شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۳:۲۰
کد مطلب : 3203
مدیرعامل آبفای قم:

مصرف آب در قم با هدفمندی یارانه ها 8 درصد كاهش یافت

قم نيوز : قم نیوز: مدیرعامل آب و فاضلاب استان قم گفت: مصرف آب در این استان از ابتدای اجرای طرح هدفمندی یارانه ها تا پایان آذرماه امسال نسبت به مدت مشابه هشت درصد كاهش یافته است.
مصرف آب در قم با هدفمندی یارانه ها 8 درصد كاهش یافت
به گزارش قم نیوز، عبدالحمید توكلی بینا روز شنبه افزود: مصرف آب در بخش خانگی ۷/۷ درصد و در بخش عمومی نیز ۱۶ درصد كاهش یافته و همچنین مصرف آب در بخش صنعت ۴۲ درصد رشد داشته است.

وی اضافه كرد: رشد مصرف آب در بخش صنعت همراه با رشد چهار درصدی مشتركان این بخش بوده است.

توكلی با اشاره به اینكه ۵۶ درصد از درآمد شركت آب و فاضلاب توسط حدود هفت درصد از مشتركان حاصل می شود، فضای سبز شهرداری را از بزرگترین مصرف كنندگان آب در استان عنوان كرد.

وی افزود: خوشبختانه امسال استانداری و شهرداری با اختصاص اعتبارات، طرح شبكه مجزای فضای سبز شهری را اجرا می كنند.

توكلی نصب كنتور قرائت از راه دور برای ۳۵ مشترك پرمصرف را از اقداماتی برشمرد كه در راستای بهبود فرهنگ مصرف آب انجام شده است.

وی ادامه داد: این كنتورها برای محدوده های زمانی دلخواه میزان مصرف آب را با پیامك به شركت آبفا می فرستد.

به گفته مدیرعامل آبفای قم، تا پایان امسال، ۳۵۰ كنتور قرائت از راه دور نیز برای مشتركان پرمصرف نصب خواهد شد.

وی در ادامه گفت: امسال ۴۶ میلیارد تومان شركت آب و فاضلاب استان اعتبار بصورت ملی، استانی، مسكن مهر و سفر رهبر معظم انقلاب دریافت كرده است، درحالیكه سال گذشته اعتبارات دولتی و عمرانی این شركت ۱۸ میلیارد تومان بوده است.

توكلی، دریافت وام از بانك توسعه اسلامی را از مهمترین طرح های اجراشده در سال جاری دانست و افزود: مبلغ وام ۷۰ میلیون یورو است كه امسال ۱۵ میلیارد تومان جذب كردیم و تاكنون هشت میلیارد تومان به حساب واریز شده است.

وی با اشاره به اجرای طرحهای آب و فاضلاب در پروژه مسكن مهر، گفت: دو باب مخزن دو هزار متر مكعبی شركت آبفا در محدوده مسكن مهر در حال احداث است كه مخزن شماره یك ۹۸ درصد و مخزن شماره دو نیز ۶۰ درصد پیشرفت فیزیكی دارد.

به گفته توكلی تاكنون ۴/۱۶ كیلومتر شبكه های فرعی و اصلی آب و فاضلاب در مسكن مهر احداث شده است.

وی با بیان اینكه سامانه قبض ایران امسال برای نخستین بار در استان قم اجرا شد، گفت: تجمیع قبوض در این سامانه و امكان پرداخت الكترونیكی آنها، تاثیر زیادی در كاهش هزینه‌ها دارد و امیدواریم استفاده از این سامانه میان شهروندان افزایش یابد.

مدیرعامل آبفای قم تولید ۷۵ میلیون مترمكعب آب، بیش از ۸۵ كیلومتر اصلاح و توسعه شبكه ها و خطوط انتقال آب و فاضلاب، جمع آوری ۱۲ میلیون مترمكعب فاضلاب، واگذاری حدود ۱۵ هزار انشعاب آب و تعویض ۱۴ هزار فقره كنتور از اقدامات یك ساله شركت آبفا است.

وی افزود: شست و شوی یكهزار و ۷۰۰ كیلومتر تاسیسات شبكه شهری و انجام روزانه ۲۴۵ آزمون میكروبی، فیزیكی، شیمیایی و كلرسنجی را از دیگر اقدامات شركت آبفا است.

توكلی با بیان اینكه شركت آبفای قم رتبه نخست را در شاخص سرانه مشتركان دارد، افزود: به ازای هر یكهزار و ۷۰۰ اشتراك یك نیروی انسانی در این استان وجود دارد.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdcj.yetfuqe8tsfzu.html
نام شما
آدرس ايميل شما