی در برابر آمریکا قدرت پوشالی این کشور را از بین می‌برد
آیت‌الله مقتدایی: مذاکره کنندگان با تجمع طلاب قم فهمیدند دستشان خالی نیست
آیت‌الله ممدوحی: هرگونه توافق بدون رعایت خطوط قرمز باطل است
آیت‌الله فاضل لنکرانی: مسیر انقلاب همواره بر اصول مکتب امام(ره) پیش رفته است
حجت‌الاسلام والمسلمین عبداللهی: جلوگیری از تحریف راه و شخصیت امام(ره) لازمه تداوم انقلاب است


** جام جم ۹۴/۳/۱۹
* بقایی بازداشت شد
حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضائیه: احتمال دارد بزودی انحلال برخی موسسات مالی غیر مجاز که تعدادی از آنها از موسسات بزرگ هستند، اعلام شود.
بازپرس پرونده آقای بقایی، معاون اجرایی رئیس جمهور سابق، ایشان را احضار و برای او قرار بازداشت صادر کرد.
در سه ماهه گذشته از حدود ۲۳ هکتار اراضی که به صورت غیر قانونی در استان البرز تصرف شده بود، رفع تصرف شد.
پنج، شش نفر که در ماه‌های اخیر در شبکه‌های اجتماعی فراخوانی غیر قانونی و اقدامات ضد امنیتی داشتند، شناسایی و بازداشت شده‌اند.
در مورد بنیاد تعاون نیروی انتظامی در قوه قضائیه پرونده تشکیل شده که این پرونده دارای متهمانی است و در این راستا شش، هفت نفر بازداشت شدند.
* لغو تحریم‌ها حل کننده همه مشکلات نیست
احمد توکلی، نماینده تهران در مجلس با تاکید بر اینکه حل مشکلات بویژه مشکلات اقتصادی کشور به داخل وابسته است نه به خارج، گفت: اگر چه تحریم‌ها ظالمانه است و باید برطرف شود، ‌اما باید بدانیم لغو تحریم‌ها حلال همه مشکلات کشور نیست.

** همشهری ۹۴/۳/۱۹
* ۱۳ مرکز استان کشور با تنش آبی مواجه هستند
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه با بحران کمی آبی در کشور مواجه هستیم، گفت: در حال حاضر ۵۲۰ شهر و ۱۳ مرکز استان در کشور با مشکل کم آبی یا تنش آبی مواجه هستند.
* ارتش لبنان به حزب‌الله ملحق شد
در ادامه درگیری‌های حزب‌الله لبنان با تروریست‌ها در منطقه عرسال در مرز این کشور با سوریه، ارتش لبنان هم به نیروهای حزب‌الله پیوست.
حزب‌الله در قلمون و عرسال مشغول جنگ با تروریست‌های داعش و جبهه نصرت است.

** کیهان ۹۴/۳/۱۹
* پایان رویای سلطان رجب طیب اردوغان!
نتایج قطعی شمارش آرای انتخابات پارلمانی ترکیه نشان می‌دهد که رجب طیب اردوغان رئیس جمهور این کشور شکست سختی از رقبای خود خورده است.
حزب حاکم عدالت و توسعه که از اردوغان حمایت می‌کند تنها ۴۱ درصد آرا را به دست آورده است.
حزبی که ۱۳ سال در مسند قدرت بود اکنون مجبور به تشکیل یک دولت ائتلافی با مشارکت احزاب مخالف است.
بر اساس قانون اساسی ترکیه در صورتی که تا ۴۵ روز دیگر ائتلافی شکل نگیرد باید انتخابات تکرار شود.
مخالفان اعلام کرده‌اند حاضر به ائتلاف با حزب عدالت و توسعه نیستند.
اردوغان قصد داشت با کسب اکثریت قاطع ضمن تغییر قانون اساسی، پایه‌های قدرت خود را مستحکم‌تر کند.
* گزارش فارن افرز از ۵۰ سال همکاری سری آل‌سعود با اسرائیل
یک مجله آمریکایی فاش کرد آل سعود از ۵۰ سال پیش با رژیم صهیونیستی همکاری سری می‌کند.
فارن افرز در گزارشی نوشت: همکاری جدید عربستان سعودی و اسرائیل در نوع خود اولین همکاری نیست بلکه از ۱۹۶۰ میلادی آغاز شده است.
* تشرف جوان مسیحی به دین اسلام
یک جوان مسیحی اهل اسپانیا دیروز در کرمان به دین مبین اسلام مشرف شد.
وی در حضور آیت‌الله جعفری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان،‌ شهادتین را قرائت کرد و با قبول مذهب شیعه، به دین مبین اسلام مشرف شد.
وی که ۳۹ سال دارد نام محمد علی را برای خود برگزید.

** شرق ۹۴/۳/۱۹
* در اتحادیه اروپا بمان
باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا در حاشیه نشست گروه‌های «جی هفت» در آلمان خطاب به «دیوید کامرون» نخست وزیر انگلیس، تاکید کرد: ما بسیار مایلیم انگلیس به عنوان بخشی از اتحادیه اروپا باقی بماند، چرا که ما گمان می‌کنیم نفوذ آن نه تنها برای اروپا بلکه برای جهان مثبت است.
* هنوز مصلای تهران را تحویل نگرفته‌ایم
شهردار تهران درباره تعیین تکلیف مصلای حضرت امام خمینی(ره) تهران گفت: فعلا مصلا را تحویل نگرفته‌ایم و منتظر هماهنگی‌ها هستیم.

** ایران ۹۴/۳/۱۹
* ناوهای ایرانی وارد «مسقط» شدند
ناو گروه ۳۴ نیروی دریایی راهبردی ارتش پس از ۵۹ روز دریانوردی و حفاظت از منافع ایران اسلامی در آب‌‌های بین‌المللی در اقیانوس هند، دریای عمان و خلیج عدن وارد اسکله بندر مسقط کشور عمان شد.
به گزارش روابط عمومی نیروی دریایی ارتش، ناو گروه سی‌وچهارم ارتش جمهوری اسلامی ایران متشکل از ناوشکن البرز و ناو پشتیبانی بوشهر که از ۱۹ فروردین ماه راهی آب‌های آزاد شده بود با تشریفاتی خاص در اسکله بندر مسقط پهلو گرفت.
* حمله به یک زن مسلمان انگلیسی
یک زن مسلمان انگلیسی در لندن هدف حمله نژاد پرستانه قرار گرفت و مهاجمان روسری وی را پاره کرده و او را کتک زدند. پلیس دو زن ۱۸ ساله و ۳۵ ساله را در ارتباط با این حمله بازداشت کرد اما در حال حاضر متهمان به قید وثیقه آزاد شده‌اند.

** جمهوری اسلامی ۹۴/۳/۱۹
* فرصت تاریخی برای توافق با ایران وجود دارد
رئیس جمهور آمریکا روز گذشته در کنفرانس خبری در پایان نشست جی ۷ در آلمان به مذاکرات هسته‌ای گروه ۱+۵ با ایران اشاره کرد و گفت: فرصت تاریخی برای حصول توافق جامع هسته‌ای با ایران وجود دارد.
وی یادآور شد که مساله هسته‌ای ایران در دستور کار نشست رهبران جی ۷ قرار گرفت.
* حمله بوش به عراق اشتباه بود
رامسفلد وزیر دفاع دوران جورج بوش پسر گفت که حمله به عراق اشتباه بود و بوش به اشتباه تلاش کرد تا دموکرسی را به عراق تحمیل کند.
او همچنین گفت، ناتو برای مقابله با تهدیدهای مدرن ناکارآمد شده باید جایش را به یک ائتلاف جهانی‌تر به منظور مقابله با داعش بدهد.
* منتظر چند روز آینده باشید
وائل الحلقی، نخست وزیر سوریه در سخنرانی که در پارلمان این کشور داشت، با اشاره به اینکه جایگاه ملی و استراتژیک سوریه از سوی برخی کشورهای منطقه خاورمیانه هدف قرار گرفته شده، تاکید کرد: سوریه متحد و استوار خواهد ماند و این مساله ظرف چند روز آینده ثابت خواهد شد.
نخست وزیر سوریه با اشاره به اینکه شکست‌هایی که دولت در مناطق مختلف متحمل شده است به معنای شکست در جنگ نیست و ارتش از تمامی مراکز حساس کشور حمایت خواهد کرد، گفت: دولت برای تامین ضروریات مقاومت و در راس آنها نیازهای نیروهای دلیر خود مصمم است.

** وطن امروز ۹۴/۳/۱۹
* رژیم سعودی با بمب شیمیایی به جان یمنی‌ها افتاد
به دنبال پیشروی نیروهای یمنی به سمت مرزهای عربستان، حملات جنگنده‌های متجاوز سعودی به مناطق مختلف صنعا پایتخت یمن تشدید شده است.
یکی از رهبران جنبش انصارالله یمن درباره جنایت جنگی ائتلاف سعودی در حملات خود علیه یمن اظهار داشت: عربستان همچنان سلاح‌های ممنوعه علیه ملت یمن به کار می‌گیرد.
هاشم عدنان البثوری افزود: ریاض تسلیحات شیمیایی در اختیار دارد و مناطق تحت سیطره انصارالله را با مواد شیمیایی بمباران می‌کند.
وی گفت: گزارش سازمان دیده بان حقوق بشر گواه این است که رژیم آل سعود در دست کم ۴ حمله هوایی از گازهای سمی در مناطق استان صعده استفاده کرده است.

** جوان ۹۴/۳/۱۹
* جامعتین، محور وحدت احزاب اصولگرا شد
محمد رضا باهنر دبیر کل جبهه پیروان با اشاره به جزئیات نشست همگرایی اصولگرایان گفت: در این جلسه تمام احزاب و جریانات سیاسی اصولگرا توافق کردند که جامعتین محور وحدت اصولگرایان باشد.
خیز شورای همگرایی برای وحدت صد در صدی است اما ممکن است در عمل تنها به وحدت ۸۰ درصدی برسیم.
* هدف غربی‌ها از مذاکرات، تغییر معادلات رویارویی انقلاب با استکبار جهانی است
۵۹۶ مسئول کانون بسیج اساتید دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور طی نامه‌ای به رئیس جمهور مواضع و مطالب خود را پیرامون مذاکرات هسته‌ای اعلام کردند.

** آفتاب یزد ۹۴/۳/۱۹
* اجازه بازدید از مراکز نظامی‌مان را نمی‌دهیم
علی اکبر ولایتی پس از دیدار و گفتگو با نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل در امور لبنان گفت: صرف نظر از این که بازدید آمریکایی‌ها از مراکز نظامی جمهوری اسلامی ایران بر اساس دیدگاه بسیار دقیق مقام معظم رهبری ممنوع است به هیچ وجه به غریبه‌ای اعم از آمریکایی‌ها و غیر آمریکایی‌ها اجازه داده نمی‌شود که از مراکز نظامی و حساس جمهوری اسلامی ایران بازدید کنند. حالا آنها هر انگیزه و بهانه‌ای داشته باشند.

** رسالت ۹۴/۳/۱۹
* قدرت خرید مردم افزایش یافته است
جهانگیری معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه قدرت خرید مردم افزایش یافته و تصورها باید از اقتصاد مقاومتی تغییر کند به انتقاد شدید از سیاست‌های اقتصادی دولت گذشته پرداخت و گفت: دیگر فروش نفت به اشخاص و نهادها نداریم.
در دولت گذشته متاسفانه برخی از محموله‌های نفت ایران به برخی از اشخاص و یا نهادها فروخته شده که با گذشت چند سال هنوز پول این نفت‌ها به حساب خزانه واریز نشده است.
* محمد بن نایف بن عبدالعزیز شاهزاده سعودی: اگر توافق با ایران توافق محکمی نباشد عربستان به سمت سلاح هسته‌ای می‌رود.

** مردم سالاری۹۴/۳/۱۹
* تاکید دوباره آمانو بر عدم انحراف برنامه هسته‌ای ایران
مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با تاکید دوباره بر عدم هر گونه انحراف در تاسیسات هسته‌ای اعلام شده ایران گفت: اجرای پروتکل الحاقی باعث تقویت و افزایش توانایی‌های آژانس برای ارائه تضمین معتبر در خصوص عدم وجود هر گونه انحراف در فعالیت‌های هسته‌ای اعلام نشده این کشور می‌شود.
* از هر گونه موضع‌گیری در انتخابات خودداری کنید
علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به انتخابات آتی، بر دور ماندن دستگاه تعلیم و تربیت از حاشیه‌ها تاکید کرد و گفت: مدیران آموزش و پرورش باید از هر گونه موضع‌گیری له یا علیه حزب، گروه و جناح‌های مختلف خودداری کنند.

** آرمان ۹۴/۳/۱۹
* برگزاری جلسه رسیدگی به اتهامات جیسون رضائیان
دومین جلسه رسیدگی به اتهامات خبرنگار واشنگتن پست در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی تهران برگزار شد.
در جلسه قبلی که سه شنبه ۵ خرداد برگزار شد، کیفرخواست قرائت شد ولی متهم دفاعیات خود را آغاز کرد.
جلسه رسیدگی به این پرونده حدود ساعت ۱۱ آغاز و ساعت ۳۰/۱۳ پایان یافت. این جلسه همانند جلسه قبلی به صورت غیر علنی برگزار شد.
* وکلای مهدی هاشمی در دادگاه انقلاب
وکلای مهدی هاشمی در دادگاه انقلاب اسلامی تهران حاضر شدند.
سید محمود علیزاده طباطبایی و سید وحید ابوالمعالی صبح دیروز برای پیگیری پرونده موکل خود در دادگاه انقلاب حضور پیدا کردند.
علیزاده طباطبایی در پاسخ به سوالی درباره برگزاری دادگاه تجدید نظر و آخرین وضعیت پرونده موکلش، گفت: دادگاه تجدید نظر الزاما جلسه‌ای برگزار نمی‌کند بلکه نسبت به پرونده تصمیم می‌گیرد.
وی افزود: ما لوایح خود را به دادگاه ارائه کرده‌ایم و منتظر تصمیم دادگاه تجدید نظر هستیم.

** آفرینش ۹۴/۳/۱۹
* بدون تحقیق از گذشته هسته‌ای ایران، توافقی حاصل نمی‌شود
اتحادیه اروپا در حالی که کمتر از یک ماه تا پایان ضرب‌الاجل ۳۰ ژوئن برای دستیابی ایران و گروه ۱+۵ به یک توافق جامع هسته‌ای فرصت باقی مانده است، از تهران خواست تا با تحقیقات سازمان ملل درباره اتهاماتی که در خصوص فعالیت‌های هسته‌ای گذشته ایران مطرح می‌کند، همکاری کند.
* تحویل موشک به حماس و حزب‌الله از سوی ایران
نتانیاهو ایران را متهم کرد که به حماس و حزب‌الله لبنان سلاح پیشرفته می‌دهد.
بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در پیامی به نشست هم اندیشی روزنامه جروزالم پست در نیویورک گفت تهران در چند ماه اخیر موشک‌های خیلی پیشرفته‌ای به حزب‌الله لبنان و حماس داده است.

** ابتکار ۹۴/۳/۱۹
* تلاش خارجی‌ها برای خروج عربستان از بحران یمن
هیات انصارالله که پس از سفر به عمان، ‌وارد روسیه شده است، ‌با برخی از مسئولان روسی دیدار کرد.
محمد عبدالسلام، سخنگوی جنبش انصارالله در مسکو عنوان داشت: تلاش‌هایی از سوی طرف‌های خارجی وجود دارد تا عربستان از تنگنای خود در یمن خارج شود.
وی پس از دیدار این هیات با میخائیل بوگدانف، معاون وزیر خارجه روسیه گفت: ما دوستان روسی خود را در جریان برخی از مسائلی قرار دادیم که آنها از آن اطلاع نداشتند.

** قدس ۹۴/۳/۱۹
* هزاران طرح نیمه تمام در کشور
حجت‌الاسلام مجید انصاری، معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه اداره کشور با سخنرانی و شعار محقق نمی‌شود، گفت: هزاران طرح و پروژه نیمه تمام به عنوان ارث به این دولت رسیده است.
* آغاز ساخت ۲۰۰ مصلی در کشور
حجت‌الاسلام والمسلمین تقوی رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در کشور گفت: ساخت ۲۰۰ مصلی نماز جمعه در کشور با اجرای طرح ملی نهضت مصلی سازی آغاز شده است.
وی افزود: ساخت این تعداد مصلی نیازمند بیش از هزار میلیارد تومان اعتبار است.
* افزایش ۶۰ درصدی صادرات آمریکا به ایران
گزارش اداره آمار آمریکا نشان می‌دهد که میزان صادرات کالا از ایالات متحده به ایران طی چهار ماهه ابتدای سال جاری میلادی در قیاس با سال گذشته، ۶۰ درصد افزایش یافته است.

** قانون۹۴/۳/۱۹
* تیم آمریکایی در مذاکرات بی‌عرضه‌ترین تیم است
روزنامه آمریکایی واشنگتن تایمز تندترین انتقادها را متوجه تیم مذاکره کننده هسته‌ای آمریکا کرده و نوشته است: آنها از همه بی‌عرضه‌تر و ضعیف‌تر بوده‌اند.
روزنامه آمریکایی واشنگتن تایمز که از مخالفان مذاکره با ایران و خواهان اعمال فشار بیشتر و تحمیل تحریم‌های فلج کننده علیه ایران است تیتر مطلب خود را این گونه انتخاب کرده است: بی‌عرضه ترین مذاکره کنندگان (اوباما و کری) ایران را مطمئن کرده‌اند که به سلاح هسته‌ای دست می‌یابد.
* اروپا رهبر انصارالله را تحریم کرد
اتحادیه اروپا اعلام کرد برای پایبندی به قطعنامه شورای امنیت، نام عبدالملک الحوثی رهبر جنبش انصارالله و احمد علی عبدالله صالح فرزند علی عبدالله صالح را در فهرست تحریم‌ها قرار داد.
تحریم‌های اتحادیه اروپا درباره پسر صالح و رهبر انصارالله شامل منع ورود آنها به خاک اتحادیه اروپا و بلوکه کردن حساب‌های آنها در بانک‌های اتحادیه اروپا است.

** خراسان ۹۴/۳/۱۹
* اقدام نظامی اوباما علیه داعش شبیه سیرک است
معاون اول رئیس جمهور سابق آمریکا و از حامیان سیاست‌های جنگ طلبانه دولت بوش، از سیاست خارجی اوباما به شدت انتقاد کرد.
دیک چنی با اشاره به استراتژی مقابله با داعش گفت: «اوباما محدودیت‌های شدیدی روی آنچه نیروی هوایی ما توان انجام آن را دارد، اعمال کرده است.
این استراتژی نظامی موثری نیست بلکه یک سیرک است که وضعیت عراق را آشفته کرده است.»
* مخالفت با طرح تشکیل گارد ملی
معاون اول رئیس جمهور عراق تاکید کرد پیش نویس قانون تشکیل گارد ملی با هدف جلوگیری از مشارکت نیروهای بسیج مردمی آغاز شده است.
نور مالکی گفت: «هدف از تشکیل گارد ملی حفاظت از کل کشور در برابر خطر نیست بلکه هدف از آن جلوگیری از همکاری نیروهای بسیج مردمی با ارتش در سرکوب داعش است.
نیروهای بسیج مردمی در میدان جنگ بسیار تاثیرگذار هستند و به خوبی با داعش می‌جنگند.»
* مذاکره کنندگان با تجمع طلاب قم فهمیدند دستشان خالی نیست
آیت‌الله مقتدایی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه با اشاره به اینکه تجمع فیضیه در راستای قوی کردن قدرت چانه زنی تیم مذاکره کننده هسته‌ای برگزار شد، گفت: مذاکره کنندگان ما با این تجمع متوجه شدند دستشان خالی نیست و مردم همراه و پشتیبان آن‌ها هستند.
وی با اشاره به اینکه تجمع فیضیه حساس، مفید و موثر بود، اظهار داشت: این تجمع با متانت و سنگینی برگزار و شان حوزه در آن رعایت شد.
* سردار کاظمینی جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله(ع): تیم‌هایی از گروه‌های تکفیری در شرق و غرب کشور دستگیر شدند.

** اعتماد ۹۴/۳/۱۹
* کنفرانس ژنو بدون حضور طرف‌های غیر یمنی برگزار می‌شود
اسماعیل ولد شیخ احمد فرستاده سازمان ملل به یمن اعلام کرد: مذاکرات ژنو که ۱۴ ژوئن در موضوع یمن برگزار می‌شود، تنها میان طرف‌های یمنی خواهد بود.
* سفر چند ساعته ظریف به مسقط
وزیر امور خارجه صبح دوشنبه برای گفت و گو با همتای عمانی خود به مسقط رفت و سپس به تهران بازگشت. محمد جواد ظریف با یوسف بن علوی دیدار و درباره مسائل منطقه‌ای با او تبادل نظر کرد.
ظریف روز ۱۹ فروردین و ۵ خرداد هم به عمان سفر کرده و با همتای خود گفت و گو کرده بود.
با توجه به نقش میانجیگری مسقط در آغاز مذاکرات هسته‌ای دو جانبه میان ایران و آمریکا به نظر می‌رسد که شاید این سفر محمد جواد ظریف هم در راستای رایزنی‌های موازی با مذاکرات جاری در وین و ژنو باشد.

** کلید ۹۴/۳/۱۹
* ایران در خط اول مبارزه با تروریسم و مواد مخدر است
محمد جواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر در دیدار با هیات پارلمانی اتحادیه اروپا با اشاره به حوادث اخیر منطقه و موضوع تروریسم، تاکید کرد: ایران نه تنها در خط اول مبارزه با مواد مخدر در جهان است، بلکه در خط اول مبارزه با تروریسم نیز هست، ولی متاسفانه کشورهای غربی به جای اینکه در این راه به کمک ایران بیایند و ایران را تشویق و دلگرم کنند، لب به شماتت می‌گشایند و بعضی در این راه اخلال می‌کنند.
* خاورمیانه جای دو ایران ندارد
به نوشته روزنامه صهیونیستی جروزالم پست، پرز که در نشست سالانه کنفرانس هرتزلیا صحبت می‌کرد، گفت: «از آنچه در ترکیه رخ داد خوشحالم، اردوغان می‌خواست ترکیه را به ایران تبدیل کند. خاورمیانه برای دو ایران جا ندارد.»
شیمون پرز، رئیس سابق رژیم صهیونیستی به نتایج انتخابات پارلمانی ترکیه واکنش نشان داد و گفت از ناکامی حزب عدالت و توسعه در حفظ اکثریت خرسند است.

** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
مردم با تمام وجود حامی انقلاب و رهبری هستند
رسا/ آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به این‌که مردم به ولایت فقیه و رهبری ایمان و ارادت دارند، تأکید کرد: علاقه مردم به رهبر معظم انقلاب سبب ترس دشمنان می‌شود و دشمنان با توجه به این علاقه هیچ وقت جسارت حمله به جمهوری اسلامی را نخواهند داشت.
وی خاطرنشان کرد: اگر خدایی ناکرده زمانی مردم نسبت به مسؤولان بی‌علاقه شوند، دشمنان آن موقع جرات گستاخی را پیدا خواهند کرد و از همین رو مسؤولان باید به نحوی کار کنند که این رضایت همیشه باقی بماند.

ایستادگی در برابر آمریکا قدرت پوشالی این کشور را از بین می‌برد
رسا/ آیت‌الله جوادی آملی گفت: اگر آمریکا قدرتی دارد به خاطر خون‌هایی که ریخته و قبرهایی که ساخته و خیانت‌هایی که کرده است و برای مقابله با این کشور باید در مقابلشان استقامت و ایستادگی کرد و سلاح قدرت را از دستشان گرفت. عضو جامعه مدرسین کمک ایران برای استقامت کشورها در مقابل جنایت‌های آمریکا را راهی برای تضعیف قدرت پوشالی آمریکا دانست و یادآور شد: باید در مقابل کشوری مانند آمریکا ایستادگی کرد و ایران به وسیله کمک‌های نقدی و اندکی کمک‌های انسانی می‌تواند در از بین بردن قدرت جنایی آمریکا گام بزرگی بردارد

هرگونه توافق بدون رعایت خطوط قرمز باطل است
رسا/ آیت‌الله ممدوحی گفت: مسؤولان باید دقت کافی داشته و با زیاده خواهی‌های آمریکا مقابله کنند.
عضو جامعه مدرسین افزود: آنچه که لازم است همه مسؤولان رعایت کنند خطوط قرمز است، این خطوط قرمز بدان معنا است که جمهوری اسلامی ایران به هیچ وجه به دشمنان و غربی‌ها اجازه دخالت در امور و پوشش‌های نظامی را نمی‌دهد و توافق بدون رعایت خطوط قرمز باطل خواهد بود.
وی تاکید کرد اگر از خطوط قرمز عقب نشینی کنیم دشمن نیز علی الدوام زیاده خواهی خود را افزایش می‌دهد ودر امور دیگر نیز دخالت خواهد کرد.

مسیر انقلاب همواره بر اصول مکتب امام پیش رفته است
حوزه/ آیت‌الله فاضل لنکرانی با بیان این که فرمایشات مقام معظم رهبری در مراسم باشکوه سالگرد ارتحال امام(ره) یکی از جامع ترین فرمایشات ایشان درباره ابعاد شخصیتی حضرت امام(ره) بود، ابراز داشت: مطالب امسال مقام معظم رهبری به عنوان منشوری برای ملت و انقلاب و آرمان‌های انقلابی ملت به شمار می‌آید. عضو جامعه مدرسین تصریح کرد: براساس فرمایش صریح مقام معظم رهبری، اگر ما در فتنه‌ها و بحران‌ها به اصول مکتب امام(ره) توجه جدی کنیم، انقلاب در ادامه مسیر خود دچار مشکل نمی‌شود.

جلوگیری از تحریف راه و شخصیت امام(ره) لازمه تداوم انقلاب است
حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین عبداللهی با اشاره به بیانات صریح و روشنگرانه رهبر معظم انقلاب در سالگرد ارتحال پیر جماران، تلاش به منظور جلوگیری از تحریف راه و شخصیت امام خمینی(ره) را لازمه تداوم توفیق انقلاب اسلامی در ابعاد داخلی و خارجی توصیف کرد.
عضو جامعه مدرسین با بیان این که شاخصه‌ها و اصول انقلابی امام راحل برای همه ما مشخص است، گفت: از جمله این اصول و شاخصه‌ها، استکبار ستیزی، مردم مداری، عزت مداری و اقتدارگرایی در برابر دشمن بیگانه است که هیچ گاه نباید از آن‌ها عدول کنیم.

سران گروه هفت از تلاش‌های ۱+۵ و ایران برای توافق هسته‌ای حمایت کردند
ایرنا/ سران گروه هفت در بیانیه پایانی نشست خود در آلمان از تلاش‌های گروه ۱+۵ و ایران برای دستیابی به توافق جامع حمایت کردند. در بیانیه نهایی اجلاس سران گروه هفت آمده است: 'ما از ایران می‌خواهیم با آژانس در مورد تایید فعالیت‌های هسته‌ای همکاری کامل کرده و به تمام مسائل معوقه بپردازد.'

مرکل: ایران ‎بازیگری ‎مهم ‎در مبارزه با داعش ‎است
فارس/ صدر اعظم آلمان در کنفرانس خبری نشست گروه ۷ توافق هسته‌ای با ایران را با توجه به اهمیت این کشور در مبارزه با داعش بسیار مطلوب دانست.
مرکل همچنین بر اهمیت رسیدن به توافق هسته‌ای با ایران با توجه به نقش این کشور در مبارزه با داعش تأکید کرد.

رژیم ‌صهیونیستی۲۰ «بمب کثیف» آزمایش کرد
فارس/ رژیم صهیونیستی به منظور اندازه‌گیری اثرات حمله فرضی به روی شهرک‌نشین‌ها و محیط، ده‌ها بمب رادیولوژیک، موسوم به «بمب کثیف» آزمایش کرده است.
«بمب کثیف» یا «بمب انتشار رادیولوژیک» نوعی سلاح انفجاری است که در آن از یک انفجار غیرهسته‌ای برای پراکندن مواد پرتوزا و آلوده کردن محیط استفاده می‌شود. برای تهیه این بمب از سلاح‌های متعارف و مواد پرتوزا استفاده شده و از آن اغلب برای جلوگیری از ورود به مناطق حفاظتی استفاده می‌شود.

۴۰۰تاجیک در صفوف داعش می‌جنگند
العالم/ دادستان کل تاجیکستان فاش کرد که بیش از ۴۰۰ تاجیکستانی، به داعش پیوسته و از این تعداد ۶۰ تن در عراق و سوریه کشته شده‌اند.
وی از مسئولان محلی خواست ضمن برخورد با هرگونه نشانه‌های تندروی در کشور، برنامه‌هایی جهت افزایش آگاهی عمومی وهوشیار کردن جوانان در قبال خطر این گروه تروریستی تدارک ببینند.

جدیدترین موضع‎گیری انگلیس درباره تحریم‎ها
فارس/ دولت انگلیس در تداوم روابط خصمانه خود علیه کشورمان در جدیدترین بروزرسانی بخش راهنمای «ممنوعیت‌ها و تحریم‌های علیه ایران» بر روی پایگاه رسمی خود، بار دیگر تاکید کرد، دولت انگلیس از انجام مبادلات تجاری با ایران یا سرمایه‌گذاری در این کشور حمایت نمی‌کند.
در این صفحه توضیح داده شده است، ممنوعیت‌ها و تحریم‌های اتحادیه اروپا برای تجارت با ایران پابرجاست.

ادعای جدید پنتاگون درباره ایران
فارس/ سخنگوی پنتاگون به نقش مشاوره‌ای و پشتیبانی ایران در آزادسازی شهر بیجی عراق اذعان کردومدعی شد. «صحبت در خصوص میزان مشارکت آنها در این عملیات، مشکل است.»
«وارن» در ادامه افزود: «منابع ما تأیید کرده‌اند که از توپخانه ایرانی در نبرد بیجی استفاده شده ولی نمی‌دانیم چه کسی از این تسلیحات استفاده کرده است.»

توافق جامع با ایران توافق ابدی خواهد بود
صدا و سیما/ معاون وزیر خارجه آمریکا با بیان اینکه بسیاری از تحریمها علیه ایران بایستی به حالت تعلیق درآیند و نباید برای یک مدت طولانی رفع شوند، گفت: توافق جامع با ایران یک توافق ابدی خواهد بود و منقضی نخواهد شد.
بلینکن در اظهاراتی در نشست جهانی کمیته یهودیان آمریکا در واشنگتن گفت: آمریکا و اسرائیل به طور مشترک معتقدند که ایران نباید تحت هیچ شرایطی اجازه دسترسی به سلاح اتمی داشته باشد. وی افزود: مهلت ۳۰ ژوئن سریعاً نزدیک می‌شود و ما هنوز به توافقنامه جامع نرسیده‌ایم و این احتمال وجود دارد که به چنین توافقی نرسیم.

احترام متقابل و حسن نیت به ایران باید سیاست آمریکا باشد
فارس/ یک آکادمی مطالعات امور سیاسی و اقتصادی انگلیسی نوشت: جمهوری اسلامی حتی در صورت توافق هسته‌ای نیز تعامل سازنده و مدیریت دوراندیشانه را که در بطن سیاست خارجه‌ و سیر تکاملی طبیعی دیپلماسی ۳۶ سال گذشته‌اش بوده، ادامه می‌دهد.
آکادمی «علوم سیاسی و اقتصادی لندن » در ادامه نوشت: علاوه بر بحث بابت راستی آزمایی در توافق موفقیت آمیز باید اراده سیاسی در اجتناب از فرصت سوزی و ارتباط مستحکم با ایران بر مبنای علایق و احترام دو جانبه که بسیار حیاتی‌تر از راستی آزمایی است را در نظر گرفت.
زیرا هیچ گونه راستی آزمایی و بازرسی چون حسن نیت و اراده سیاسی قادر نیست فصلی جدید را در این زمینه باز نماید.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcao0ne.49nwu15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما