شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۵۶
کد مطلب : 32143
منبع : روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قم
رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم خبر داد

تولید ۳۰۷ هزار تن محصولات دامی در قم

قم نيوز : قم نگار: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: استان قم با تولید ۳۰۷ هزار تن محصولات دامی در دو سال دولت تدبیر و امید، جایگاه ویژه‌ای در کشور دارد.
تولید ۳۰۷ هزار تن محصولات دامی در قم
به گزارش قم نگار، محمدرضا طلایی اظهار کرد: در حال حاضر ۵.۸ درصد گوشت قرمز، ۲ درصد گوشت مرغ، ۱.۸ درصد شیر خام و هفت درصد تخم مرغ کشور در استان قم تولید می‌شود که ۴۹ درصد کل تولیدات دامی، مازاد بر مصرف استان است.

وی افزود: شش مجتمع دامپروری اعم از پرواری و شیری با یک هزار و ۹۰۰ واحد قابل استقرار در قم وجود دارد و این مجتمع ظرفیت استقرار ۳۴۸ واحد دیگر را دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم در ادامه سخنان خود از اجرای طرح بهینه‌سازی مصرف سوخت در واحدهای دام و طیور خبر داد و گفت: طی این مدت طرح بهینه‌سازی مصرف سوخت در ۳۲۵ واحد تولیدی به مرحله اجرا درآمده که منجر به کاهش ۳۰ درصدی مصرف انرژی شده است.

طلایی اضافه کرد: ساماندهی دام روستایی در ۲ هزار و ۳۰۰ واحد دامی اجرا شده و این اقدام منجر به فعال شدن ۱۰ درصد واحدهای موجود شده است.

وی در ادامه سخنان خود از نظارت بر تولید و توزیع ۱۷۴ هزار تن کنسانتره خبر داد و بیان کرد: در راستای اصلاح‌نژاد دام سنگین استان در قالب ثبت مشخصات، ۲۲ هزار و ۳۰۰ راس ثبت مشخصات شده و ۱۶ هزار و ۸۰۰ مورد رکوردگیری شیر انجام شده است.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcc1sq1.2bqi08laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما