يکشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۵
کد مطلب : 31379
منبع : روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان قم
مدیرکل حفاظت محیط زیست قم:

باغات داخل محدوده شهر قم حفظ می‌شوند

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل حفاظت محیط زیست قم گفت: بر اساس مصوبه کمیسیون ماده پنج استان، باغات باقی مانده داخل محدوده خدماتی شهر قم از محدوده شهر خارج شده و از این پس از تخریب و تغییر کاربری آنها جلوگیری می‌شود.
باغات داخل محدوده شهر قم حفظ می‌شوند
به گزارش قم نیوز، سید رحمان دانیالی با اشاره به تخریب و تغییرات گسترده در کاربری باغات داخل شهر قم در سال‌های گذشته، اظهار داشت: حفظ و حراست از باغات و فضای سبز داخل محدوده شهرها، راهکار بسیار مهمی برای برخورداری از هوای پاک و سالم، تصفیه آلاینده‌های زیست محیطی و تلطیف هوای شهرهاست.

مدیرکل حفاظت محیط زیست قم با اشاره به دستور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور برای جلوگیری از تخریب گسترده باغات در شهر مقدس قم، گفت: این موضوع از سوی اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان قم با جدیت در دستور کار قرار گرفت که با پیگیری‌های مستمر، پیشنهاد جلوگیری از تخریب و تغییر کاربری باغات باقی مانده در داخل شهر قم مورد تصویب کمیسیون ماده ۵ استان قرار گرفت.

وی افزود: براساس مصوبه کمیسیون ماده ۵ مورخ هشتم تیرماه سال جاری، علی رغم مخالفت برخی دستگاه‌های عضو کمیسیون، تمامی باغات باقی مانده داخل محدوده خدماتی شهر قم که حدود ۷۲ هکتار است، به صورت لکه‌ای از محدوده شهر خارج شده و از این پس اختیار تغییر کاربری این اراضی از سوی نهادهای مرتبط از آن‌ها سلب شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم تصویب این مصوبه را به منظور حفظ باغات و جلوگیری از تخریب و تغییر کاربری‌های آنها بسیار ارزشمند و الگویی برای دیگر شهرها و کلانشهرهای کشور دانست و گفت: از این پس موضوع تغییر کاربری باغات باید از طریق کمیسیون ماده یک قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغات صورت بپذیرد که ورود هر پرونده به این کمیسیون مشروط به اخذ موافقت اولیه اداره کل حفاظت محیط زیست استان است.

انتهای پیام/ 130
https://qomnews.ir/vdcco1q1.2bqsm8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما