پنجشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۴۰
کد مطلب : 30749
مدیرعامل شهرک‌های صنعتی قم:

۹۸ درصد صنایع استانی قم صنایع کوچک و متوسط هستند

قم نيوز : قم نیوز: مدیرعامل شهرک‌های صنعتی قم گفت: بالغ بر ۹۸ درصد از صنایع استانی قم مربوط به صنایع کوچک و متوسط هستند.
۹۸ درصد صنایع استانی قم صنایع کوچک و متوسط هستند
به گزارش قم نیوز، نشست صنعتگران و کارآفرینان شهرک‌ها و نواحی صنعتی عصر دیروز با حضور غلامرضا سلیمانی معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، علی تعقلی مدیرعامل صندوق ضمانت صنایع کوچک و امیرهوشنگ طیبی نژاد مدیرعامل شهرک‌های صنعتی قم در سالن جلسات شهدای کارگر واقع در شهرک شکوهیه برگزار شد.

در ابتدای جلسه امیر هوشنگ طیبی نژاد مدیرعامل شهرک‌های صنعتی قم با اشاره به آغاز کار بانک صنایع کوچک و متوسط با پیگیری‌های معاون صنایع کوچک اظهار داشت: امید است شاهد رشد صنعت و رشد تولیدکنندگان استانی باشیم.

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی قم افزود: بالغ‌بر ۹۸ درصد از صنایع استانی قم مربوط به صنایع کوچک و متوسط هستند.

سپس علی تعقلی مدیرعامل صندوق ضمانت صنایع کوچک با اشاره به فضای فعال در عرصه تولید گفت: کارکرد صندوق ضمانت صنایع کوچک تضمین تسهیلات اعطایی به تولیدکنندگان است و ۷۵ درصد وصول اعطایی با سود پایین‌تر تأمین می‌شود.

مدیرعامل صندوق ضمانت صنایع کوچک افزود: در حال حاضر ۹ بانک و موسسه مالی و اعتباری ضمانت‌نامه صندوق را قبول دارند و پذیرفته‌اند.

وی بابیان اینکه تا یک ماه آینده صنعتگران می‌توانند مبلغ سه میلیارد تومان وام دریافت کنند گفت: امید است خدمات صندوق ضمانت بانک صنعت و معدن پس از ابلاغ وزارت خانه در اقتصاد و دارایی گسترده شود.

سید محمد بطحایی معاون بانکداری صنایع کوچک و متوسط بانک صنعت و معدن نیز در این جلسه اظهار داشت: واحدهای کوچک و متوسط در استفاده از خدمات اجرایی و بانکی نمی‌توانند مثل واحدهای بزرگ استفاده کنند و تصمیم بر این شد که بانک صنایع کوچک و متوسط ایجاد شود.

معاون بانکداری صنایع کوچک و متوسط بانک صنعت و معدن با اشاره به اینکه درسال گذشته در استان قم بالغ‌بر ۶۰ میلیارد تومان تسهیلات به صنایع کوچک و صنعتگران اعطا شد، گفت: دستورالعمل‌ها با توجه به ماهیت صنایع کوچک بازبینی و بازنگری شده‌اند و توانمندسازی و ارائه خدمات به صنعتگران راه‌حل مشکلات است.

وی بابیان اینکه بیش از ۹۰ درصد از واحدهای صنعتی استان قم واحدهای کوچک هستند گفت: مدت دوره بازپرداخت برای صنایع کوچک ۸ سال است که صنعت گران می‌توانند به‌راحتی از این تسهیلات استفاده کنند.

بطحایی با اشاره به اینکه یکی از اهداف بانک صنعت و معدن این بوده است که نیازها به بانک گفته شود تا تسهیلات ارائه شود خاطرنشان کرد: وقتی مانده سپرده‌های تسهیلات بانک‌ها را بگیریم مشاهده می‌شود که بانک صنعت و معدن تنها بانکی است که به دنبال کوتاه کردن فرایند اعطای تسهیلات است.

در پایان غلامرضا سلیمانی معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اظهار داشت: موانع و مشکلات در کارگروهی در حال بررسی است تا مسائل و مشکلات بخش صنعت و معدن حل شود وبراساس بیانات مقام معظم رهبری راه‌حل مشکلات تنها تولید است.

سلیمانی افزود: مشکل صنایع کوچک و متوسط نداشتن ساختار و مشاور است و باید بانک‌ها برای حل مشکلات کوشش کنند.

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با اشاره به کمک‌های بانک صنعت و معدن به صنعتگران گفت: امسال ۲۰۰ میلیارد تومان با کسری بودجه مواجه بوده است و اقساط از ۳۶ ماهه به ۴۲ ماه افزایش‌یافته است، همچنین دستورالعملی که به استان‌ها ابلاغ‌ شده است این است که یک سال اقساط از واحدهای تولیدی گرفته نشود.

سلیمانی تصریح کرد: حدود ۱۸ استان در شهرک‌های صنعتی زیان ده هستند و وجود این شهرک‌ها برای دولت آسیب‌رسان هستند.

وی خاطرنشان کرد: در استان قم هیچ منطقه محرومی نداریم و باید ۱۰۰ درصد قیمت تمام‌شده زمین‌ها را از واحدهای تولیدی که در پی ایجاد صنعت هستند بگیریم.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdccomq1.2bqx08laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما