دوشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۳۴
کد مطلب : 36617
آیت‌الله نوری همدانی:

اطاعت از ولایت فقیه مهمترین شاخص انقلاب اسلامی است

قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع تقلید گفت: مهم‌ترین شاخص انقلاب اسلامی اطاعت از ولایت‌فقیه است و ولی فقیه مسئولیت رهبری جامعه اسلامی را در عصر غیبت عهده‌دار هستند.
اطاعت از ولایت فقیه مهمترین شاخص انقلاب اسلامی است
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار با جمعی از اساتید بسیجی سراسر کشور با اشاره به آیه ۱۷ سوره اسرا اظهار کرد: این آیه شریفه مصداق رهبر کبیر انقلاب است آن‌چنان‌ که بر اساس آیه با ورود حق باطل از میدان خارج می‌شود، با ورود امام خمینی به کشور شاه ذلیلانه از کشور خارج‌ شده و نظام شاهنشاهی‌ نیز در هم کوبیده‌ شد.

وی افزود: ورود امام خمینی(ره) در تاریخ شکوهمند انقلاب اسلامی مسئله بسیار مهمی است زیرا سبب تشکیل نظام قدرتمند جمهوری اسلامی و اعلام قدرت اسلامی به جهان شده است.

آیت‌الله نوری همدانی تاریخچه حق و باطل را مورد اشاره قرار داد و گفت: از ابتدای خلقت، حق در تقابل باطل قرار داشته است آن‌چنان‌که با ورود حق باطل نابود شده است و همواره باطل محو و نابود شدنی است.

وی افزود: حق هرگز تسلیم باطل نشده و حرکت باطل در مسیر رویارویی با حق استمرار داشته است.

این مرجع تقلید آلات باطل را زر، زور و تزویر برشمرد و تصریح کرد: زر یا همان رشوه، دادن چیزی است که افکار را منحرف کرده و باطل را تقویت می‌کند، زور به معنای تهاجم نظامی و تزویر یعنی دروغ گفتن و نیرنگ زدن است که از گذشته به‌عنوان آلات باطل وجود داشته و همچنان نیز ادامه دارد.

وی ادامه داد: لازم است کسانی که در جبهه باطل حضور دارند را بشناسیم.

آیت‌الله نوری همدانی ارکان حق را مورد توجه قرار داد و گفت: ایمان به خدا، جهان‌بینی معنوی و توکل به خدا ارکان حق به شمار می‌رود که امام راحل با تکیه‌ بر این ارکان توانست نظام باطل ۲ هزار و ۵۰۰ ساله پهلوی را سرنگون کند.

وی ادامه داد: اکنون لازم است تا باطل را شناخته و راه‌های نفوذ آن را بسته و با توکل به خدا با آن‌ها مقابله کنیم.

این مرجع تقلید برپایی انقلاب اسلامی را مقابله با نظام‌های بزرگ حاکم بر جهان برشمرد و خاطرنشان کرد: با شکل‌گیری انقلاب تفکر کمونیسم و سوسیالیسم برچیده شد و انقلاب اسلامی به‌عنوان یک نظام واحد تشکیل شد که با قدرت‌های زورگوی جهان مقابله کند.

وی افزود: رهبر کبیر انقلاب با توکل بر خدا و از میدان علم، جهاد و ایمان حماسه‌ای آفرید که جهان را مبهوت خود کرد و جنبش انقلابی را به سایر کشورهای اسلامی از جمله تونس، مصر و نیز وال‌استریت رساند.

آیت‌الله نوری همدانی اساتید بسیجی را به مطالعه سه کتاب بالینی انقلاب تشویق و اظهار کرد: سه کتاب صحیفه نور، دفتر تبیان و وصیت‌نامه امام راهنما و فرهنگ مناسبی برای شناخت شاخص‌های انقلاب و راهکارهای مقابله با دشمن است.

وی با اشاره به هدف دشمن برای نابودی اسلام ناب محمدی(ص) افزود: باید جبهه حق را تقویت کرد تا از نفوذ دشمن و فعالیت‌های آنها علیه ایران و اسلام جلوگیری کرد.

این مرجع تقلید با تأکید بر شناخت شاخص‌های انقلاب اسلامی تصریح کرد: ولایت‌فقیه نخستین و مهم‌ترین شاخص انقلاب به شمار می‌رود زیرا جایگاه رهبری از ابتدای خلقت مورد اهمیت بوده و هیچ‌گاه زمین از رهبر خالی نبوده است.

وی افزود: همان‌طور که پیامبران قداست داشته‌اند ولایت‌فقیه هم دارد و اطاعت از ایشان لازم و ضروری است.

آیت‌الله نوری همدانی دومین شاخص را جهاد در راه خدا برشمرد و خاطرنشان کرد: جهاد در راه خدا به هر شکلی که باشد پسندیده است و باید همه خود را در سنگر مقابل دشمن ببینند تا امنیت و اقتدار جمهوری اسلامی همچنان حفظ شود.

وی با اشاره به شاخص سوم افزود: اقتدار و امنیت کشور اکنون مدیون روحیه خودباوری و شجاعتی است که امام راحل به‌عنوان یک شاخص آن را در بین مردم زنده کرد.

این مفسر قرآن کریم با بیان اینکه چهارمین شاخص استکبارستیزی است، تصریح کرد: شاخص چهارم استکبارستیزی است به این معنا که نباید هیچ‌وقت با آمریکا آشتی کرد بلکه باید با خوی استکبارستیزی‌ آنها به مقابله پرداخت.

وی با اشاره به تدبیر امام راحل افزود: برپایی روز قدس و مقابله با رژیم صهیونیستی و آمریکای جنایتکار از نفوذ هرچه بیشتر آنان جلوگیری کرده که با ادامه این روند می‌توان آن‌ها را به ورطه نابودی کشاند.

آیت‌الله نوری همدانی همگان را به نماز اول وقت و توجه به قرآن دعوت کرد و گفت: با تقویت روحیه انقلابی‌گری و تمسک به قرآن و اهل‌بیت(ع) زمینه ظهور امام زمان(عج) را بیش‌ از پیش فراهم کنید.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdccmeq1.2bqes8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما