يکشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۰۱
کد مطلب : 32574
منبع : اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم
سرپرست دفتر فنی اداره میراث فرهنگی قم خبر داد:

تخصیص بیش از ۱۰ میلیارد ریال برای مرمت آثار تاریخی در قم

قم نيوز : قم نگار: سرپرست دفتر فنی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم از هزینه کرد ۱۰ میلیارد و ۵۴۰ میلیون ریال اعتبار جهت مرمت آثار تاریخی در این استان خبر داد.
تخصیص بیش از ۱۰ میلیارد ریال برای مرمت آثار تاریخی در قم
به گزارش قم نگار، کاظم فدائیان با اشاره به تخصیص اعتبارات برای مرمت و احیای آثار تاریخی در استان قم گفت: از این مبلغ ۶۰۰ میلیون ریال برای مرمت تیمچه بازار و سه میلیارد ریال برای مرمت بازار، سرای شین و صدراعظم، ۳۵۰ میلیون ریال برای مرمت قلعه دولت آباد، یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون برای مرمت کاروانسرای دیرگچین، ۶۰۰ میلیون ریال برای مرمت قلعه سنگی کوه نمک، یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای مرمت مسجد اعظم و ۳۱۰ میلیون ریال برای مرمت مقابر گنبد سبز اختصاص یافته است.

وی افزود: همچنین برای اجرای سازه فضایی تپه قلی درویش یک میلیارد و ۷۰ میلیون ریال و ۴۵۰ میلیون ریال برای دیوارکشی این تپه تاریخی هزینه شده است.

سرپرست دفتر فنی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم با بیان اینکه برای مرمت خانه‌های تاریخی اعتبار تخصیص یافته است، گفت: ۶۰۰ میلیون ریال برای مرمت اضطراری خانه تاریخی شاکری، ۲۰۰ میلیون ریال برای مرمت و ساماندهی خانه تاریخی زند و ۳۶۰ میلیون ریال برای خانه تاریخی ملاصدرا صورت گرفته است.

فدائیان افزود: مالکین خانه‌های تاریخی ثبتی در استان می‌توانند با مراجعه به اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم از بسته‌های حمایتی این اداره کل، که دولت به امر مرمت و احیا اختصاص داده است بهره‌مند شوند.

به گفته سرپرست دفتر فنی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم، ۳۰۰ میلیون ریال اعتبار نیز برای مطالعات بافت تاریخی استان هزینه شد.

فدائیان با بیان اینکه در استان قم بیش از ۳۵۰ اثر تاریخی ثبتی وجود دارد، گفت: برخی از این آثار در نوع خود بی‌نظیر هستند که باید در حفظ و مرمت این آثار تلاش کرد از این رو اعتبارات ملی و استانی برای مرمت این آثار هر ساله تخصیص می‌یابد.

وی افزود: مردم استان قم نیز باید حافظ آثار تاریخی باشند از این رو در صورت مشاهده هرگونه تخریبی سریعا به اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گزارش دهند.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcaymne.49nu015kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما