سه شنبه ۷ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۱۰
کد مطلب : 16263
از سوی انتشارات بوستان کتاب

سخنان حسین بن علی (ع) از مدینه تا کربلا منتشر شد

قم نيوز : قم نیوز: کتاب سخنان حسین بن علی (ع) از مدینه تا کربلا به قلم آیت‌الله محمدصادق نجمی از سوی انتشارات بوستان کتاب منتشر شد.
سخنان حسین بن علی (ع) از مدینه تا کربلا منتشر شد
به گزارش قم نیوز، در آستانه فرا رسیدن ماه محرم انتشارات بوستان کتاب آخرین آثار خود را روانه بازار نشر کرد.
 
از جمله این آثار، کتاب سخنان حسین بن علی (ع) از مدینه تا کربلا به قلم آیت‌الله محمدصادق نجمی است که در 420 صفحه و در قطع وزیری به چاپ رسیده است.
 
در مقدمه این اثر می‌خوانیم: نهضت بزرگ کربلا، صفحه تابناکى در تاریخ بشرى است که همواره فرا راه رهپویان حقیقت و آزادگى و عدالت است. چگونه باید زوایاى گوناگون این قیام را شناخت؟ بى‌تردید مهم‏ترین راه مطالعه سخنانى است که حسین‏ بن على (ع) از مدینه تا کربلا، ایراد فرموده و در ضمن آن‌ها فلسفه قیام و بسیارى از مسائل دیگر را به روشنى تشریح کرده‌اند.
 
در ادامه این اثر آمده است: با مطالعه و تامل در آن سخنان مى‏توان وجوه مختلف نهضت حسینى، حوادث و جریان‏ها و نیز چهره‏هاى حق و باطل را باز شناخت. این سخنان حضرت، در منابع گوناگون تاریخى پراکنده و مطالعه آن‌ها براى همه میسر نبود تا این‌که نویسنده سخت‌کوشِ کتاب حاضر، همه آن کلمات و سخنان را از منابع دست اول تاریخى، در یک‏جا گردآورد و گنجینه‏اى از معارف دینى، سیاسى و تاریخى را به آسانى در اختیار گذاشته است.
 
نهج‌البلاغه به صورت موضوعی
 
کتاب نهج‌البلاغه به صورت موضوعی با ترجمه مقابل، فنی، ادبی و شرح کلمات مشکل به قلم ابراهیم منهاج از دیگر کتاب‌های منتشر شده از سوی انتشارات بوستان کتاب است.
 
در مقدمه این اثر آمده است: سخنان امام علی (ع) به‌سان گوهرهای گران‌بهایی در «نهج‌البلاغه» گردآوری شده، اما نظم و ترتیبی ندارد؛ نه به صورت موضوعی و نه بر حسب تاریخ صدور و حوادث مربوط. همچنین در موارد بسیاری، مفهوم سخن امام برای ما روشن نیست و احتمالات متعدد و ابعاد گوناگونی دارد، برای رفع این مشکل و دسترسیِ آسان و صحیح به مطالب این گنجینه بزرگ، دسته‌بندی و موضوعی کردن را می‌طلبید که اثر حاضر، به شیوه‌ای دقیق و همه‌جانبه به آن پرداخته است.
 
جایگاه قرآن در استنباط احکام
 
جایگاه قرآن در استنباط احکام دیگر کتاب منتشر شده از سوی بوستان کتاب است که به قلم سیف‌الله صرامی و از سوی‌ پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی به رشته تحریر درآمده است.
 
در مقدمه این اثر آمده است: براى حرکت در مسیرى منطقى و مداوم براى استنباط احکام و پاسخگویى به نیازهاى جامعه، تثبیت تئوریک و نظام‏مند جایگاه هر یک از منابع استنباط از جمله قرآن ضرورى است. «جایگاه قرآن در استنباط احکام» تلاشى است در راستای تبیین جایگاه قرآن و توجه به آن در عرصه‏هاى اصولى و فقهى که در صدد بررسى جایگاه قرآن در استنباط احکام، اصول یافتن گزاره‏هاى قرآنى در استنباط احکام و رابطه قرآن با سایر منابع فقه است.
 
انتهای پیام/125
https://qomnews.ir/vdchxinz.23n--dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما