پنجشنبه ۱ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۳۱
کد مطلب : 7594
نوکلی بینا:

وضعیت آب در قم اسفبار است

قم نيوز : قم نیوز: مدیرعامل شركت آب و فاضلاب استان قم گفت: با توجه به اینكه تنها 20 درصد از بارندگی كشور در قم انجام می شود، می توان گفت كه این استان با یك خشكسالی دایمی روبرو شده است.
وضعیت آب در قم اسفبار است
به گزارش قم نیوز، عبدالحمید توكلی بینا صبج امروز اظهار داشت: میزان مصرف آن مردم قم درحال حاضر به سه هزار و ۷۶۰ لیتر برثانیه رسیده است كه این میزان نسبت به سال گذشته افزایش قابل توجهی داشته است.

وی افزایش پروژه های عمرانی و مسكن مهر در شهرك پردیسان را نیز از جمله عوامل مهم در افزایش میزان مصرف آب درقم ذكر كرد و افزود: به طور میانگین هر فرد به طور متوسط درقم روزانه ۱۶۷ تا ۱۶۹ لیتر آب مصرف می كند كه باید این رقم به یكصد لیتر كاهش یابد.

وی با اشاره به رشد جمعیت در استان قم گفت: این رشد جمعیت ،تامین آب كافی را برای متولیان امر سخت كرده است.

توكلی یادآور شد: بخشی از آب قم از پروژه عظیم از سرشاخه های دز و بخشی دیگر از آب چاه و آب علی آباد تامین می شود كه در صورت صرفه جویی بیشتر آب گواراتر و با كیفیت بهتری ارایه خواهد شد.

وی روند جهانی در خصوص آب را نگران كننده اعلام و تصریح کرد: مردم با صرفه جویی و مصرف بهینه بیشتر و مسوولان نیز با بهره گیری از امكانات و علوم نوین در این زمینه می توانند از آب با كیفیت بهتری برخوردار شوند.

وی افزود: سال گذشته وامسال ۹۱ كیلومتر شبكه فاضلاب اصلاح و توسعه داشته است تا از هدررفت آب جلوگیری و بتوان از پسماند آب فاضلاب در كاربری های دیگر استفاده كرد.

وی اذعان داشت: برای نخستین بار آب مورد استفاده برای فضای سبز از شبكه آب شرب شهری جداسازی می شود كه اجرای این طرح هم برای فضای سبز و هم برای آب شهری مفید است.

توكلی اعتبارات دریافت شده این شركت را ۳۱ میلیارد تومان از محل های ملی و استانی ذكر كرد كه نسبت به سال گذشته سه برابر افزایش داشته است.

وی با اشاره به افزایش عملیات ها و طرح های آبی در استان قم ابراز داشت: از ۹۵ مترمربع آب تولید شده در استان قم تنها موفق به جمع آوری ۱۷ مترمربع از فاضلاب شدیم كه این امر تهدیدی برای سفره های زیرزمینی محسوب می شود.

وی ادامه داد: هم اكنون تنها از ۳۰ درصد از فاضلاب استفاده می شود این درحالی است كه هزینه پروژه های فاضلاب شش برابر پروژه های آبی است.

توكلی در بخش دیگری از سخنان خود از احداث آزمایشگاه مركزی استان قم برای تصفیه آب خبر داد و گفت: این آزمایشگاه با جدیدترین وسایل استاندارد تجهیز شده و تا پایان امسال مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcg.y9urak9ntpr4a.html
نام شما
آدرس ايميل شما