يکشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۵۷
کد مطلب : 32564

نشریه خبر روز جامعه مدرسین مورخ ۱۳۹۴/۰۶/۲۲

قم نيوز : قم نگار: نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مورخ ۱۳۹۴/۰۶/۲۲پس از انتشار در اختیار خوانندگان قرار می‌گیرد. این نشریه در سایت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز در دسترس است.
نشریه خبر روز جامعه مدرسین مورخ ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
به گزارش قم نگار، نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به صورت روزانه در اختیار خوانندگان قرار می‌گیرد. این نشریه از این لینک و فایل ضمیمه این خبر قابل دریافت است.

تیترهای مهم نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مورخ ۱۳۹۴/۰۶/۲۲به شرح زیر است:

رئیس مجلس شورای اسلامی: ایران براساس درخواست دولت عراق به کمک ملت این کشور رفته است
آيت‌الله العظمی مکارم‌شيرازي: شهادت زائران مسجدالحرام نشان بي‌تدبيري آل‌سعود است
آیت الله مصباح یزدی: پلیس باید حافظ ارزش های اسلامی باشد
آيت الله سيد احمد خاتمي: هوشياري در برابر توطئه‌هاي آمريکا ازبرجام مهم‌تر است
حجت الاسلام والمسلمین شب زنده دار: ره‌آورد رونق کرسی های نظریه پردازی تولید علم و پژوهش است
آیت الله فقیهی: خالی بودن شهرها از روحانیت آثار غیرقابل جبرانی خواهد داشت


** جام جم ۹۴/۶/۲۲
* بازرسان آژانس سه‌شنبه می‌آیند
علی‌اصغر زارعان معاون سازمان انرژی اتمی و عضوکارگروه داخلی برجام از سفر بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در روز سه‌شنبه به تهران خبر داد و گفت: در این دور از مذاکره با سازمان انرژی اتمی بازدید از مراکز نظامی در دستور کار بازرسان آژانس نیست.

** همشهری ۹۴/۶/۲۲
* سیروس ناصری ، مذاکره کننده سابق هسته ای: آنچه من از مذاکرات هسته‌ای آلماتی ۱ و ۲ می‌دانم و به ویژه از آلماتی ۲ که آقای دکتر جلیلی و تیمش از آن به عنوان یک تغییر وضعیت و شروع به نگاه مثبت طرف‌های مقابل اعلام می‌کنند این است که فوردو و به طور اساسی تقریبا اوراق شود و در متن هم آمده که به یک وضعیت پیش از آمادگی برسد.
* دیدار اعضای کمیسیون برجام با سران قوا
در ادامه بررسی توافق وین در کمیسیون برجام مجلس قرار شده تا اعضای این کمیسیون به دیدار روسای ۳ قوه بروند.
به گزارش همشهری کمیسیون برجام مجلس قرار است نخستین گزارش خود را در هفته اول مهرماه برای ارائه به صحن علنی مجلس آماده کند پیش تر سخنگوی کمیسیون ویژه بررسی برجام از حضور لاریجانی و ولایتی، ظریف و وزرای اطلاعات، دفاع و اقتصاد و همچنین رئیس کل بانک مرکزی ، مسئولان ستاد مشترک، هوا فضا و... درجلسات هفته آینده این کمیسیون خبر داده بود.

** کیهان ۹۴/۶/۲۲
* اتهام تندروی به جوانان انقلابی مأموریت ستون پنجم دشمن است
سیدحسین نقوی حسینی نماینده ورامین : برای نفوذ در جمهوری اسلامی و استحاله انقلاب یکی از روش‌ها حمله به جوانان متدین و انقلابی با عناوینی از جمله افراطی‌گری است .
اسماعیل کوثری نماینده تهران: کسانی که انتقادها را با عنوان افراط نادیده می‌گیرند باید روزی پاسخگو باشند که چرا با وارد بودن نقدها کار خود را انجام داده و به نصیحت ناصحان گوش نمی‌دهند.
محمد سلیمانی نماینده تهران: صحنه گردانندگان‌فتنه‌۸۸که به دنبال عادی سازی روابط باآمریکا‌و در واقع باز کردن راه ورود غربی‌ها به کشور‌هستند نقش ستون پنجم را برای دشمن بازی‌می‌کنند به جوانان انقلابی اتهام تندروی و افراط می‌زنند.
* ایران براساس درخواست دولت عراق به کمک ملت این کشور رفته است
رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار سلیم الجبوری تاکید کرد : در سخت‌ترین شرایط که جریان‌های تروریستی دنبال این بودند که داخل عراق را به هم بریزند، ایران براساس درخواست دولت این کشور به کمک ملت و دولت عراق رفته است.
«سلیم الجبوری» رئیس مجلس عراق روز گذشته‌باحضوردر مجلس شورای اسلامی، با علی‌لاریجانی رئیس قوه‌مقننه کشورمان دیدار و گفت‌وگو‌کرد.

** شرق ۹۴/۶/۲۲
* گزارش زمین‌خواری گردنه حیران آماده شد
ناصر سراج، رئیس سازمان بازرسی کل کشور، درباره پرونده زمین‌خواری در گردنه حیران، اظهار کرد: گزارش زمین‌خواری در گردنه حیران آماده شده است.
وی در پاسخ به سؤالی مبنی‌بر اینکه جزئیات این پرونده چیست؟ افزود: جزئیات محرمانه است.
* حمله گسترده مخالفان به زندان مرکزی دمشق
هم‌زمان با حمله گروه «جیش الاسلام» به زندان مرکزی دمشق و وقوع درگیری‌های شدید میان آنها و نیروهای دولتی، مخالفان با پذیرفتن شکست در جبهه جنوبی سوریه، پایان عملیات خود در استان درعا را اعلام کردند.

** ایران ۹۴/۶/۲۲
* نمی‌گذارم افراطی‌ها ملت را نا امید کنند
حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی :هیچ‌کس در طول تاریخ نمی‌تواند بگوید آنچه قهرمانان ملی ما در دو سال مذاکره در برابر ۶ قدرت جهانی با مبارزه به دست آوردند، منطبق با عظمت و عزت ملت ایران نیست.
برجام به معنای شکستن همه زنجیرهای استکبار بر پای عزت، آزادی و پایه‌های اقتصاد ایران است.
از یک رژیم نامشروع و عده‌ای افراطی امریکایی که بگذریم تمام دنیا مقابل این توافق سر تواضع فرود آوردند
آنچه دولت با کمک مردم باید انجام می‌داد، برطرف‌کردن تحریم‌های غلط، ظالمانه و ضد حقوق‌بشری بود
* محمد حسین مقیمی معاون سیاسی وزیر کشور از تایید صندوق‌های شفاف رای از سوی شورای نگهبان خبر داد و گفت: صندوقی را با شورای نگهبان به تصویب رساندیم که هم شفاف است و هم در عین حال آرا خوانده نمی‌شود.
* ظریف: ایران آماده ایجاد جبهه مشترک ضد تروریسم در منطقه است
وزیرامور خارجه ایران نیز در دیدار با رئیس پارلمان‌عراق با اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای ایجاد جبهه مشترک برای مبارزه با افراط و تروریسم، ابراز امیدواری کرد که کشورهای منطقه بتوانند مسائل و مشکلات خود را با گفت‌وگو حل و فصل کنند.
محمدجواد ظریف صلح در عراق و حضور و مشارکت مؤثر همه گروه‌های عراقی در ساختن آینده این کشور را بسیار بااهمیت خواند و افزود: عراق یکی از مؤثرترین کشورهای عربی و اسلامی است که باید هر چه سریع‌تر نقش خود را باز یابد.

** جمهوری اسلامی ۹۴/۶/۲۲
* مرکز پژوهش‌های مجلس: طرح صیانت از حجاب وعفاف مسکوت بماند
مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی نظر کارشناسی خود را در مورد طرح صیانت از حریم عفاف و حجاب اعلام کرد.دفتر مطالعات فرهنگی این مرکز در اظهارنظر کارشناسی خود آورده است: با توجه به فقدان خلا قانونگذاری در خصوص مواجهه با بدحجابی در جامعه و نظر به ملاحظات و چالش ذکر شده کلیات طرح قابل تایید نیست. لذا پیشنهاد می‌شود طرح فوق برای اتخاذ رویکردی همه جانبه‌تر به موضوع مسکوت گذاشته شود.
* دولت آمریکا اعلام کرد، که داعش آزادی عمل و تحرکات آزادانه خود را در حدود ۳۰ درصد از اراضی مسکونی‌ عراق که حدود یک سال قبل آنها را اشغال کرده بود، از دست داده است. در همین حال منابع عراقی از آزادی ۱۰ روستا در کرکوک به دست نیروهای کرد پیشمرگ خبر دادند.

** وطن امروز ۹۴/۶/۲۲
* اسکاتلند خواهان ورود ایران و روسیه به بحران مهاجرت
نیکولاس استرجن، رئیس دولت اسکاتلند درباره ضرورت جست‌وجوی راه‌های حل بحران مهاجرت در اروپا با شرکت قدرت‌های کلیدی منطقه از جمله ایران و روسیه سخن گفت. به گفته استرژن، هیچ کشوری به تنهایی نمی‌تواند از عهده حل این بحران برآید.

** جوان ۹۴/۶/۲۲
* ‏سياستمدار ضدتحريم ايران رهبر حزب كارگر انگلیس شد
كوربين که به عنوان رهبر حزب كارگر در انگليس انتخاب شده است از جمله حاميان فلسطين و منتقدان حمله رژيم‌صهيونيستي به نوار غزه است و بارها در تجمعات ‏گروه‌هاي طرفدار ‏فلسطين شركت و سخنراني كرده است. ‏ وي همچنين از مخالفان جدي تحريم‌هاي ايران بوده و بارها خواستار برداشته شدن تمامي تحريم‌هاي ايران شده ‏است. او ژوئن سال ‏گذشته به همراه جك استراو عضو يك گروه پارلماني بود كه در سفري به تهران، با مقامات ايران از جمله محمد جواد ظريف وزير امور ‏خارجه ‏ديدار و گفت‌وگو كرد. ‏
* اتهام برخورد سياسي به كميسيون برجام تلاش براي دوقطبي‌سازي جامعه است
سخنگوي كميسيون ويژه بررسي برجام عنوان كرد كه تخريب و تضعيف كميسيون ويژه برجام به‌معناي تخريب و تضعيف كل مجلس است. سيدحسين نقوي‌حسيني با بيان اينكه اعضاي كميسيون ويژه، برجام را با نگاه‌هاي سياسي بررسي نمي‌كنند، تصريح كرد: كساني كه كميسيون ويژه را متهم به برخورد سياسي مي‌كنند، اولاً انصاف را رعايت نمي‌كنند و ثانياً اينكه اين اتهامشان تلاش براي دوقطبي كردن جامعه است.

** آفتاب یزد ۹۴/۶/۲۲
* صداقت ایرانی‌ها باعث تاثیر جمهوری اسلامی بر جهان شده است
وزیر دادگستری با اشاره به قدرت تاثیرگذاری ایران در دنیا، گفت: صداقت و حق گویی عامل تاثیر جمهوری اسلامی بر جهان است.حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری در مراسم بزرگداشت آیت‌الله طالقانی با اشاره به تاثیر صداقت ملت ایران در جهان خاطرنشان کرد: آنچه امروز در جهان واقعی است حمایت جمهوری اسلامی از مظلومان است. ما با تروریست می‌جنگیم و با تندروی و انحراف مبارزه می‌کنیم، ملت‌ها این راستی و صداقت را دیده و طرفدار ما هستند.
* کمیسیون ویژه برجام ابزار تبلیغات انتخاباتی نشود
کاظم جلالی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس در پاسخ به اینکه رویکرد جناحی برخی از نمایندگان حاضر در جلسات کمیسیون ویژه برجام چه تاثیری در روند بررسی خواهد گذاشت؟ گفت: به نظر می‌رسد نباید بگذاریم کمیسیون ویژه به ابزاری برای تبلیغات انتخاباتی تبدیل شود، چراکه رهبری نیز تاکید فرمودند که در بحث هسته‌ای از دو قطبی شدن جامعه جلوگیری کنیم.

** رسالت ۹۴/۶/۲۲
* آيت‌الله العظمی مکارم‌شيرازي:شهادت زائران مسجدالحرام نشان بي‌تدبيري آل‌سعود است
برج‌هاي بلندمرتبه اطراف مسجدالحرام باید تخریب شود.
روشي که براي اداره مسجد الحرام و حرمين شريفين وجود دارد، بايد تغيير کند.
نبايد دراين مکان اجازه ساخت برج‌هاي۵۰ طبقه‌اي‌داده مي‌شد.
* هوشياري در برابر توطئه‌هاي آمريکا ازبرجام مهم تراست
آيت الله سيد احمد خاتمي عضوهيئت رئيسه مجلس خبرگان رهبري هوشياري دربرابرتوطئه‌هاي آمريکا را ازبرجام مهم‌تر دانست وتصريح کرد: اگر پاي آمريکا به هرعنواني به کشور بازشود شيطنت‌هاي آنان به تعداد سال‌هاي انقلاب افزايش پيدا مي کند يعني۳۶ برابرخواهد شد.
* نجات‌کشوردراقتصادمقاومتي‌است‌نه‌تمکين اززورگويان بين‌المللي
محمدنبي حبيبي دبيرکل حزب مؤتلفه اسلامي با بيان اينکه راه‌حل مشکلات کشوراصلاح ساختار اقتصادي واتکاي به ظرفيت‌هاي داخلي است، گفت: به‌خلاف تصور عده‌اي راه نجات کشور در تمکين از زورگويان بين‌المللي نيست.

** مردم سالاری۹۴/۶/۲۲
* انتخابات‌پايه‌هاي‌تفرقه‌افکنان‌درداخل‌وخارج‌را سست خواهد کرد
حجت‌الاسلام علي يونسي دستيار ويژه رئيس‌جمهوري در امور اقوام و اقليت‌هاي ديني و مذهبي با تاکيد بر حضور در انتخابات مجلس شوراي اسلامي‌و خبرگان رهبري گفت: قطعا اين حضور‌، پايه‌هاي تبليغات دشمنان ملت و تفرقه افکنان در داخل و خارج را سست و بي اثر خواهد کرد.
* برجام صنعت هسته‌اي کشور را کند نمي‌کند
علي‌اکبر صالحي رئيس سازمان انرژي اتمي با بيان اينکه از لحاظ فني، صنعت هسته‌اي کشور با هيچ کندي و توقفي بعد از اجراي برجام روبه‌رو نخواهد شد، گفت: محدوديت‌هاي مربوط به برجام، مسائلي نيست که‌جمهوري اسلامي را در حوزه هسته‌اي با کندي روبه‌رو‌کند.

** آرمان ۹۴/۶/۲۲
* شروط برگزاري الكترونيكي انتخابات
نجات ا... ابراهيميان سخنگوي شوراي نگهبان با اشاره به ادامه مباحث مرتبط با برگزاري انتخابات دهمين دوره مجلس به صورت الكترونيكي گفت: بناست تا در جلسه شورا در يكي دو هفته آينده نمونه‌‌اي از دستگاه‌هاي الكترونيكي كه براي انتخابات پيشنهاد شده به نمايش گذاشته شده و بررسي‌ها درباره آن انجام شود.
* مديرعامل بيمه ايران بركنار شد
با تصميم وزير امور اقتصادي و دارايي، محمود امراللهي از مديرعاملي بيمه ايران كنار رفت و سيد عباس حسيني معاون وزير تعاون و سرپرست صندوق بيمه روستايي جايگزين وي شد. پيش از اين، وام مسكن بيش از ۵۰۰ ميليون توماني مديرعامل و اعضاي هيات‌مديره بيمه ايران و خريد ساختمان بيش از ۳۲۰ ميليارد توماني در خيابان برزيل تهران خبرساز شده بود.

** فرهیختگان ۹۴/۶/۲۲
* کابینه مصر منحل شد
در پی فاش شدن فساد مالی در کابینه مصر، نخست‌وزیر این کشور استعفا کرد و این استعفا از سوی عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهور پذیرفته شد. هفته گذشته وزیر کشاورزی مصر به اتهام دست داشتن در پرونده‌های فساد مالی و رشوه‌خواری برکنار و بلافاصله بازداشت شد.

** آفرینش ۹۴/۶/۲۲
* ادعاي سايت اسرائيلي: ايران به سوريه تفنگدار دريايي فرستاد
سايت اسراييلي دبکافايل در گزارشي مدعي شد: ايران در هفته جاري شماري نيروي زميني از جمله نيروهاي ويژه و نيروهاي تفنگدار دريايي به سوریه اعزام کرده است.
به ادعاي اين سايت اسرائيلي اين نيروها به طور مستقيم به پايگاه هوايي کوچک غورين در جنوب بندر لاذقيه منتقل شدند.
* ترکيه؛ حمله ارتش و حکومت نظامي بعد از اعلام خودمختاري ۱۵ شهر
به دنبال اعلام خودمختاري شهرداران ۱۵ شهر کردنشين ترکيه، ارتش با حمله به اين شهرها، آنها را محاصره کرده و مقررات حکومت نظامي و منع آمد و شد برقرار کرده است.
شهرداران و همه افراد شرکت کننده در روند اعلام خودمختاري بازداشت شده‌اند.

** ابتکار ۹۴/۶/۲۲
* دیپلماسی تهران اتحاد سیاستمداران آمریکا علیه ایران را فرو ریخت
ژنرال لئونید ایواشف رییس مرکز مطالعات مسایل ژئوپلیتیک روسیه اظهار داشت: برنامه جامع اقدامات مشترک (برجام) و مباحث آن در آمریکا، نشانه واقعی پیروزی دیپلماسی ایران است که اتحاد ضد ایرانی سیاستمداران آمریکایی را از بین برد.

** قدس ۹۴/۶/۲۲
* درخواست دفتر آیت‌ا... العظمی سیستانی
دفتر آیت‌ا... العظمی سیستانی ربایش افراد بی‌گناه را اقدامی خلاف اخلاق، دین و قانون دانست و از گروهی که مسؤولیت ربایش چند کارگر ترک در عراق را بر عهده گرفته، خواست آنان را آزاد کند.
* تحریم‌ها علیه ایران همچنان پابرجاست
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با تکرار ادعاهای بی‌اساس علیه ایران اعلام کرد که تحریم‌های وضع‌شده واشنگتن به دلیل اقدامات منطقه‌ای تهران و موضوع حقوق بشر سر جای خود باقی می‌ماند. به گزارش فارس، جان کربی، گفت:تحریم‌‌های یکجانبه آمریکا علیه فعالیتهای شرورانه ایران پابرجا باقی خواهد ماند و ما در حالی که به جلو می‌رویم به تجدیدنظر و بررسی آنها ادامه خواهیم داد.
* ادعای رسانه آمریکایی در مورد سردار سلیمانی
شبکه فاکس نیوز آمریکا با انتشارگزارشی از نتایج ملاقات سردار سلیمانی با ولادیمر پوتین، رئیس جمهور روسیه مدعی شد که افزایش حضور روسیه در سوریه بخشی از توافق مخفی با فرمانده سپاه قدس ایران است. این پایگاه آمریکایی در ادامه مدعی شد، سردار سلیمانی و پوتین در این نشست یک طرح مشترک نظامی برای سوریه را مورد بحث و گفت‌وگو قرار داده‌اند.

** قانون۹۴/۶/۲۲
* نگاه جناحی به برجام بزرگ‌ترین آفت انسجام ملی است
دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه نگاه جناحی به برجام به هر شکلش، چه بخواهد به عنوان ابزاری در خدمت جناح خاصی قرار گیرد و چه بخواهد به عنوان ابزاری در جهت حذف جناح خاصی قرار گیرد، بزرگ‌ترین آفت ضدانسجام ملی است. علی‌شمخانی ادامه داد: این موضوع بزرگ‌ترین آفت ضدانسجام ملی است که باید همه از آن دوری کنیم.

** خراسان ۹۴/۶/۲۲
* نامه‌هاي محرمانه جامعه مدرسين به روحاني و علي جنتي
دبير شوراي عالي حوزه‌هاي علميه سراسر کشور با بيان اين که «روحانيت دخالتي در امور کشور نمي کند اما اشراف کامل داريم و هرجا لازم باشد، تذکر مي دهيم» تصريح کرد: جامعه مدرسين حوزه علميه قم، تذکراتي غيرعلني به وزير ارشاد داشته و نامه‌هايي محرمانه هم براي رئيس‌جمهور ارسال مي‌کند.آيت‌ا... مقتدايي که با «خبرآنلاين» گفت و گو مي کرد افزود: رئيس جمهور حتي در مورد تذکرات دو سه نفر از اعضاي جامعه مدرسين که خدمتشان رسيده و نظرات اصلاحي و اسلامي جامعه مدرسين را ارائه داده اند، دستوراتي را جهت اجرا ابلاغ کرده اند.
وي همچنين درباره حمايت برخي اعضاي جامعه مدرسين از احمدي نژاد گفت: همان کساني که آن موقع از وي حمايت مي کردند، از نظرشان برگشتند که نشانه صداقت آن عزيزان است. يعني اگر چه زماني او را ظاهر الصلاح مي ديدند اما وقتي در عمل خلافش را ديدند، نگفتند چون قبلا از او حمايت کرده ايم، باز هم از او حمايت خواهيم کرد.
* بروجردي: مخالفت مجلس نمايندگان با برجام محلي از اعراب ندارد
بروجردي رئيس کميسيون امنيت ملي با اشاره به راي گيري‌هاي اخير مجالس نمايندگان وسناي آمريکا درخصوص برجام گفت: راي گيري مجلس نمايندگان محلي ازاعراب ندارد.وي بابيان اين که راي مجلس سنا دربرجام ازاهميت برخورداربود،توضيح داد:درشرايطي که مجلس سناي آمريکا به ردتوافق راي منفي داد،راي مجلس نمايندگان اين کشور بي ارزش مي شود.وي تاکيد کرد:راي مجلس سناي آمريکا ازاهميت برخوردار بود بنابراين راي گيري درکنگره حرکتي نمادين است.

** اعتماد ۹۴/۶/۲۲
* ادعاي عربستان
پس از آنكه كشورهاي مختلف از عربستان به خاطر عدم پذيرش آوارگان سوري از زمان آغاز درگيري‌ها انتقاد كردند و اظهار داشتند رياض از كمك‌رساني به سوري‌هايي كه از كشورشان مي‌گريزند، امتناع مي‌كند، عربستان با ارايه آماري اعلام كرد اين كشور صدها هزار سوري را از زمان آغاز جنگ در ٢٠١١ در سوريه پذيرفته اما به عنوان آواره به ثبت نرسيده است.

** شهروند ۹۴/۶/۲۲
* ادامه جنگ سوریه تا‌ پایان سال جاری یک‌میلیون آواره به جا می‌گذارد
یک مقام سازمان ملل اعلام کرد: در صورتی که درگیری در سوریه خاتمه نیابد، تا پایان‌ سال میلادی جاری یک‌میلیون نفر دیگر به شمار آوارگان سوری اضافه خواهد شد.
«یعقوب الحلو»، هماهنگ‌کننده دایم سازمان ملل در امور بشردوستانه سوریه روز گذشته با بیان این‌که از آغاز‌ سال ٢٠١٥ تاکنون حدود یک‌میلیون نفر سوری آواره شده‌اند، گفت: «اگر جنگ در سوریه به همین منوال ادامه یابد، یک‌میلیون نفر دیگر به شمار آوارگان اضافه خواهد شد».

** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
پلیس باید حافظ ارزش‌های اسلامی باشد

رسا/آیت الله مصباح یزدی در دیدار رؤسای کلانتری‌های سراسر کشور با انتقاد از کسانی که کار پلیس را فقط در تأمین امنیت محصور می‌کنند، گفت: این سخن به این دلیل است که اصل نگرش این افراد نسبت به اسلام، نظام و انقلاب اسلامی با آنچه که مورد نظر بنیانگذار انقلاب اسلامی و مردمی که در این راه کشته و شهید دادند بود تفاوت دارد.عضو جامعه مدرسین در بخش دیگر سخنان خود گفت: متأسفانه هنوز پس از ۳۶ سال پس از پیروزی انقلاب این مسأله که کار پلیس افزون بر تأمین امنیت، حفظ ارزش‌های اسلامی است جا نیفتاده و برخی مسؤولان سطح بالای کشور هنوز به این مسأله باور و ایمان ندارند.

خالی بودن شهرها از روحانیت آثار غیرقابل جبرانی خواهد داشت
حوزه/آیت الله فقیهی با اشاره به اهمیت هجرت طلاب و روحانیون حوزه به شهرهای مختلف کشور گفت:حوزه مقدس قم مرکز فقاهت، تدبر و اجتهاد در احکام اسلامی است و این حوزه مقدسه مجتهد پرور بوده و علمای بزرگی در این حوزه تربیت شده‌اند ولی از طرفی نیز هجرت یک امر لازم و ضروریست. عضو جامعه مدرسین گفت: مساجد بسیاری در شهرستان‌های مختلف کشور خالی از روحانی است و این عدم حضور روحانی سبب می‌شود که عده دیگری جایگزین آنها شوند که مطمئناً اثرات نامطلوب و غیرقابل جبرانی به همراه خواهد داشت.

نگاه اعتباری به حج جامعه اسلامی را تهدید می‌کند
رسا/آیت الله طبسی،با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری و التزام شرعی حجاج نسبت به عمل کردن به این منویات اظهار داشت: در جریان حج بحث خرید سوغات و بازار گردی حجاج به‌جایی رسیده است که مقام معظم رهبری در چند سال اخیر به‌عنوان یک دغدغه جدی آن را از مسؤولان حج مطالبه فرموده‌اند. عضو جامعه مدرسین با بیان این‌که امروزه حج برای برخی حجاج به یک امر اعتباری تبدیل ‌شده است که این خطری بزرگ برای جامعه اسلامی به‌حساب می‌آید، گفت: حجاج قبل از این سفر روحانی باید بدانند که برای چه چیزی به حج عزیمت می‌کنند.

ره‌آورد رونق کرسی‌های نظریه پردازی تولید علم و پژوهش است
حوزه/حجت الاسلام والمسلمین شب زنده دار با اشاره به اینکه بی شک برگزاری کرسی‌های نظریه پردازی به رشد مباحث علمی در حوزه کمک بسیار زیادی می‌کند.اظهار داشت: یکی از انتظارات و مطالبات جدی مقام معظم رهبری از حوزه‌های علمیه و همچنین مراکز دانشگاهی توجه به برگزاری کرسی‌های نظریه پردازی و آزاداندیشی است عضو جامعه مدرسین همچنین افزود: به خصوص کرسی‌های نظریه پردازی در حوزه به رشد مباحث علمی و شکوفایی اذهان طلاب و فضلا به ویژه محققان و پژوهشگران منجر خواهد شد که بسیار ارزشمند و لازم است.

همکاری «سپر جزیره» با داعش در بیجی
فارس/یک منبع امنیتی عراق اعلام کرد نیروهای بسیج مردمی عراق با هماهنگی نیروهای امنیتی موفق شدند تعدادی خودروی داعش که روی آن «سپر جزیره» درج‌شده است، در شهر بیجی واقع در شمال استان‌صلاح‌الدین کشف و ضبط کنند.این در حالی است‌که دخالت نظامی نیروهای سپر جزیره در بحرین وسرکوب اعتراضات مردمی این کشور و همکاری آن‌باداعش نشان می‌دهد که اهداف سپر جزیره با اهداف‌اعلامی متفاوت است.سپر جزیزه متشکل از نیروهای نظامی کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس برای مقابله با تهدیدات نظامی علیه کشورهای عضو می‌باشد.

پیام ظریف در پی حادثه دلخراش مکه
فارس/وزیر خارجه کشورمان با صدور پیامی ضمن تسلیت به خانواده‌های قربانیان و آرزوی شفای عاجل مجروحان حادثه مکه گفت:‌ امیدوارم حجاج در ادامه موسم حج امسال در آرامش و امنیت کامل مناسک حج را به انجام برسانند.ظریف درادامه افزود:همکاران اینجانب در نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در عربستان وظیفه خود می‌دانند با همکاری مسئولان بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت نهایت تلاش خود را در خدمت به حجاج کشورمان و رسیدگی به آسیب دیدگان این حادثه مبذول کنند.»

شناخت فرصت‌ها و چالش‌ها در فضای پساتحریم
صدا و سیما/دکترنوبخت گفت:‌ با انجام توافق هسته ای قرار است تحریم‌های وضع شده علیه کشورمان در آینده نزدیک لغو شود که این آینده از نظر ما حداکثر تا پایان سال جاری و اوایل سال آینده خواهد بود.سخنگوی دولت گفت:‌ در دوران پساتحریم فرصت‌هایی مانند کم شدن بار و فشار تحریم‌ها بر کشور ایجاد می‌شود که ما باید بدانیم در قبال آن چگونه می‌توانیم بهترین تصمیم‌گیری را انجام دهیم.

تسویه حساب هند و ایران
صداوسیما/هند حدود شش میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار به ایران بدهی نفتی دارد. بر این اساس وزارت دارایی هند روز چهارشنبه دستور واریز ۷۰۰ میلیون دلار را به حساب شرکت ملی نفت ایران صادر کرد.منابع شرکت نفت هند پیشتر اعلام کرده بود؛ دولت به شرکت‌های نفت مربوطه هند ابلاغ کرده است خود را برای پرداخت مبلغ یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار به ایران به منظور تسویه بدهی‌های باقیمانده آماده کنند.

تداوم تجاوزات سعودی نشانگر بی‌توجهی به دیپلماسی است
تسنیم/معاون وزیر خارجه ایران گفت: تداوم تجاوزات سعودی به مردم مسلمان یمن ، همزمان با آغاز حج تمتع مسلمانان نشانگر بی تدبیری و بی توجهی به دیپلماسی سازنده و صلح است. امیرعبداللهیان با بیان اینکه یمن برنده نظامی نخواهد داشت افزود: تهران راه‌کار سیاسی مناسبی را برای کمک به ریاض در خروج از بحران یمن ارائه داده است‌واز گفت‌وگوی ملی همه طرف‌های یمنی حمایت می‌کند.

دولت بحرین شیخ احمد الجدحفصی را دستگیر کرد
فارس/نیروهای امنیتی بحرین یکی دیگر از روحانیون شیعه را به علت سخنرانی در جمع انقلابیون این کشوردستگیر کرد.نیروهای امنیتی بحرین دیروز چند ساعت پس از سخنرانی شیخ الجدحفصی در جمع مردم ستره، وی را در یکی از پست‌های ایست بازرسی این منطقه دستگیر و به مکان نامعلومی انتقال دادند.

شهادت فرمانده حزب‎الله در الزبدانی
ابنا/«حسن موسی شومر» از فرماندهان حزب الله در نبرد با داعش در شهر «الزبدانی» سوریه به فیض شهادت رسید.

هراس آمریکا ازقدرت موشکی ایران
فارس/ژورنال نیروی هوایی آمریکا در آخرین شماره خود به بررسی تهدیدهای موشکی متعارف علیه منافع آمریکا در سطح جهان پرداخته و از «ایران» و «چین» به عنوان تهدیدهای موجود علیه نیروهای خود در خاورمیانه و خاور دور یاد کرده است.در این گزارش همچنین آمده است؛ قابلیت‌های موشکی بالستیکی ایران نگرانی جاری را برای برنامه ریزان دفاعی در خاورمیانه، اروپا و آمریکا ایجاد کرده است.

توافق با ايران يک فاجعه است
باشگاه خبرنگاران/یک سناتور جمهوری‌خواه آمریکا مدعی شد رئیس جمهور بعدی آمریکا باید توافق با ایران را لغو کند.جان مک کین، همچنین در مورد برجام مدعی شد: اول از همه این توافق یک فاجعه است. به نظرم این توافق بدترین توافق دوران زندگی من است.

آمریکا می‌تواند کارشکنی بیشتری در برنامه‌های ایران داشته باشد
فارس/ مذاکره کننده سابق آمریکا درباره توافق ایران و گروه ۱+۵ درباره برنامه هسته‌ای کشورمان تأکید کرد: با اجرای توافق می‌توانیم بیش از گذشته در کار ایران مانع‌ تراشی کنیم.ویلیام برنز در ادامه گفت: «من معتقدم ما می‌توانیم اقداماتی شدید را در همکاری با دیگر کشورها صورت دهیم تا مانع از انتقال سلاح به حزب‌الله در لبنان و حوثی‌ها در یمن شویم. به اعتقاد من هم‌اکنون که به اجرای توافق هسته‌ای با ایران نزدیک می‌شویم در موضعی قدرتمندتر قرار داریم و می‌توانیم این اقدامات را نیز صورت دهیم.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcjxiet.uqe8mzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما