سه شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۰۰
کد مطلب : 32032
منبع : پایگاه راهبردی خبری نکته آنلاین

باز خوانی بیانات و تاکیدات رهبر انقلاب درباره تفریحات سالم

قم نيوز : قم نگار: رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای در موارد متعدد و در سخنرانی‌های شان به معرفی تفریحات سالم در قالب سبک زندگی اسلامی اشاره فرموده اند.
باز خوانی بیانات و تاکیدات رهبر انقلاب درباره تفریحات سالم
به گزارش قم نگار، در این گزارش به بخشی از فرازها و تاکیدات رهبری اشاره می‌شود.

-ما فکر اوقات فراغت جوانان، یا در کردن اوقات فراغت آنان باشیم. منظورم این است که در زمینه مسائل فرهنگی بایستی یک دید وسیعی را مورد توجه قرار داد و همه‌ی اینها را با حساسیت تعقیب کرد. ( ۲۰/۹/۱۳۷۵ بیانات در دیدار با اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی)

-طبقات مختلف جامعه شامل مردان و زنان شهری و روستایی و همه کسانی که قادر به خواندن هستند باید با کتاب ارتباط برقرار کنند و در اتوبوس، تاکسی، مطلب پزشک، اداره، مغازه و در اوقات فراغت در خانه کتاب بخوانند. (بازدید رهبر انقلاب از سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران)

- توجه به باور سازی اوقات فراغت متناسب با تحولات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی جامعه. (سیاست‌های بهبود وضع گذران اوقات فراغت زنان و دختران-بیانات در دیدار جمعی از اساتید دانشگاه‌ها ۲۲/۸/۱۳۸۱ )

-تشویق و ترغیب مدیران خلاق، معرفی شیوه‌های موفق مدیریت و نیز معرفی نمونه در گذران اوقات فراغت. ( سیاست‌های بهبود وضع گذران اوقات فراغت زنان و دختران-بیانات در دیدار اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی ۲۰/۹/۱۳۷۵)

-توجه به مطالعه مفید در برنامه‌های اوقات فراغت. (مصوبه «سند نهضت مطالعه مفید»- بازدید رهبر انقلاب از سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران ۱۹/۲/۱۳۶۹)

-برنامه ریزی برای استفاده مفید از اوقات فراغت دانش آموزان و آماده سازی آنان برای پذیرش مسئولیت‌های فردی و اجتماعی. ( اساسنامه سازمان دانش آموزی جمهوری اسلامی ایران- بیانات در جلسه پرسش و پاسخ مدیران مسئول و سر دبیران نشریات دانشجویی ۴/۱۲/۱۳۷۷)

-اهتمام به اطلاع رسانی صحیح و بارور کردن اوقات فراغت جامعه از طریق رسانه ها. (سیاست‌های مقابله با تهاجم فرهنگی)

-ایجاد زمینه‌های مناسب برای بهره گیری مطلوب و متعادل فرهنگی و هنری از اوقات فراغت و تفریح. (سیاست‌های مقابله با تهاجم فرهنگی- بیانات در جلسه پرسش و پاسخ مدیران مسئول و سردبیران نشریات دانشجویی ۴/۱۲/۱۳۷۷)

-شناسایی، تربیت و بهره گیری از نیروهای کار آمد در عرصه فعالیت‌های فرهنگی و تقویت کادر فرهنگی مراکز مربوط. (سیاست‌های بهبود وضع گذران اوقات فراغت زنان و دختران – برگزاری مراسم صبحگاه رده‌های مختلف نیروی مقاومت بسیج در حضور فرمانده‌ی کل قوا ۱/۶/۱۳۸۴)

-ایجاد زمینه مناسب برای مشارکت و سرمایه گذاری سازمان‌های دولتی، غیر دولتی و آحاد مردم برای احداث مراکز فرهنگی، هنری و ورزشی ویژه بانوان. (سیاست‌های بهبود وضع گذران اوقات فراغت زنان و دختران – برگزاری مراسم صبحگاه رده‌های مختلف نیروی مقاومت بسیج در حضور فرمانده‌ی کل قوا ۱/۶/۱۳۸۴)

-پیش بینی ضبط و تکثیر کلاس‌های آموزشی برای استفاده غیر حضوری علاقه مندان. (سیاست‌های بهبود وضع گذران اوقات فراغت زنان و دختران)

-حمایت و نظارت بر گسترش فرایند تولید، تامین، واردات، آماده سازی، تکثیر و توزیع انواع بازی‌های ویدیویی و رایانه ای. ( اساسنامه بنیاد ملی بازی‌های رایانه ای- بیانات در دیدار جمعی از اعضای انجمن‌های اسلامی دانش آموزان ۲۴/۱۲/۱۳۸۳ )

-تامین امکانات لازم جهت بهره برداری بهینه از اوقات فراغت و ارتقاء فرهنگی اعضای خانواده. ( اهداف و اصول تشکیل خانواده و سیاست‌های تحکیم و تعالی آن – بیانات در خطبه‌های نماز جمعه ۴/۱۰/۷۷ )

-توجه به بارورسازی اوقات فراغت متناسب با تحولات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی جامعه. (سیاست‌های بهبود وضع گذران اوقات فراغت زنان و دختران – بیانات در دیدار جمعی از اساتید دانشگاه‌ها ۲۲/۸/۱۳۸۱ )

-برنامه ریزی برای استفاده مفید از اوقات فراغت دانش آموزان و آماده سازی آنان برای مسئولیت‌های فردی اجتماعی. (اساسنامه سازمان دانش آموزی جمهوری اسلامی ایران- بیانات در جلسه پرسش و پاسخ مدیران مسئول و سر دبیران نشریات دانشجویی ۴/۱۲/۱۳۷۷ )

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcj8yet.uqe8tzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما