چهارشنبه ۴ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۳۸
کد مطلب : 32238

فنی‌وحرفه‌ای و مرکز خدمات حوزه تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

قم نيوز : قم نگار: تفاهم‌نامه همکاری‌های آموزشی بین اداره کل فنی و حرفه‌ای استان قم و مرکز خدمات حوزه‌های علمیه امضا شد.
فنی‌وحرفه‌ای و مرکز خدمات حوزه تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند
به گزار ش قم نگار، برای برگزاری دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای برای طلاب و خانواده‌های آنان ظهر امروز طی مراسمی تفاهم نامه‌ همکاری بین اداره کل فنی و حرفه‌ای استان قم و مرکز خدمات حوزه‌ای علمیه به امضا رسید.

احمد عطارنیا مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای قم در این جلسه اظهار داشت: طی یک سال گذشته با همکاری مرکز خدمات حوزه‌های علمیه تا کنون ۴۰۰ نفر از همسران طلاب در دوره‌های مهارت آموزی فنی و حرفه‌ای شرکت کرده‌اند.

وی به استقبال همسران طلاب در دوره‌های آموزشی فنی و حرفه اشاره کرد و گفت: با همه مشکلاتی که وجود داشت ۴۰۰ نفر برای گذراندن این دوره‌ها ثبت نام کردند که پس از گذراندن آموزش‌های تخصصی توانسته‌اند برای خود منبع درآمد ایجاد کنند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم گفت: متاسفانه به علت اینکه مرکز خدمات حوزه‌های علمیه تشکیلاتی در تهران ندارد نتوانسته است از ظرفیت‌های موجود در مرکز استفاده کند و مسئولین مرکز خدمات باید پیگیری بیشتری در این زمینه داشته باشند.

وی افزود: امروز تفاهم نامه‌ای را با مرکز خدمات حوزه‌های علمیه امضاء کردیم که بر اساس این تفاهم‌نامه طلاب و خانواده‌های آنان می‌توانند در آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای مهارت آموزی کنند و از این پس تمام آموزشگاه‌های آزاد سطح استان موظف هستند از این تفاهم‌نامه پیروی کنند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان بیان کرد: برنامه‌ای داریم تا این کار در سطح کشور هم اجرایی شود و طلبه‌ها و خانواده‌های آنان در دیگر استان‌های کشور بتوانند به فراگیری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای سوق پیدا کنند.

وی گفت: هم اکنون ۱۳ هزار آموزشگاه آزاد در سطح کشور قرار دارد که این ظرفیت خوبی است برای اینکه طلبه‌ها و خانواده‌های آنان بتوانند آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را فرا بگیرند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اضافه کرد: فنی و حرفه‌ای برای خانواده‌های طلاب که از این سازمان گواهینامه دریافت کنند برای مجوز تاسیس آموزشگاه هیچ منعی ندارد و شرایط ویژه‌ای برای این افراد قرار می‌دهد.

وی از دلایل انعقاد این تفاهم‌نامه را انتخاب استاد، نبود فضای مناسب و دوری منطقه پردیسان از شهر اعلام کرد و گفت: با همکاری آموزشگاه‌ها از این به بعد دوره‌های مهارت آموزی در همه آموزشگاه‌های سطح استان با ۴۰ درصد تخفیف برای خانواده‌های طلاب برگزار می‌شود.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdch6inx.23nixdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما