پنجشنبه ۸ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۵:۲۵
کد مطلب : 3171
رئیس مجلس شورای اسلامی:

آمریكا با طراحی جریانات بدلی سعی در مصادره انقلاب های منطقه دارد

قم نيوز : قم نیوز: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: آمریكا و ایادی استكبار با طراحی جریانات اسلامی تصنعی و بدلی سعی در نابالغ كردن جنبش های اصیل اسلامی در منطقه دارند.
آمریكا با طراحی جریانات بدلی سعی در مصادره انقلاب های منطقه دارد
به گزارش قم نیوز، علی لاریجانی روز پنجشنبه در مراسم رونمایی از آثار قم پژوهی و تجلیل از پیشگامان قم شناسی در سخنانی تصریح كرد: امروز شاهد خیزش های عظیم اسلامی، مردمی و تحولات بی نظیر در منطقه هستیم كه حوزه علمیه قم بعنوان كانون تفكر اسلامی می تواند در حفظ این جریانات اسلامی و مصادره نشدن آنها به سود غرب، نقش مهمی داشته باشد.

وی ادامه داد: آمریكا با طراحی جریانات بدلی می خواهد از این حركات اصیل اسلامی جلوگیری كند؛ غافل از اینكه در باتلاقی كه به دست خود درست كرده گرفتار می شود.

لاریجانی افزود: نمونه بارز این جریانات بدلی اسلامی، القاعده است كه با حمایت های آمریكا، انگلیس، پاكستان و حمایت های مالی عربستان سعودی و امارات متحده عربی تشكیل شد.

وی اضافه كرد: وزیر امورخارجه آمریكا در سخنرانی خود اذعان داشت كه ما آمریكایی ها خودمان القاعده را طراحی كردیم تا در افغانستان برابر شوروی سابق موجب خروج نیروهای نظامی شوروی از خاك افغانستان شوند؛ حال خود در این موضوع گیر افتاده ایم.

رئیس قوه مقننه در بخش دیگری از سخنان خود، از شهر مقدس قم بعنوان شهری باهویت یاد كرد و افزود: وجود حرم مطهر حضرت معصومه (س)، حوزه های علمیه، بقاع متبركه امامزادگان، ورود اشعریون به قم، پایگاه محبان اهل بیت و خاستگاه انقلاب اسلامی از ویژگی های ممتاز شهر قم می باشد.

لاریجانی ركن اصلی و هویت جمعی شهر قم را ویژگی فرهنگی اسلامی آن دانست و گفت: این شهر بعنوان كانون تشیع جهان اسلام قلمداد می شود كه باید در توسعه استانی آن از مدلی استفاده كرد كه ضمن آبادكردن قم، ارزندگی مركز تشیع در آن نیز درخشان باشد.

وی عنوان كرد: وضعیت اقتصادی و صنعتی این استان نیز باید رونق و جهش بیشتری داشته باشد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اضافه كرد: مساله فرهنگی در قم از اهمیت بسزایی برخوردار است كه طرح های عمرانی در این استان باید با پیوست فرهنگی همراه باشد.

لاریجانی در ادامه با اشاره به اینكه تمام نگاه ها به سمت قم می باشد افزود: نقش قم باید در صیانت از حكومت اسلامی بارز باشد و بتواند روح تفكر اسلامی را در سایر شوونات ساری و جاری كند.

مراسم رونمایی از آثار قم پژوهی و تجلیل از پیشگامان قم شناسی، امروز با حضور آیت الله مومن عضو مجلس خبرگان رهبری، آیت الله استادی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، نمایندگانی از مجلس شورای اسلامی، استاندار قم، جمعی از مسوولان كشوری و استانی، علما، فضلا، اساتید، طلاب حوزه علمیه قم، پژوهشگران و دانشجویان در سالن همایش های مركز فقهی ائمه اطهار (ع) قم برگزار شد.

دراین مراسم، ضمن رونمایی از آثار قم پژوهی شامل 'شناختنامه ۱۰ جلدی قم'، 'قم شناسی' و ' دیروز و امروز قم' ، از پیشگامان قم شناسی نیز با اهدای لوح تقدیری تجلیل بعمل آمد.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdcd.50s2yt0ffa26y.html
نام شما
آدرس ايميل شما