چهارشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۱۳
کد مطلب : 31194
منبع : روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم
در نمایشگاه قرآن و عترت قم صورت گرفت

نمایش بزرگترین کوزه قرآنی جهان در قم

قم نيوز : قم نیوز: بزرگترین کوزه قرآنی جهان و اثر جدید دعای ندبه پس از رونمایی در نمایشگاه قرآن و عترت قم به نمایش گذاشته شد.
نمایش بزرگترین کوزه قرآنی جهان در قم
به گزارش قم نیوز، علی عباسی اسفهرود خالق بزرگترین کوزه قرآنی جهان با یک متر و ۴۵ سانتیمتر که این کوزه ارزشمند را در نمایشگاه قرآن و عترت قم به نمایش گذاشته است گفت: بر روی این کوزه در طول ۱۳ ماه جزء ۳۰ قرآن کریم کنده کاری شده است.

وی با بیان اینکه درخواست‌هایی با مبلغی بیش از ۱۰۰ میلیون تومان برای خرید این کوزه از کشورهای عربی داشته‌ام، ادامه داد: به دلیل اینکه دوست نداشتم این اثر ارزشمند از کشورمان خارج شود این درخواست را قبول نکردم.

این هنرمند که موضوع اصلی آثارش مذهبی و اسلامی است، کار خود را از سال ۷۵ آغاز کرده و توانسته آثار نفیسی را با استفاده از آیات و روایات با شکل‌های اسلیمی روی سفال پخته به صورت نقش برجسته و مشبک خلق کند.

آخرین اثر ارزشمند او، درج دعای ندبه بر روی کوزه یک متر و ۲۵ سانتیمتری است که از ماه شعبان سال گذشته تا شعبان امسال به طول انجامید و در نهایت توسط نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در سومین نمایشگاه قرآن و عترت قم رونمایی شد.

به گفته این هنرمند، عمده آثار ارزشمند وی به اماکن مقدسه اهدا شده است و از جمله این آثار می‌توان به زیارت عاشورا اهدایی به آستان مقدس حضرت معصومه(س)، اثر زیارت امام رضا(ع) اهدایی به موزه آستان امام هشتم و اثر هنری چهار قل به همراه ترجمه انگلیسی اهدا شده به حرم امام حسین(ع) اشاره کرد.

عباسی اسفهرود که آیات و روایات را بر روی تخم شترمرغ نیز کار می‌کند، دو سال پیش پس از صرف چهار ماه زمان، حدیث کساء را بر روی کوزه‌ای یک متر و ۲۵ سانتیمتری کنده کاری کرد که در دهه فاطمیه آن سال توسط پژوهشگران فرانسوی و آفریقایی در قم رونمایی شد.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdchkznx.23nzwdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما