چهارشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۱۹
کد مطلب : 31560
منبع : روابط عمومی سپاه استان قم
با حضور سردار مهدوی نژاد؛

چهارمين يادواره شهداي شعبانيه در قم برگزار شد

قم نيوز : قم نیوز: چهارمين يادواره شهداي شعبانيه عصر سه شنبه با حضور مردم شهید پرور استان قم در گلزار شهدای علی بن جعفر(ع) برگزار شد .
چهارمين يادواره شهداي شعبانيه در قم برگزار شد
به گزارش قم نیوز، چهارمين يادواره شهداي شعبانيه عصر سه شنبه، سی ام تیرماه سال جاری با حضور سردار مهدوی نژاد فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب(ع)، حجت الاسلام والمسلمین سید حسن اکبری مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قم، بسیجیان سلحشور و مردم شهید پرور استان قم در سال امام خامنه ای گلزار شهدای علی بن جعفر(ع) برگزار شد

حجت الاسلام و المسلمين ماندگاري، رئيس هيئت مديره موسسه روايت سيره شهدا در این مراسم طی سخنانی با اشاره به ولايت و نقش آن در شهادت گفت: ارتباط با ولايت به دو شاخصه ي ارتباط حداقلي و حداکثري تقسيم مي شود.

وي افزود: ارتباط حداقلي همانند اين عمل مي کند که انسان را از قعر به فرش مي رساند و به اين معنا که انسان گناهاني چون: دروغ و غيبت را انجام مي دهد اما با وجود اينها عزاداري و رسومات ديني خود را هم به جا مي آورد و ماندن انسان در فرش به لطف همين رسومات ديني و مذهبي او مي باشد.

حجت الاسلام ماندگاري خاطر نشان کرد: ولايت حداکثري مي تواند انسان را از فرش به عرش برساند و اين همان چيزي است که شهدا آنرا به خوبي درک کردند و به واسطه ي آن خود را به درجه رفيع شهادت و به عرش رساندند.

اين مقام مسئول بيان کرد: شهدايي چون شهيد موسوي نژاد، شهيد صحرايي و شهداي عزيز شعبانيه همانند ما فرش نشين بودند ولي با درک متقابل از ولايت خداوند متعال و رسول گرامي ايشان توانستند خود را از فرش به عرش برسانند.

وي ادامه داد: اگر امروزه هر از چند گاهي شهداي شعبانيه، شهداي دست بسته ي غواص تشييع مي کنند همه ي اينها به خاطر ايجاد تلنگري درون ما است تا به اين باور و خودآگاهي برسيم که براي شهادت هيچ گاه دير نيست و هنوز هم مي توان به اين درجه رفيع رسيد.

حجت الاسلام ماندگاري گفت: شهدا پروژه ي قابل تکرارند و طبق آيات قرآن و کلام خداوند و احاديث خط شهادت کور شدني نيست.

در ادامه مراسم حسين کاجي از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس، با خاطره گويي از دوران دفاع مقدس و يادي از شهداي شعبانيه گفت: امروزه اين شش شهيد بزرگوار فرمول شهادت را براي ما اينگونه يادآوري مي کنند که اگر انسان تلاش و اخلاص را در وجود خود ايجاد کند قطعا به درجه ي شهادت خواهد رسيد.

در پايان هم هادي خادم الحسيني، مديحه اي را در وصف شهدا ذکر کرد.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdce7n8x.jh8zpi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما