شنبه ۲۰ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۱۹
کد مطلب : 31371
منبع : روابط عمومی سپاه استان قم
در بیانیه روزحجاب و عفاف سازمان بسیج جامعه زنان قم مطرح شد:

چهار راهکار بانوان بسیجی قم برای رجعت حجاب برتر به جامعه اسلامی

قم نيوز : قم نیوز: سازمان بسیج جامعه زنان در بیانیه ای به مناسبت روز حجاب و عفاف ۴ راهکار را برای رجعت حجاب برتر به جامعه اسلامی مطرح کرده است.
چهار راهکار بانوان بسیجی قم برای رجعت حجاب برتر به جامعه اسلامی
به گزارش قم نیوز، در ابتدای این بیانیه آمده است: امروز جامعه جهانی به نفس پاک زنان و مردانی نیاز دارد تا فرای تمرکز قشری و نگاه جنسیتی در تعالی بخشیدن به جایگاه زن از طریق بسط عفاف و حجاب، همت گمارند و انسانیت را از حضیض نظام سرمایه داری غرب و رفتار مرموزانه مکاتب اومانیستی که در غایت بلند اندیشی های خود، زن را هم ردیف مصنوعات بشری قرار داده و او را ابزاری برای پیشبرد سیاست های ویرانگر و اسارت بار خواسته اند، مبرا گردانند و جامعه را از جنایات پیدا و پنهان غرب علیه عزت و کرامت انسانی زنان برهانند، چرا که آن چه غرب برای زنان به ارمغان آورده است، سراسر تناقض در گفتار و عمل است، آن گونه که جامعه جهانی هر روز نظاره گر خشونت علیه زنان است، خشونتی که برخاسته از انحرافات نگرشی و فرهنگی مدعیان مهد فرهنگ و تمدن است.

در این بیانیه مطرح شده است: جامعه جهانی چگونه می تواند ادعاهای پوشالی غرب و رفتار دوگانه مجامع بین المللی را در حمایت از حقوق زنان باور کند، در حالی که هم چنان در برابر قتل عام، جنایت و تجاوز گسترده و سازمان یافته علیه دختران و زنان مسلمان در اقصی نقاط جهان، سکوت می نمایند؟ و در نقض مسلم مفاد اعلامیه های کذایی حقوق بشر تاب دین و تحمل حداقلی از حجاب، بر سر زنان مسلمان را ندارد؟

سازمان بسیج جامعه زنان سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) قم در بیانیه خود اضافه کرده است: امروزه دشمنان با ایجاد محدودیت ها و موانع و تحریم های اقتصادی، علمی هم چنین راه اندازی جنگ نرم و تهاجم فرهنگی، می کوشند روحیه خودباوری را در وجود جوانان رشید و فهیم کشورمان تضعیف کرده و در میان آنان نفوذ کنند. آنان با برنامه ریزی دقیق خود، کوشیده اند تا با موضوعاتی هم چون حجاب هراسی، منع حجاب در برخی دانشگاه ها و مداری مهم در خارج و یا ترویج مظاهر بی عفتی، بی بند و باری و بدحجابی در داخل و نیز کم رنگ نمودن نماد فرهنگ اسلامی و سایر مظاهر دینی در جامعه ایرانی و به ویژه محیط مقدس دانشگاه، ارزش های دینی را بی اهمیت جلوه داده، کمرنگ کنند و به محو آن های بپردارند.

در ادامه این بیانیه چنین آمده است: اکنون در شرایط حساس هماوردی تمدن انقلاب اسلامی و تمدن رو به اضمحلال غربی و در نقطه اوج مبارزه و درگیری با استکبار جهانی و اذناب آن، ترسیم صحنه رویارویی جمهوری اسلامی ایران و غرب، جنگ پر شدتی را نشان می دهد که دشمن می کوشد تا در آستانه شکست نهایی خود از همه ابزارهای ممکن برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی استفاده کند.

سازمان بسیج جامعه زنان استان قم در بیانیه روز حجاب و عفاف خود خاطرنشان کرده است: این در حالی است که آن چه زن ایرانی مسلمان را بر سایر ملل برتری داده، تفکر بسیجی اوست که این هدیه ارزشمند را امام راحل به این ملت و تمام ملت های عالم عرضه کرد. این تفکر بی تردید، سربلندی و افتخار همه جانبه را برای کشور در پی داشته است. دفاع فرهنگی زنان و دختران در برابر سناریوهای رنگارنگ امپریالیسم فرهنگی غرب، روحی دوباره بر کالبد زنده و پویای جامعه ایران دمید.



اینک رسالت بانوان ما تربیت و معرفی الگوهای فاطمی(س) و احیای هویت والای زن مسلمان، تقویت و تعالی نهاد خانواده با بهره گیری از سیره فاطمی(س) و توسعه فرهنگ عفاف و حجاب در این رسالت، نقش محوری و بنیادی دارد. از این روسازمان بسیج جامعه زنان سپاه امام علی بن ابیطالب بهمناسبت ۲۱تیرماه روز ملی حجاب وعفاف ما با تآسی به سرور زنان عالم، حضرت فاطمه زهرا(س) و با تکریم خون پاک شهدای دفاع از حریم حجاب وعفاف در مسجد گوهر شاد، برای رجعت حجاب برتر به جامعه اسلامی، از هیچ تلاش و کوششی فرو گذار نکرده و خواستار موارد ذیل می باشیم:

۱-از وزارت کشور و تمامی دستگاه های مرتبط می خواهیم تا هرچه سریع تر، ضمن پی گیری نسبت به اجرایی شدن قانون عفاف و حجاب، مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی در مراکز اداری دولتی، خصوصی، مراکز آموزشی، مراکز عمومی تفریحی و فرهنگی، مراکز بهداشتی و نیز فضاهای مجازی و سایبری به طور مشخص، به نحوه شایسته ای همت گماشته و وظیفه نظارتی خود در امر عفاف و حجاب را به نحو شایسته ای انجام دهند.

۲-ضمن قدردانی از تلاش های شورای عالی انقلاب فرهنگی، از این مجموعه خواستاریم که برای نهادینه کردن فرهنگ حجاب و عفاف، در راستای تدوین قوانین مربوطه که تا کنون انجام داده اند، نظارت داشته و تا اجرایی شدن کامل آن توسط داستگاه های مربوطه پی گیری های لازم را به عمل آوردند.

۳-ضمن حمایت ازمواضع انقلابی رییس قوه قضاییه خواهان آن هستیم که در اجرایی تر شدن قوانین مربوط به حجاب و عفاف نظارت بیشترداشته و راه های گریز از قانون را بر هنجارشکنان ببندد، با مزدوران و افراد منحرف به طور جدی برخورد نماید و با هرگونه اقدامی علیه ظواهر بی بند وباری که چهره زن با شخصیت ایرانی را خدشه دار کندبرخورد قاطع نمایند

۴-از استاندار محترم استان قم خواهانیم ضمن فعال نمودن کارگروه حجاب و عفاف نیت به عملیاتی نمودن وظایف این کارگروه اقدامات استانی در شهر کریمه اهل بیت(س) به منظور تعمیق این باور دینی صورت پذیرد.

در پایان امیدواریم در پرتو تبیین و ترویج الگوی زن مسلمان بتوان در عصر جهانی شدن زنان را از تاراج ارزش ها و عاطفه ها رهاند تا با بازگشت به سوی ارزش های اصیل اسلامی سعادتمندی خویش را ضمانت نمایند.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcezx8x.jh8zfi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما