پنجشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۹
کد مطلب : 32101
منبع : پایگاه جامع خبری تحلیلی اقتصاد پرس
بررسی جدیدترین ابلاغیه سازمان مدیریت؛

آموزش اقتصاد مقاومتی به مدیران شعاری یا واقعی؟

قم نيوز : قم نگار: ابلاغیه ای که سازمان مدیریت برای آموزش اقتصاد مقاومتی به مدیران منتشر کرده است؛ یکی از بهترین اقدامات دولت است چرا که برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید در ابتدا مدیر اقتصاد مقاومتی تربیت شود، مدیری که دور از تجملات و شرایط گروهی بوده و مدیر عملیاتی، میدانی و کلان‌نگر باشد.
آموزش اقتصاد مقاومتی به مدیران شعاری یا واقعی؟
به گزارش قم نگار، زمانی که از اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی گفته می شود به فاکتوری های بیشماری اشاره می شود،‌ اما آیا برای اجرای این سیاستها با روش های مختلف، مدیر کار آزموده و آشنا به این سیاستها تربیت شده است؟

ضرورت وجود مدیرانی که اقتصاد مقاومتی را بشناسند تا چه حد لازم است؟ آیا مدیرانی که در حال حاضر سکان بخشهای مختلف اقتصاد را در دست دارند به طور کامل به سیاستهای اقتصاد مقاومتی آشنایی دارند؟ نحوه اجرای این سیاستها تا چه میزان برای مدیران اقتصادی روشن شده است؟

شاید سوالاتی از این دست بود که دولت را بر آن داشت تا در بخشنامه ای آموزش کارمندان و مدیران اجرایی در راستای اقتصاد مقاومتی را کلید بزند.

طبق خبری که دیروز منتشر شد؛‌ دولت یازدهم، با توجه به امر اموزش کارمندان و مدیران دستگاههای اجرایی در جدید‌ترین بخشنامه از این نوع، در اجرای ماده‌ ۴ اصلاحیه نظام آموزش کارمندان و مدیران دستگاه‌های اجرایی و به منظور رشد فضایل اخلاقی و نیز توسعه ظرفیت کار‌شناسی و بهبود شایستگی‌های عمومی، شغلی و مدیریتی کارمندان دولت، دوره‌‌های آموزشی جدیدی را برای اجرا در چارچوب نظام آموزش کارمندان ابلاغ کرده است.

طبق این دستور، دستگاه‌‌های اجرایی می‌‌توانند دوره‌‌های آموزشی بدو خدمت (توجیهی و تصدی شغل)، شغلی (شامل آموزش‌‌های ویژه کارمندان استخدام آزمایشی، ارتقاء شغلی و تمدید قرارداد)، آموزش‌‌های فرهنگی و عمومی (شامل آموزش ‌های فرهنگی و اجتماعی، توانمندی‌های اداری و فنآوری اطلاعات) را راسا و یا از طریق مرکز آموزش و پژوهش‌های توسعه و آینده‌ نگری (مرکز آموزش مدیریت دولتی) و واحدهای استانی، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و مراکز و مؤسسات تأیید صلاحیت شده توسط این سازمان، برنامه‌ریزی و اجرا کنند.

بر اساس بند دیگری از ابلاغیه علی صفدری سرپرست معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی، دستگاه‌های اجرایی می ‌توانند دوره‌های آموزشی مدیران حرفه‌ای را راسا و یا از طریق مرکز آموزش و پژوهش‌ های توسعه و آینده‌نگری (مرکز آموزش مدیریت دولتی) و واحدهای استانی، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، برنامه‌ریزی و اجرا کنند اما آموزش ‌های مدیران سیاسی (مقامات موضوع ماده ۷۱ قانون مدیریت خدمات کشوری) صرفا به عهده مرکز آموزش و پژوهش‌های توسعه و آینده ‌نگری است.

از جمله مهمترین دوره هایی که در این ابلاغیه به آن اشاره شده است می توان به آموزش اقتصاد مقاومتی برای مدیران عملیاتی، مدیران حرفه ای و مدیران سیاسی اشاره کرد. همچنین کارمندان دولت نیز دوره هایی چون راهنمای سفیران سلامت، تناسب اندام و و جمعیت شناسی و فرهنگ افزایش جمعیت را خواهند دید.

به نظر می رسد این ابلاغیه یکی از بهترین اقدامات دولت است چرا که برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید در ابتدا مدیر اقتصاد مقاومتی تربیت شود، مدیری که دور از تجملات و شرایط گروهی بوده و مدیر عملیاتی، میدانی و کلان‌نگر باشد و ما قبل از اینکه بودجه‌گذاری در اقتصاد مقاومتی انجام دهیم باید مدیران اقتصاد مقاومتی را تربیت کنیم چرا که اقتصاد مقاومتی تئوری جدیدی است که باید توسط مدیران عملیاتی شود و مدیران فعلی بدون آموزش نمی‌توانند اقتصاد مقاومتی را اجرایی کنند.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcgqq9w.ak9xz4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما