يکشنبه ۱ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۳۷
کد مطلب : 32150
منبع : روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان قم
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب قم تشریح کرد؛

افزایش۶۰ هزار مترمکعبی مخازن ذخیره آب قم/تولید برق از فشار آب در قم

قم نيوز : قم نگار: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب قم در تشریح عملکرد این شرکت از ابتدای دولت تدبیر و امید، بهره‌برداری از تصفیه‌خانه فوری و اضطراری آب، پیشرفت ۵۰ درصدی تصفیه‌خانه فاضلاب و بهره‌برداری از ۶۰ هزار مترمکعب مخزن ذخیره آب را از جمله اقدامات آبفا در این مدت برشمرد.
افزایش۶۰ هزار مترمکعبی مخازن ذخیره آب قم/تولید برق از فشار آب در قم
به گزارش قم نگار، عبدالحمید توکلی‌بینا با تبریک فرارسیدن هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، به تشریح برخی از اقدامات شرکت آب و فاضلاب استان قم در دولت تدبیر و امید پرداخت و با اشاره به اقدامات صورت گرفته در بخش فاضلاب گفت: مرحله دوم تصفیه‌خانه جامع فاضلاب قم با ۵۰ درصد پیشرفت در این مدت به ۹۲ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است.

رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم همچنین از اجرای ۱۱۰ کیلومتری شبکه فاضلاب طی حدود دو سال گذشته خبر داد و اظهار داشت: از این میزان بیش از ۷۰ کیلومتر آن از محل تسهیلات بانک توسعه اسلامی بوده است.

وی همچنین با بیان اینکه در این مدت عملیات اجرایی شبکه اصلی و خطوط انتقال فاضلاب پروژه بانک توسعه اسلامی به طول ۱۸ کیلومتر ۱۰۰ درصد پیشرفت داشته است، خاطرنشان کرد: بیش از ۳ هزار و ۷۰۰ انشعاب فاضلاب نیز بر روی شبکه نصب شده است.

وی در ادامه از اخذ مجوز از بانک توسعه اسلامی برای احداث ۱۰۰ کیلومتر لوله‌گذاری شبکه فاضلاب با اعتبار ۱۴ میلیون یورو پس از یک سال پیگیری خبر داد و ابراز داشت: مرحله نخست مناقصه این پروژه انجام گرفت و تا پایان سال جاری عملیات اجرایی شبکه فاضلاب در شهرک‌های میلاد، امام حسن(ع) و فاطمیه که در این زمینه مشکل دارند آغاز می‌شود.

رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین اقدامات انجام گرفته در بخش آب طی دو سال گذشته پرداخت و احداث و بهره برداری از تصفیه خانه فوری اضطراری آب با ظرفیت ۶۰۰ لیتر در ثانیه، اجرا و توسعه ۲۳۰ کیلومتر شبکه‌های آب و بهره برداری از ۶۰ هزار مترمکعب مخزن ذخیره آب را از جمله اقدامات مهم در این بخش برشمرد.

وی اصلاح رینگ شرقی ۱۲۰۰ میلی‌متری قم، مطالعه و اجرای آب خام حرم مطهر حضرت معصومه با ظرفیت ۸۰ لیتر در ثانیه، اجرای خط انتقال ۶۰۰ میلی‌متری بلوار شهید کریمی و اصلاح و جابه‌جایی خط انتقال جاده اراک به منظور کاهش هدررفت آب و افزایش رضایت مردم، مطالعه و اجرای سیستم هوشمند نمونه‌برداری و پایش کیفیت آب فیلترهای تصفیه‌خانه را از دیگر اقدامات آب و فاضلاب طی دو سال گذشته ذکر کرد.

توکلی بینا همچنین با اشاره به ساماندهی شهرهای جدید التحویل کهک، قنوات، دستجرد و سلفچگان به شرکت آب و فاضلاب شهری گفت: هدررفت آب در شبکه در این شهرها بیش از ۵۰ درصد بود و جیره‌بندی و چالش‌های زیادی برای تأمین آب در این شهرها وجود داشت.

وی افزود: در همین راستا با اصلاح ۲۰ کیلومتر شبکه، اصلاح انشعابات و کنترل از راه دور و هوشمند فشار شبکه و وضعیت آب‌رسانی، هدررفت آب در این شهرها به میزان قابل توجهی کاهش یافت.

وی تاکید کرد: تنها استانی هستیم که تاسیسات آبرسانی تمامی شهرهای آن مجهز به سامانه های هوشمند و کنترل از راه دور است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم همچنین احداث مرکز کنترل کیفیت و بهداشت آب و فاضلاب قم با پیشرفته‌ترین تجهیزات آزمایشگاهی و همچنین تولید برق در تصفیه‌خانه آب قم به میزان ۳.۵ مگاوات برق بدون استفاده از سوخت های فسیلی و تنها با بهره گیری از فشار آب را نیز از جمله اقدامات مهم این شرکت در دو سال گذشته ذکر کرد.

وی در پایان به بخشی از موفقیت‌های شرکت آب و فاضلاب قم اشاره کرد و دریافت گواهی‌نامه کفایت شیمیایی PT توسط واحد بهداشت آبفای قم، کسب رتبه برتر بخش نوآوری و ابداعات دومین جشنواره بهره‌برداری صنعت آبفای کشور، کسب رتبه برتر در نخستین جشنواره نظام پیشنهادات در وزارت نیرو، کسب رتبه برتر در صیانت از حقوق شهروندی در استان و... را از جمله این موفقیت‌ها ذکر کرد.

انتهای خبر/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcaw6ne.49num15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما