سه شنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۴۱
کد مطلب : 30870
از سوی انتشارات بوستان کتاب

ره‌توشه ماه رمضان منتشر شد

قم نيوز : قم نیوز: بوستان کتاب سه اثر شامل ره توشه ماه رمضان، پایه‌های اخلاقی تهذیب نفس از منظر اصول کافی و نقش تقیه در استنباط را منتشر کرد.
ره‌توشه ماه رمضان منتشر شد
به گزارش قم نیوز، کتاب ره توشه ماه رمضان ویژه خواهران از سوی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات تدوین شده و توسط بوستان کتاب به چاپ رسیده است.

این کتاب گام نوینی در حوزه مسایل مربوط به زنان است که دست مایه‌های دینی و راهکارهای آموزنده و مفیدی را در این زمینه ارائه کرده است.

معرفی سبک زندگی اسلامی، تحکیم نهاد مقدس خانواده، ترویج طهارت جامعه از انحراف‌های اخلاقی و آسیب‌های روانی و نیز تبیین راه و روش صحیح زندگی برای بانوان گرامی، از جمله مزایای این اثر به شمار می‌رود که ضمن اشاره به مقام منزلت مادر در نظام خلقت الهی، مطالب کاربردی و ارزنده‌ای را در زمینه‌های فردی و اجتماعی در معرض استفاده مبلغان ارجمند قرار می‌دهد و احکام و معارف ارائه شده در آن، به ویژه برای بانوان محترم، بسیار راهگشاست.

پایه‌های اخلاقی تهذیب نفس از منظر اصول کافی
پایه‌های اخلاقی تهذیب نفس از منظر اصول کافی اثر دیگری است که از سوی سید محمدرضا وحدتی شبیری نوشته شده است.

در معرفی این اثر می‌خوانیم: در عصر حاضر که ظهور عرفان‌های کاذب به صورت خطری جدّی، جوامع بشری، به ویژه نسل جوان را مورد تهدید قرار داده، بر مربّیان متعهّد و دین‌مدار جامعة اسلامی فرض است که با استناد به آیات قرآن و احادیث پیشوایان معصوم(ع) یعنی مفسّران آگاه و راهنمایان متّصل به منبع وحی، دروازه‌های معارف ربّانی را به روی آنان گشوده و این نیاز معنوی را تأمین کنند. این کتاب با پژوهش در یکی از مجموعه‌های حدیثیِ معتبر شیعه (اصول کافی)، پایه‌های اساسی تهذیب نفس را از روایات اهل‌بیت(ع) استخراج کرده است تا برای معلمان اخلاق و نیز شاگردان و مخاطبان آنان، منبعی در آموزش‌های اخلاقی باشد.

نقش تقیه در استنباط
نقش تقیه در استنباط عنوان اثر دیگری از تازه‌های نشر بوستان کتاب است که نعمت الله صفری آن را نوشته است.

در مقدمه این اثر آمده است: تقیه، ابراز سخن و با بروز کرداری بر خلاف باور و اعتقاد در شرایط بسیار ویژه است. این حالت در سیره پیشوایان معصوم(ع) و نیز اصحاب آنان بروز کرده و در روایات شیعی، منعکس شده است. از همین رهگذر به «فقه» و «دانش استنباط احکام» هم راه‌یافته است. اکنون و در هر زمان، فقیهان با این عنصر مهم در گستره فقه، روبه‌رویند، از این رو لازم است تا «جایگاه و نقش عنصر تقیه در استنباط احکام فقهی» به روشنی بازشناخته شود.

این اثر با طرح مباحثی همچون تعریف تقیه، تاریخچه، جایگاه آن در معارف اسلامی، شبهه‌های پیرامون آن و مباحثی از این دست، به بررسی این موضوع پرداخته است.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdchv6nx.23nvqdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما