چهارشنبه ۱۷ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۱۸
کد مطلب : 31316
منبع : پایگاه اطلاع رسانی نماینده مردم قم
نماینده مردم قم در مجلس:

قوانین مالیاتی باید اصلاح شود

قم نيوز : قم نیوز: نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قوانین مالیاتی باید اصلاح شود، گفت:در کشور ۴۰ درصد معافیت مالیاتی وجود دارد، که باید این معافیت ها کم شده، پایه مالیاتی افزایش یافته و نرخ مالیاتی کم شود.
قوانین مالیاتی باید اصلاح شود
به گزارش قم نیوز،احمد امیرآبادی فراهانی با بیان اینکه قوانین مالیاتی باید اصلاح شود، گفت:در کشور ۴۰ درصد معافیت مالیاتی وجود دارد، که باید این معافیت ها کم شده، پایه مالیاتی افزایش یافته و نرخ مالیاتی کم شود.

عضوکمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی،با اشاره به اینکه در کشور۲۵ درصد فرار مالیاتی وجود دارد، ادامه داد: یکی از مشکلات اقتصادی کشور فرار مالیاتی است که می توان با قوانین شفاف، اجرای صحیح و به کار گماردن افراد پاکدست و امین با آنها مبارزه کرد.

افزایش نظارت بر گمرکات
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در زمینه جلوگیری از قاچاق کالا افزود:نظارت بر گمرکات باید افزایش یافته و بردرآمدهای گمرکات افزوده شده و از طرفی تولیدات داخلی حمایت شود.

امیر آبادی با بیان اینکه که مهمترین الزام در برنامه چهارم و پنجم جلوگیری از خام فروشی بود،تصریح کرد: باید تلاش شود تا تاثیرگذاری نفت در بودجه کاهش یافته و جایگزین هایی برای آن درنظر گرفته شود.

وی با بیان مشخص نبودن درآمد برخی افراد برای دریافت مالیات گفت:وجود برخی اشخاص دلال و سفته باز سبب شده آمار دقیقی از درآمد اقشار مختلف ثبت و ضبط نشود.

امیرآبادی یکی از راه های جلوگیری از فرار مالیاتی را صندوق فروش دانست و گفت: ارزش افزوده یکی از مباحث مهم در قانون مالیات است که باید تغییراتی در قانون ارزش افزوده صورت گیرد و به جای چندین مرتبه یکبار از مصرف کننده مالیات بر ارزش افزوده دریافت شود.

کارمندان پرداخت کنندگان به موقع مالیات
وی با بیان اینکه تنها کارمندان به موقع مالیات پرداخت می کنند،تصریح کرد: می توان برای بخش تولید، کارمندان و دیگر اقشاری که از پرداخت مالیات فرار نمی کنند،تشویق های مالیاتی درنظر گرفت.

عضو کمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید از خدمات فروش مالیات دریافت شود،تصریح کرد: سرمایه نباید مشمول دریافت مالیات شود و این از ایرادات و موانعی است که باید اصلاح و جلوی آن گرفته شود.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcd9s0s.yt0ff6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما