دوشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۰۵
کد مطلب : 7957
توکلی بینا عنوان کرد:

بحران آب در استان قم

قم نيوز : قم نیوز: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب قم بحران منابع آبی در استان‌های قم،‌ اصفهان و هرمزگان خبر داد.
بحران آب در استان قم
به گزارش قم نیوز، عبدالحمید توکلی‌بینا امروز با اشاره به اقدامات صورت گرفته از سوی شرکت آب و فاضلاب استان قم در زمینه خدمت رسانی به مردم به ویژه آبرسانی به پروژه‌های مسکن مهر اظهار داشت: در حال حاضر آبرسانی به کل پروژه‌های مسکن مهر دنبال شده و در این زمینه ما از تعاونی‌ها جلوتر هستیم.

وی با اشاره به اینکه ۱۳ هزار کنتور خراب مشترکین از سوی شرکت آب و فاضلاب قم تعویض شده است، گفت: در زمینه قرائت کنتور مشترکین پر مصرف سیستم قرائت هوشمند را اجرایی کرده‌ایم و این سیستم بر روی ۵۰ انشعاب نصب شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب قم تصریح کرد: با اجرای این سیستم می‌توانیم از طریق سامانه پیامک کنتور مشترکین پرمصرف را قرائت کنیم.

وی درباره وضعیت آب سد ۱۵ خرداد که در گذشته منبع اصلی تامین آب قم به شمار می‌رفت، خاطرنشان کرد: در حال حاضر تقریبا برداشت آب از سد ۱۵ خرداد صفر است.

توکلی‌بینا با اشاره به اینکه استان‌های قم، اصفهان و هرمزگان با بحران آب مواجه هستند، تاکید کرد: امیدواریم که در سال آینده با افتتاح کامل پروژه انتقال آب از سرشاخه‌های دز به قم بتوانیم آب کاملا شیرین و گوارا را در اختیار مردم قرار دهیم.

وی با ابراز نگرانی نسبت به پایین رفتن سطح سفره‌های زیرزمینی اظهار کرد: هر سال سطح سفره‌های زیرزمینی یک تا دو متر افت می‌کند و این وضعیت یک زنگ خطر به شمار می‌رود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم در خصوص امکان جیره‌بندی آب در قم در تابستان سال جاری گفت: اگر مردم در زمینه مصرف آب همکاری داشته و صرفه‌جویی را مد نظر قرار دهند در تابستان امسال شاهد جیره‌بندی آب در قم نخواهیم بود.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcj.ieafuqehasfzu.html
نام شما
آدرس ايميل شما