قم نيوز : قم نیوز: یكی از اساتید برجسته حوزه علمیه قم گفت: در جامعه امروز نیاز به ارایه الگویی از حجاب بخصوص برای زنان احساس می شود.
نیاز به ارایه الگوی حجاب متناسب با مقتضیات زمان در جامعه احساس می شود
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام محسن غرویان روز دو شنبه ضمن تاكید بر توجه جامع و دقیق به ضرورهای روز اضافه كرد: امروزه فعالیت زنان در بخش های مختلف جامعه را نمی توان نادیده گرفت، لذا باید الگویی از لباس و حجاب طراحی و ارایه شود كه علاوه بر مطابقت با موازین دین مبین اسلام، مانع ازحضور زنان در جامعه نشود.

عضو هیات علمی جامعه المصطفی العالمیه ادامه داد: ارائه این الگوی نیازمند جامع نگری و و درنظر گرفتن جمیع جهات است بنا بر این باید كارشناسان روانشناسناسان ، جامعه شناسان وو متخصصان امور تربیتی و بخصوص كارشناسان دینی در زمینه طراحی و ارایه الگوی مناسب با یكدیگر به تعامل و همكاری بپردازند.

وی گفت: متولیان فرهنگی باید متناسب با مقتضیات زمان الگوی مناسبی از نوع پوشش و حجاب بخصوص برای زنان ارایه دهند كه علاوه بر دارا بودن زیبایی و جذابیت، موازین اسلامی در آن بطور كامل رعایت شود.

وی، رعایت ابعاد روحی و زیبایی شناختی را ضروری دانست و اضافه كرد: در دنیای امروز جذابیت ها و تنوع های مختلفی وجود دارد و جوانان نیز دنبال زیبایی ها هستند و باید دانست كه رعایت حجاب اسلامی منافاتی با زیبایی ندارد.

وی، بهترین نوع پوشش برای زنان را چادر خواند و اضافه كرد: بیشتر زنان مذهبی جامعه چادر را برای پوشش خود انتخاب می كنند كه درحال حاضر از تنوع بسیاری برخوردار است.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم یكی از ضروریات دین و مكتب اسلام را حجاب معرفی كرد و گفت: بر اساس فرهنگ اخلاقی در اسلام و تشیع، زنان و مردان حجاب را نوعی عفت و حفظ شخصیت برای خودشان می دانند.

غرویان بیان كرد: قبل از آنكه آیات و روایات را بخوانیم خود عقل و فطرت رعایت عفاف را برای انسان مطرح می كند، چه زن چه مرد حفظ پاكدامنی را در خود احساس می كند كه این مسئله در گرو حفظ حجاب است.

وی در پایان گفت: متولیان فرهنگی باید متناسب با مقتضیات زمان الگوی مناسبی از نوع پوشش و حجاب بخصوص برای زنان ارایه دهند كه علاوه بر دارا بودن زیبایی و جذابیت، موازین اسلامی در آن بطور كامل رعایت شود.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdch.-nxt23nimftd2.html
نام شما
آدرس ايميل شما