شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۹
کد مطلب : 30787
منبع : روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم
رئیس جامعه‌المصطفی العالمیه:

نگاه و اندیشه اسلام در حوزه محیط زیست به عرصه بین‌الملل وارد شود

قم نيوز : قم نیوز: رئیس جامعه‌المصطفی العالمیه گفت: سازمان حفاظت محیط‌زیست می‌تواند با همکاری و مشارکت جامعه‌المصطفی انجمن‌های زیست محیطی در دیگر کشورها تشکیل دهد و نگاه و اندیشه اسلام در حوزه محیط زیست را در عرصه بین‌الملل ترویج دهد.
نگاه و اندیشه اسلام در حوزه محیط زیست به عرصه بین‌الملل وارد شود
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله علیرضا اعرافی صبح امروز در دیدار با مدیرکل و معاونان حفاظت محیط زیست استان قم به مناسبت هفته محیط زیست، اظهار داشت: در مکتب والای اسلام مباحث گسترده و بنیادین در حوزه محیط زیست وجود دارد و این مهم را می‌توان از سه منظر فلسفه، اخلاق و فقه محیط زیست مورد ارزیابی و کنکاش قرار داد.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه افزود: تحقیق و تألیف کتب، تدوین دایره‌المعارف، راه‌اندازی رشته‌های تخصصی در حوزه‌های علمیه، حمایت از پایان نامه‌های حوزوی، ارائه آموزش‌های کوتاه مدت، تهیه بسته‌های آموزشی ویژه مبلغان و انعقاد تفاهم‌نامه با مراکز علمی و پژوهشی حوزوی از جمله اقداماتی است که اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم می‌تواند با جدیت پیگیری کند.

امام جمعه قم بر ضرورت تولید اندیشه و ادبیات دینی در عرصه محیط زیست تاکید کرد و گفت: سازمان حفاظت محیط زیست می‌تواند با همکاری و مشارکت جامعه‌المصطفی العالمیه، انجمن‌های زیست محیطی در دیگر کشورها تشکیل دهد و فارغ التحصیلان این مجموعه می‌توانند نگاه و اندیشه اسلام در حوزه محیط زیست را در عرصه بین الملل ترویج دهند.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی در استان قم دارای دو نقش استانی و ملی هستند، خاطرنشان کرد: نگاه به قم باید نگاه ملی و فراملی بوده و این خطه مقدس باید در عرصه‌های مختلف به ویژه در عرصه حفظ و حراست از محیط زیست الگو، نمونه و سرآمد در سراسر کشور باشد.

آیت‌الله اعرافی بر ضرورت تهیه و تدوین سند راهبردی در حوزه محیط زیست در استان قم با نگاه جامع و منسجم و الهام‌بخش تاکید کرد و گفت: متاسفانه در استان در سال‌های گذشته موج توسعه و شهرنشینی سبب تخریب محیط زیست و منابع طبیعی شده است که امیدواریم این روند در آینده ادامه نداشته باشد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از برنامه‌ها و وضعیت محیط زیست استان، خاطرنشان کرد: عرصه محیط زیست نیازمند تحقیقات و پژوهش‌های کارشناسی و اجرایی بوده و در این جهت مراکز علمی و پژوهشی حوزوی می‌توانند بسیار کمک کننده باشند.

سید رحمان دانیالی با اشاره به تاثیرگذاری بین‌‌المللی جامعه المصطفی العالمیه، خواستار انعقاد تفاهم نامه همکاری و ایجاد رشته‌های تخصصی محیط زیست برای طلاب و مبلغان حوزوی شد و گفت: امیدواریم با ارشادات علما و بزرگان در استان و با همکاری و تعامل با دستگاه‌های اجرایی و حضور پررنگ و آگاهانه شهروندان بتوانیم گام‌های مثبت و موثری در جهت حفاظت از محیط زیست استان برداریم.

وی از اعلام آمادگی اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان قم برای اعزام کارشناسان خبره برای تدریس در دوره‌های آموزشی جامعه المصطفی و همچنین هماهنگی برای بازدید از مناطق تحت مدیریت در استان و دیگر استان‌ها با هماهنگی سازمان حفاظت محیط زیست به منظور شناساندن هرچه بیشتر مناطق و توسعه توریسم مذهبی در کشور خبر داد.

انتهای پیام/ ۱۳۲
https://qomnews.ir/vdceff8x.jh87vi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما