پنجشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۲۹
کد مطلب : 31453
منبع : روابط عمومی اداره جهاد کشاورزی استان قم
رئيس سازمان جهاد كشاورزي قم خبر داد؛

۲۶ هزار تن خريد تضميني گندم در قم

قم نيوز : قم نیوز: رئيس سازمان جهاد كشاورزي قم گفت: در سال زراعي جاري تا به امروز بيش از ۲۶ هزار تن خريد تضميني گندم انجام داده ايم.
۲۶ هزار تن خريد تضميني گندم در قم
 به گزارش قم نیوز، محمد رضا طلايي در حاشيه بازديد سرپرست استانداري قم از سيلوي ذخيره گندم و كارخانه آرد درخشان قم اظهار داشت: در راستاي اصلاح الگوي كشت در استان قم امسال دو هزار هكتار كشت گندم در قم را كاهش داديم ولي با تمهيداتي كه انديشيده شده، ميزان برداشت گندم افزايش يافته است.

وي با اشاره به اينكه قيمت خريد تضميني گندم در سال جاري يك هزار و ۱۵۰ تومان بود، افزود: سال گذشته ۱۰ هزار ۵۰۰ هكتار از اراضي استان قم زير كشت گندم بود كه در آن سال حدود ۲۲ هزار و ۴۰۰ تن گندم خريد كرديم ولي در سال جاري ۸ هزار و ۲۴۷ هكتار كشت گندم داشتيم و تعهد ما به وزارتخانه براي خريد گندم ۲۰ هزار تن بوده كه تا به امروز ۲۶ هزار تن گندم خريد شده است.

وي تصريح كرد: گندم برداشت شده در قم از كيفيت بسيار خوب و بالايي برخوردار است تا جايي كه در سال جاري به همت مجموعه سازمان جهاد كشاورزي و شبكه مراقبت و تلاش كارشناسان، حتي يك مورد گندم برگشتي سن زده از سيلو نداشتيم.

طلايي با اشاره به اينكه در سال زراعي جاري ۳۰ درصد مازاد بر تعهدي كه داشتيم خريد تضميني گندم انجام داده ايم، ادامه داد: رعايت اصول بهداشتي، مبارزه با علف هرز و كشت به موقع در دستور كار جهاد كشاورزي قم بوده است.

رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان قم در ادامه سخنان خود به خريد تضميني جو نيز اشاره كرد و گفت: در زماني كه خريد تضميني جو را در قم شروع كرديم، قيمت جو كاهش پيدا كرده بود ولي با خريد به موقع حدود ۱۰ هزار تن جو خريد كرديم و شرايط به لحاظ قيمتي به حالت عادي بازگشت.

وي با اشاره به اينكه قيمت خريد تضميني جو ۹۲۰ تومان بود، بيان کرد: با توجه به اينكه خريد تضميني جو در دستور كار نبود متاسفانه در پرداخت وجوه كمي تاخير به وجود آمد كه با توجه به پيگيري هاي مكرر از وزارتخانه و تلاش هاي مجموعه شركت پشتيباني امور دام، در حال حاضر رقم هاي زير ۱۵ ميليون تومان به صورت كامل پرداخت شده و رقم هاي بالا نيز بيش از ۸۰ درصد آن پرداخت گرديده و اميدواريم كه تا پايان هفته آينده تمام مطالبات كشاورزان پرداخت خواهد شد.

وي افزود: حدود ۸ ميليارد تومان خريد تضميني جو در استان قم انجام داده ايم كه از اين ميزان بيش از ۶ ميليارد تومان پرداخت شده و مابقي آن انشاءالله تا آخر هفته پرداخت مي شود.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcfmjdm.w6dytagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما