پنجشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب : 30915
عضو مجلس خبرگان رهبری:

نگاه اقتصادی به خارج از کشور سبب بی توجهی به ظرفیت های درونی شده است

قم نيوز : قم نیوز: عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: برخی افراد به دلیل این که معامله با خارج برای آن ها درآمد ایجاد می کند حاضر نیستند ارتباط با خارج را قطع کنند که این موضوع سبب می شود تا چشم ما به بیرون باشد و دل مان به ظرفیت های داخلی کشورمان توجهی نکند.
نگاه اقتصادی به خارج از کشور سبب بی توجهی به ظرفیت های درونی شده است
آیت الله اسدالله ایمانی در گفت‌وگو با قم نیوز، با اشاره به لزوم حمایت از کارگر ایرانی وکالای داخلی اظهار داشت: رسیدن به اقتصاد مد نظر مقام رهبری دارای الزاماتی است که یکی از آن ها این است که به جامعه و امکانات داخلی توجه داشته باشیم و حداکثر استفاده را ببریم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این که در زمینه محصولات داخلی کشورمان کمبودی ندارد افزود: فکر و اندیشه ، علم و دانش، ثروت و بازوی کار سه عامل موثر در زمینه تولید کالای داخلی و بومی است، کشورما این توانایی را دارد که روی پای خود بایستد و کالای با کیفیت بومی تولید کند.

آیت الله ایمانی بیان کرد: سرمایه ای که در دست مردم است رقم بالایی است ، اگر چه مسئولان معتقد هستند حجم بالای نقدینگی برای اقتصاد تهدید است اما اگر اقدام مناسبی توسط مسئولان انجام شود سبب می شود تا سرمایه ای که در اختیار مردم است به سمت تولید محصولات داخلی برود.

استاد حوزه علمیه عنوان کرد:اگر به ظرفیت های داخل کشورمان ایمان داشته باشیم مشکلات حل می شود و همان گونه که در برخی از موضوعات دچار مشکلات بودیم و هنگامی که خودمان را باور کردیم توانستیم عقب ماندگی های و مشکلات کشورمان را جبران کنیم.

وی با بیان این که ایمان به امکانات و استعدادهای داخلی جامعه در مسولان ما ایجاد نشده است تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند در زمینه اقتصاد مقاومتی همزبانی وجود دارد اما همدلی نیست و اگر انگیزه بالا ایجاد شود سبب ارتقای جامعه در زمینه تولید داخلی می شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این که ایمان و باور دو نکته اساسی در زمینه تولید داخلی و اقتصاد مقاومتی است اظهار داشت : توجه به تولید داخلی در برخی افراد وجود ندارد چون آن ها نگاه به بیرن دارند ، برخی از افراد و مسولان به دلیل این که معامله با خارج برای آن ها درآمد ایجاد می کند حاضر نیستند ارتباط با خارج را قطع کنند که این موضوع سبب می شود تا چشم ما به بیرون باشد و دل مان به ظرفیت های داخلی کشورمان توجهی نکند.

آیت الله ایمانی با تاکید بر لزوم رفع قوانینی که با تولید داخلی در ارتباط است بیان کرد: ما در برخی از قوانین دچار مشکل هستیم چون قوانین مربوط، تسهیلات لازم را برای واردات ایجاد کرده که در زمینه صادرات این تسهیلات وجود ندارد.

انتهای پیام/130
https://qomnews.ir/vdchmwnx.23nvzdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما